هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

بررسی لپ‌تاپ K46CB‌ ایسوس، پرفروش‌های بازار

بیش از دو سال از معرفی اولترابوک‌ها می‌گذرد و هنوز این محصولات نتوانسته‌اند جایگاه مناسبی در بازار پیدا کنند. اولترابوک‌ نام گروهی از لپ‌تاپ‌هاست که وزن و اندازه کمتری نسبت به یک لپ‌تاپ استاندارد دارد و در مقابل کارایی آن همانند یک نوت‌بوک استاندارد است. طی چند سال اخیر که این محصولات معرفی شده، تعداد محدودی از آنها با ظاهر لوکس و تشریفاتی توانسته‌اند موفقیت‌های جزیی در بازار کسب کنند و ادعای اینتل که گفته بود اولترابوک‌ها با قیمت زیر یکهزار دلار تولید می‌شوند و برای کاربران عمومی قابل استفاده هستند، عملا در حد یک ادعا باقی ماند.

در مقابل تقاضای قابل توجهی برای لپ‌تاپ‌های قابل حمل وجود دارد که سازندگان عمده لپ‌تاپ نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند و در نتیجه شاهده محصولاتی با ضخامت و وزن پایین هستیم که اگرچه با استانداردهای تعریف شده برای اولترابوک‌ها فاصله دارند، اما قدرت حمل آنها در سطح قابل توجهی است.

در میان این محصولات می‌توان به لپ‌تاپ‌های جدید سری K‌ ایسوس اشاره کرد که در دو مدل K46 و K56‌ وارد بازار شده‌اند و نشان‌دهنده فلسفه جدیدی در طراحی نوت‌بوک‌های ایسوس هستند. در ادامه یک مدل ۱۴ اینچی جدید از ایسوس را بررسی می‌کنیم که دارای پردازنده Core i7 ‌و تراشه گرافیکی قدرتمند GT740M است؛ اما تنها با ضخامت ۲۱ میلی‌متر تولید می‌شود. این ویژگی‌ها باعث شده که لپ‌تاپ K46CB‌ ایسوس در میان پرفروش‌های بازار قرار بگیرد.

K46CB-WX001H

 طراحی

بدنه K46CB‌ از جنس آلومینیوم تولید شده که سبک است و مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد. این بدنه دارای رنگ خاکستری تیره یا نوک‌مدادی با جلای فلزی است و با خطوط بسیار ریز افقی، نمای کاملی از جلوه فلزی آلومینیوم را نشان می‌دهد. بدنه در قسمت‌های داخلی نیز از همین جنس است با این تفاوت که رنگ نقره‌ای دارد و به صورت یکپارچه طراحی شده‌ است. ویژگی مهم K46CB ضخامت اندک آن است که قدرت حمل دستگاه را افزایش می‌دهد. این مدل تنها ۲۱ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن در حدود دو کیلوگرم است. این مشخصات بیشتر در مدل‌های لوکس و گران‌قیمت دیده می‌شود. این در حالی است که K46CB با توجه به مشخصات فنی خود دارای قیمت متوسط است.

درون دستگاه در بالای لپ‌تاپ اسپیکرها با فناوری سونیک مستر قرار گرفته‌ و در همین قسمت می‌توان یک بریدگی کوچک مشاهده کرد که محل نصب باتری است. به دلیل کاهش ضخامت دستگاه، ایسوس محدودیت زیادی در طراحی باتری داشته و با همین دلیل باتری در بین لولاها قرار گرفته و حتی قسمتی از سطح بیرونی دستگاه را به خود اختصاص می‌دهد. لولاها به اندازه کافی مستحکم است و پنل باریک و ظریف دستگاه را در جای خود محکم نگاه می‌دارد. در اطراف تاچ‌پد نیز فضای کافی برای دست‌ها در نظر گرفته شده است. قسمت زیرین دستگاه تنها بخشی است که بدنه آلومینیومی ندارد و در آن از کامپوزیت‌های مخصوص استفاده شده که توسط الیاف شیشه تقویت شده‌اند.

کیبورد و تاچ‌پد

K46CB‌کیبورد دستگاه در فرم چیکلت یا جزیره‌ای طراحی شده و دارای دکمه‌هایی در اندازه استاندارد است. در این شیوه کلیدها دارای شکل مربعی با ضلع ۱۴ میلی‌متر هستند و بین آنها یک فضای خالی به طول چهار میلی‌متر وجود دارد. کلیدها حالت تخت دارند و برجسته نیستند؛ در نتیجه نمی‌توان به اندازه یک کیبورد جانبی از آنها انتظار داشت، اما کار با آنها ساده است و از دقت کافی برخوردارند. کلیدهای عملکردی مانند اینتر یا شیفت در اندازه کامل هستند و مدل ۱۴ اینچی فاقد کلیدهای شماره‌گیری است. البته با فعال کردن دکمه نام‌پد می‌تواند از برخی حروف به عنوان پد شماره‌گیری استفاده کنید.

اندازه تاچ‌پد برای حرکت پوینتر در صفحه مناسب است و ایسوس با رعایت نسبت طول و عرض تصویر، این قسمت را طراحی کرده است. تاچ‌پد فاقد دکمه است و تمام سطح آن لمسی است. برای استفاده از کلیک‌های چپ و راست نیز می‌توانید قسمت انتهای صفحه لمسی را فشار دهید. به دلیل توسعه قابلیت تاچ در تمام سطح لمسی، در ابتدای کار با این دستگاه روی فرمان‌های کلیک راست کمی با مشکل مواجه می‌شوید اما به تدریج به آن عادت می‌کنید. تاچ‌پد به کمک ویژگی‌های نرم‌افزاری با فرمان‌های حرکتی ویندوز ۸ سازگار است و از طریق آن می‌توانید دستوراتی مانند بزرگ‌نمایی، چرخش تصویر، زوم و اسکرول را انجام دهید.

امکانات

تنوع پورت‌ها در K46CB استاندارد است و اگرچه ویژگی قابل توجهی در آنها دیده نمی‌شود، اما محدودیتی در استفاده از ورودی‌ها و خروجی‌ها نیز وجود ندارد. در سمت چپ دستگاه دو پورت تصویری دیده می‌شود که پورت HDMI برای خروجی تصویر دیجیتال و پورت VGA برای خروجی تصویر آنالوگ به کار می‌‌رود. در کنار این بخش درگاه گیگابیتی شبکه با کانکتور RJ45 قرار دارد و در آخرین نیز می‌توان پورت USB را مشاهده کرد. این پورت از نوع نسل سوم است و سرعت آن به پنج گیگابیت بر ثانیه در حالت تئوری می‌رسد. پورت‌های USB 3.0 معمولا دارای رنگ آبی هستند. از دیگر بخش‌هایی که در سمت راست می‌توانید مشاهده کنید پره‌های مربوط به بخش تهویه دستگاه هستند. ورودی آداپتور نیز در همین قسمت قرار دارد. درایو نوری در سمت راست دستگاه قرار دارد و در کنار آن می‌توان دو پورت نسل دوم USB به همراه ورودی جک صوتی را مشاهده کرد. اگر از قفل فیزیکی برای جلوگیری از سرقت دستگاه در محل‌های عمومی استفاده می‌کنید باید این قفل را به سمت راست دستگاه متصل کنید. برای ورود کارت حافظه یک شیار در قسمت جلوی دستگاه دیده می‌شود ضمن اینکه چراغ‌های نمایش‌دهنده وضعیت دستگاه نیز در همین بخش هستند. دوربین این مدل برای کاربردهای ساده مانند گفت‌وگوهای اینترنتی مناسب است و از وضوح HD برای چت تصویری پشتیبانی می‌کند. میکروفون درونی دستگاه نیز در همین قسمت کنار دوربین قرار دارد. در بخش شبکه وایرلس از استاندارد ۸۰۲٫۱۱n پشتیبانی می‌شود و در این استاندارد می‌توانید داده‌ها را با سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه انتقال دهید. البته این عدد نیز به صورت تئوری محاسبه شده و رقم واقعی از این مقدار کمتر خواهد بود. بلوتوث این دستگاه با استانداردهای نسل چهارم بلوتوث سازگار است.

صدا و تصویر

پنل نمایشگر این مدل مانند دیگر ویژگی‌های K46CB ممتاز نیست و ایسوس برای تعادل هزینه‌ها ترجیح داده از یک پنل معمولی با وضوح۷۶۸×۱۳۶۶ استفاده کند. این پنل دارای زاویه دید ۴۵ درجه است و برای مشاهده بهترین تصویر باید کاربر به طور مستقیم روبه‌روی پنل باشد. روشنایی تصویر در این مدل حدود ۲۰۰ لوکس است که از میانگین لپ‌تاپ‌ها کمی پایین‌تر است ولی برای استفاده در محیط‌های داخلی محدودیتی ندارد. کیفیت رنگ و کنتراست این مدل در سطح قابل قبولی است ضمن اینکه برای نور پس‌زمینه از LED استفاده شده که علاوه بر افزایش کنتراست روی عمر باتری نیز تاثیر مثبتی دارد. در K46CB از فناوری سونیک‌مستر ایسوس برای افزایش شفافیت صدا استفاده شده است و اسپیکرها از این طریق می‌توانند صدایی رسا و واضح را تولید کنند. هر کدام از اسپیکرها در یک محفظه درونی قرار گرفته‌اند و پس از انتشار صدا در این قسمت و اشباع آن به بیرون منتشر می‌شوند. این فضا برای اسپیکر سمت راست حدود ۱۳ و برای اسپیکر سمت چپ حدود ۸/۵ سانتی‌متر مکعب است.

مشخصات فنی

در K46CB از یک پردازنده Core i7 در خانواده آیوی‌بریج استفاده شده است با این حال این پردازنده در گروه مدل‌های کم‌مصرف قرار دارد و کارایی آن در مقایسه با مدل‌های نرمال پایین‌تر است. این موضوع تردیدهایی را در کاربران ایجاد کرده و نسبت به عملکرد این مدل سوال دارند. در پاسخ باید گفت پردازنده‌های کم‌مصرف دارای توان مصرفی پایین‌تری هستند به عنوان مثال مدل‌های استاندارد ۳۵ وات توان مصرفی دارند در حالی که مدل‌های کم‌مصرف براساس ساختار ۱۷ واتی تولید می‌شوند. در مقابل حرارت تولید آنها نیز پایین‌تر است و گرمای کمتری ایجاد می‌کنند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که ساختار باریک K46CB و فشردگی بالای اجزای درونی آن را مورد توجه قرار دهیم. پردازنده این دستگاه از نوع Core i7 3667U و دارای دو هسته پردازشی است. بنابراین می‌توان گفت عملکرد این مدل شباهت زیادی به پردازنده عادی Core i5 دارد. در این پردازنده از چهار مگابایت کش استفاده شده و به کمک فناوری توربو بوست فرکانس آن تا ۳/۲ گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند.

تراشه گرافیکی این مدل در میان پردازنده‌های سری جیفورس GT 7xxx قرار دارد و از نوع GT740M است. این تراشه گرافیکی یک مدل حرفه‌ای برای بازی نیست، اما می‌تواند اغلب بازی‌های جدید را با سطح جزییات متوسط و سرعت مناسب اجرا کند. در این تراشه از ۳۸۴ هسته پردازشی استفاده شده و یکی از قابلیت‌های آن کمک به پردازش‌های سیستم در اجرای نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ، برنامه‌های گرافیکی و مهندسی است. این تراشه به همراه دو گیگابایت حافظه DDR3 ارایه می‌شود.

نتیجه

لپ‌تاپ K46CB ظاهر یک مدل لوکس و مدیریتی را دارد و اگرچه در خانواده اولترابوک‌ها قرار نمی‌گیرد اما شباهت ساختاری زیاد به این مدل‌ها، قدرت حمل دستگاه را افزایش می‌دهد. در کنار طراحی این مدل با ویژگی‌هایی مثل بدنه آلومینیومی و وزن پایین می‌توان به مشخصات فنی آن اشاره کرد. استفاده از یک پردازنده Core i7 (از سری U) و تراشه گرافیکی GT740M که برای اجرای بازی‌ها مناسب است، هارد دیسک یک ترابایتی و شش گیگابایت رم از جمله ویژگی‌هایی است که انگیزه خرید این مدل را افزایش می‌دهد. بنابراین با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان K46CB را توصیه کرد. این لپ‌تاپ با قیمت نزدیک به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار تهران موجود است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد