هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

صندلی Gesture: یار وفادار تلفن های هوشمند

همانطور که دیده و شنیده اید صندلی های مختلف و با طراحی های متفاوت و هوشمندانه ای جهت راحتی انسانها طراحی شده اند. اما باید اعتراف کنیم که تعداد اندکی از مردم از این صندلی ها همانگونه که طراحی شده اند استفاده می کنند. در واقع روشهای صحیح نشستن بر روی صندلی به طور کلی رعایت نمی شود. این صندلی ها برای پشت میز نشینی طراحی شده اند، اما با توجه به دستگاه های الکترونیکی مختلفی که امروزه بیشتر وقتمان را با آنها می گذرانیم به نظر شما کدامشان دقیقاً به همان پشت میز نشینی سنتی نیاز دارند؟ 

کمپانی Stealcase (یکی از کمپانی های معروف در صنعت مبلمان اداری و دفتری) در همین زمینه دست به طراحی و ساخت صندلی جالبی نموده است. به گفته این کمپانی در این صندلی تمام حالتهای ممکن در نشستن به هنگام استفاده از دستگاههای الکترونیکی مختلف پیش بینی شده و ساپورت می شود. بنابراین در حالی که از سبک پشت میز نشستن هایی که در حین استفاده از کیبورد و مانیتورهای سنتی داشته ایم همچنان بهره می بریم، راحتی نشستن را حین استفاده از تلفن همراه، تبلت ها و ... نیز کاملاً احساس خواهیم کرد. 

Steelcase اعلام کرده بر اساس فرم های مختلف نشستن که افراد مختلف در هنگام استفاده از تلفن همراه خود داشته اند و با مطالعاتی که بر روی ۲۰۰۰ نفر در این زمینه انجام گرفته، آنها ۹ صندلی اداری مختلف برای این منظور طراحی و ساخته اند. 

بنابراین در جهت دستیابی به چنین ارگونومی های جدیدی این کمپانی تصمیم گرفت Gesture را با پشتیبانی از خم شدن به عقب، چرخش آرنجها که به بهنگام تایپ کردن و ارسال پیامک مورد نیاز است و یا حتی نشستن بر روی لبه صندلی طراحی کند. برای مثال شاید مدل نشستن و استفاده از ipad اندکی شل و وارفته به نظر بیاید اما Steelcase دقیقاً این موارد را در نظر گرفته است. این کمپانی حتی شلنگ، تخته انداختن های کاربران را در حین استفاده از وسایل الکترونیکی شان در نظر گرفته است.

narenji_ir_Gesture01_n.jpg

به عبارت دیگر به جای اینکه شما را در یک موقعیت ارگونومیک مطلوب حبس کند، به گونه ای انعطاف پذیر و منطبق بر حالتهای مختلف نشستن در طول روز طراحی شده که افراد همچنان در راحتی کامل به سر ببرند و در این میان اصلاً مهم نیست که این حالتهای نشستن تا چه حد میتواند عجیب و غریب باشد. مهم راحتی و ارگونومیک بودن آن است.

narenji_ir_Gesture02_n.jpg

دسترسی به این صندلی جالب نیز به زودی امکان پذیر است. Gesture از پاییز سال ۲۰۱۳ در دسترس است ولی همچنان باید منتظر اعلام قیمت این صندلی دوست داشتنی 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد