هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

آیا هوش سیاه «بازی رایانه ای» می شود؟


thسریال تلویزیونی «هوش سیاه ۲» به نویسندگی آرش قادری، کارگردانی مسعود آب پرور و تهیه کنندگی سیدمرتضی فاطمی از تولیدات مرکز سیما فیلم بود که چندی پیش از شبکه سه پخش شد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از جام جم آنلاین، سریال هوش سیاه به بررسی جرایم اینترنتی می پرداخت. مخاطبان در هوش سیاه ۱ شاهد دستگیری کامران بوریایی (کیکاووس یاکیده) بودند. سری دوم این سریال با زندان آغاز شد و این که بوریایی در تکاپوی طراحی نقشه فرار از زندان و انجام بقیه ماموریت هایش در خارج از زندان است.

موضوع امنیت و جرایم اینترنتی و بررسی زندگی روزمره یک هکر، داستان این سریال را جذاب کرده بود و ناگفته مشخص است که بخش بزرگی از مجذوبان این سریال، مخاطبان ما در ضمیمه کلیک هستند. به همین دلیل مدتی است که تماس های فراوانی از خوانندگان کلیک دریافت می کنیم. مخاطبانی که خواستار تبدیل سریال تلویزیونی هوش سیاه به یک بازی رایانه ای بودند. ما قول داده بودیم با عوامل این فیلم درباره این موضوع گفت و گو کنیم. در این باره مسعود آب پرور، کارگردان این سریال موفق ایرانی دیدگاه هایی را ارائه کرده که با هم می خوانیم.  

« اول این که من و دیگر عوامل سریال های هوش سیاه ۱ و ۲ خیلی خوشحالیم که جوانان و نوجوانان اینقدر از این سریال و داستان آن لذت برده اند که به فکر تبدیل آن به یک بازی یارانه ای افتاده اند. سریال هوش سیاه ۲ از همان نخستین روزهای پخش توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. از اول می دانستیم به دلیل خط کلی قصه هوش سیاه که درباره جرم های اینترنتی است، این سریال بیشتر مورد توجه مخاطبان جوان قرار می گیرد.

حال می شود از این محصول فرهنگی که توانسته نظر مخاطبان بسیاری را جلب کند، استفاده مفیدی کرد و به سمت تولیدات دیگری بر مبنای ایده این سریال رفت.

متاسفانه در ایران وقتی یک سریالی ساخته و پخش می شود همه چیز تمام می شود و دیگر روی سریال هیچ کار فرهنگی صورت نمی گیرد. معتقدم سازمان صدا و سیما می تواند از ظرفیت آثار نمایشی اش نهایت استفاده را ببرد. به عنوان مثال می توان بعد از تمام شدن پخش سریال پر مخاطبی مثل هوش سیاه داستان های مصور آن را در مجلات منتشر کرد تا علاقه نوجوانان و جوانان را نسبت به قهرمان سریال هوش سیاه بیشتر تحریک کرد و بعد آرام آرام یک جریان فرهنگی را شکل داد. در این میان بازی های رایانه ای از قدرت و ظرفیت زیادی برخوردارند. در بازی های رایانه ای می توان قهرمانان و موضوعات ملی را ترویج داد و جریان فرهنگی فراگیر را ایجاد کرد. با این حرکت، قهرمانان و موضوع های ملی در میان نسل های مختلف گسترش پیدا می کند. با توجه به این که موضوع سریال هوش سیاه پیچیده است، مطمئن هستم با طراحی مناسب می توان بازی های رایانه ای جذاب بر اساس داستان این سریال تهیه کرد. برای این بازی باید مراحل مختلفی را طراحی کرد. قبل از اقدام به این کار باید کار کارشناسی و تحقیقاتی انجام داد و نباید بدون هدف به این کار پرداخت، زیرا سرانجام خوشایندی نخواهد داشت.

از طرف دیگر به نظرم طراحی بازی رایانه ای هوش سیاه می تواند در قالب بازی های چند کاربره و شبکه ای هم نوشته شود. یعنی قصه آنقدر پیچیده است که می توان بازی ای طراحی کرد که همزمان چند بازیکن بتوانند در این گیم نقش های متفاوتی را به عهده گرفته و بازی را جلو ببرند. قصه این سریال پیچیده طراحی شده، چون از ابتدا به این ماجرا فکر شده بود که می توان از این سریال بازی های رایانه ای هم طراحی کرد. حالا توپ در زمین صدا و سیماست تا از این محصول که مالکیت و حق و حقوقش در اختیار این سازمان است، در رسانه دیگری غیر از تلویزیون (منظورم بازی های یارانه ای است) استفاده شود.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد