هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

یک سوال وبمسترانه در مورد مسدود شدن وی.پی.ان

همانطور که در خبرها (اینجا و اونجا و خیلی جاها …) آمده ، چند روزی ست که دسترسی کاربران اینترنت به پورت های وی.پی.ان مسدود شده است.

این اتفاق دقیقا چند روز پس از آغاز ثبت نام وی.پی.ان قانونی افتاده است و برخی خبرگزاری ها تیتر زده اند :

پس از ثبت‌نام VPN‌ قانونی، از صبح امروز تمامی پورت‌های VPN‌ غیرقانونی در کشور بسته شد.

ذهن بنده به عنوان مدیر یک وب سایت، درگیر مسئله ای شده است که ممکن است در آینده برای مدیران سایت ها و صاحبان کسب و کارهای آنلاین اتفاق بیفتد.

فرض کنید بنده به عنوان شخصی که یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کرده، دارای یک پایگاه اینترنتی بر روی دامنه MyStartup.com هستم و شیوه فعالیت این پایگاه، به نوعی است که محتوای آن توسط کاربران تولید میشود. بنابراین حتی با رعایت کامل قوانین فیلترینگ از سوی مدیران، باز هم (به دلیل تولید محتوا از سوی کاربران) امکان انتشار و تولید محتوای مجرمانه وجود دارد و به دلیل حجم بالای محتوا ممکن است موارد مذکور از دید مدیران دور بماند و باعث فیلتر شدن آن پایگاه از سوی کمیته فیلترینگ شود.

در اینجا، مدیر پایگاه اینترنتی به دنبال راهی برای رفع فیلتر پایگاه خود (در کمترین زمان ممکن) خواهد گشت. چرا که با توجه به تجاری شدن وب، زمان ارزش بسیار زیادی برای وی دارد و هر یک روز وقفه باعث ایراد خسارت به کسب و کار وی خواهد شد و به دلیل بسته شدن پورت های وی.پی.ان، دسترسی کاربران این پایگاه (که همان مشتریان و منبع درآمد پایگاه هستند) تا زمان رفع فیلتر، مسدود خواهد بود.

به فرض بعد از چند روز دوندگی از سوی مدیر پایگاه و یافتن علت فیلتر شدن، وی قصد پالایش پایگاه اینترنتی خود و حذف محتوای مجرمانه تولید شده از سوی کاربران را داشته باشد. تا پس از آن بتواند  درخواست رفع فیلتر پایگاه خود را به کمیته مربوطه ارائه کند.

شاید بنظر برسد مدیر خیلی راحت با چند کلیک می تواند محتوای مجرمانه را حذف کند. اما باید توجه داشت دامنه پایگاه مد نظر فیلتر شده است و مطمئنا مدیر پایگاه برای ورود به پنل مدیریت خود با آدرسی نظیر mystartup.com/AdminPanel دچار مشکل خواهد شد. چرا که این آدرس و کلیه آدرس های مرتبط با پایگاه وی فیلتر است.

خوب سوال اینجاست : راه های پیش رو برای دسترسی به پنل مدیریت وب سایت فیلتر شده خود و حذف محتوای مجرمانه چیست؟

۱) اولین راه استفاده از وی.پی.ان برای عبور از فیلترینگ است. که در روز های اخیر کلیه پورت های وی.پی.ان مسدود شده است و عملا این راه بسته شده است.

۲) دومین راه ثبت یک دامنه جدید مانند mystartDown.com و پارک کردن آن بر روی وب سایت فیلتر شده است. اما این روش علاوه بر اینکه روشی بسیار غیرمنطقی است، نیاز به صرف هزینه اضافی و نیز اندکی زمان بر خواهد شد. ضمن آنکه در ایمیل ارسال شده از سوی کمیته فیلترینگ برای مدیر پایگاه، ذکر شده است :

۶٫ هرگونه تغییر در نشانی (آدرس )فیلتر شده یا راه اندازی آدرس اینترنتی جدید با محتوای قبلی یا راه اندازی سایت با پروتکل https تخلف محسوب شده و موجبات پیگرد قضایی را فراهم خواهد آ ورد .

۳) سومین راهی که ممکن است به ذهن برسد، تهیه وی.پی.ان قانونی برای دسترسی به پنل مدیریت وب سایت فیلتر شده و پالایش محتوای مجرمانه آن است. اما چند مشکل! یکی اینکه در حال حاضر به افراد حقیقی وی.پی.ان قانونی ارائه نمی شود و تنها به ادارات و سازمان ها و اشخاص حقوقی ارائه می شود:

در حال حاضر، این پیش ثبت نام تنها برای متقاضیان حقوقی اعم از سازمان‌ها، موسسات، دانشگاه‌ها، نمایندگی‌های خارجی و شرکت‌ها صورت می پذیرد.

به فرض که در آینده به اشخاص حقیقی هم وی.پی.ان قانونی ارائه شود، دریکی از بندهای شرایط ثبت نام امده است:

این VPN جهت دور زدن فیلترینگ نیست و در صورت استفاده برای این منظور، سوءاستفاده محسوب شده و پیگرد قانونی خواهد داشت. متقاضیان برای گذر از فیلترینگ می بایست با کمیته مصادیق مذاکره داشته باشند.

و تا زمانی که قانون فوق از سمت کاربر پذیرفته نشود، امکان ثبت نام وجود ندارد. علاوه بر آن مطمئنا ثبت نام وی.پی.ان قانونی فرایندی زمان بر خواهد بود و در شرایط استرس زای فیلتر بودن وب سایت یک کسب و کار آنلاین، مدیر وب سایت تمامی تلاش خود را معطوف خواهد کرد که در کمترین زمان بتنواند فرآیند رفع فیلتر را پیگیری کند.

 در حال حاضر سوالی که مطرح خواهد بود این است “در صورتی که یک وب مستر که کلیه قوانین فیلترینگ را نیز رعایت میکند، به دلیل تولید محتوای مجرمانه از سوی یکی از کاربران وب سایتش، درگیر فیلترینگ وب سایتش شود و بخواهد روند رفع فیلترینگ را (بصورت قانونی) دنبال کند، با توجه به اینکه حذف محتوای مجرمانه یکی از ابتدائی ترین مراحل رفع فیلترینگ است، برای دسترسی به پنل مدیریت وب سایتش جهت حذف محتوای مجرمانه، چگونه اقدام کند؟؟؟”

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد