هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

سه راه داشتن کارمندانی خوشحال

شما به عنوان رئیس یک شرکت، مسلما دوست ندارید که کارمندانی ناراحت و دیپرس داشته باشید، اما آیا خوشحال نگه داشتن کارمندان اهمیت زیادی در کارایی شرکت دارد؟


جواب طولانی است. اما اگر جواب کوتاه را بخواهید: آری. بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ توسط Teresa M. Amabile پروفسور مدیریت شغلی دانشگاه هاروارد و یک محقق مستقل به نام Steven J. Kramer انجام شده است، ساخت یک محیط کاری شاد و کم کردن ناراحتی ها، کارایی و سازگاری کارمندان را افزایش می دهد.


آمارها نشان می دهد کارمندان در روزهای خوب - نسبت به حداکثر ممکن - ۷۶ درصد کارایی (میزان انجام کار) و ۵۳ درصد سازگاری (توانایی همکاری بهتر و بیشتر) دارند. در حالی که در روزهای ناراحت این مقادیر به ۲۵ در صد کارایی و ۴۳ درصد سازگاری کاهش می یابد.

اما چه چیزی کارمندان را خوشحال می کند؟ Jill Geisler در کتابش 
(Work Happy: What Great Bosses Know (Center Street, 2012 این مسئله را بررسی کرده است. گیسلر یکی از اعضای برجسته هیئت مدیره انستیتو Poynter است. این انستیتو یک مدرسه روزنامه نگاری رایگان در سن پترزبورگ می باشد. او می گوید کارمندان شاد و خوشحال چند ویژگی معمول دارند.


۱. یک مدیر که اهمیت می دهد

گیسلر می گوید: کارمندان خوشحال همیشه احساس می کنند که مدیرشان «طرف خودشان» است. حس می کنند که مدیرشان توانایی ها، ضعف ها، امیدها و آرزوهای آنها را می شناسد. «مدیر با کارمندان چهره به چهره صحبت می کند و فقط از طریق ایمیل با آنها در ارتباط نیست.»


خانم گیسلر می گوید «مدیران موفق راهنما و برنامه ای برای سلامت محیط کارِ هر یک از کارمندان و تیم های خود دارند». به این معنی که دقیقا می دانند هر یک از کارمندانشان در چه وضعیتی بهترین کارایی را دارند. به چه مسائلی حساسیت دارند و در چه کاری بهتر از سایرین هستند. کارمندان خوشحال نیز باور دارند که رئیس شان به آنها گوش می کند و واقعا همیشه طرف آنها را می گیرد.


۲. صداقت، ستایش و عکس العمل

به گفته گیسلر شما باید بدانید که چگونه به کارمندانتان عکس العمل نشان دهید. زمانی که کسی را ستایش می کنید، ثمره اش را نیز خواهید داد. مثلا برای افزایش خلاقیت کارمندان تان، بهتر است بگویید: 
«من عاشق روشی شدم که تو با بکار بردن علامت های bullet، بخش های مختلف گزارشت را از هم جدا و سازمان دهی کردی. کارت واقعا عالی بود. راجع به موارد مشابه چه نظری داری؟» 
ستایش کردن کارهای خوب آنها، باعث می شود که آنها بخواهند دوباره آن کارها را تکرار کنند. حالا جملات بالا را مقایسه کنید با این جملات: 
«طریقه استفاده ات از bullet ها خوب بود. مانند من انجامش دادی.» 
این جملات هیچ تاثیر مثبتی روی کارمندتان نمی گذارد.


۳. فرهنگ کار منصفانه و کمک کردن به یکدیگر

هرچند کارمندان خوشحال معمولا فرهنگ کاری با قوانین و توقعات مشخص دارند، اما خارج از این قوانین نیز آنها به یکدیگر کمک می کنند و مراقب احتیاجات هم هستند. خانم گیسلر می گوید، اگر شما بخواهید محیط کار جذابی برای کارمندان تان ایجاد کنید، اما از طرف دیگر اجازه مرخصی به کارمندی که قصد رفتن به مسابقه بیس بال پسرش را دارد، ندهید، انتظار یک محیط کار موفق را نداشته باشید. باید حس کمک کردن به یکدیگر در محیط کار واقعا وجود داشته باشد.


بهترین جا برای اینکه بفهمید کارمندانتان چه احساسی راجع به کار برای شما دارند، همان میز کارشان است. خانم گیسلر می گوید «به سر کار آنها بروید و با آنها صحبت کنید. از آنها بپرسید که آیا به چیزی احتیاج ندارند؟». به زبان بدن، تون صدا و تماس چشمی آنها هنگام پاسخ به سوالتان توجه کنید. جواب های رک و راست و مشتاقانه علامت خوبی برای راست گویی فرد است. پاسخ های گنگ و همراه با مکث یا زبان بدن ناراحت ممکن است به دلیل وجود یک مشکل باشد.


خانم گیسلر اضافه می کند که استخدام کردن آدم های مفید نیز مهم است. به دنبال کسانی باشید که طبیعتی مثبت، سخت کوش دارند و آنها را به تیم خود اضافه کنید. زمانی که کارمندی مشکل ایجاد می کند، سریعا واکنش نشان دهید و مسئله را حل کنید وگرنه آن فرد مشکل دار با آزار سایر کارمندان، کارایی شرکتتان را پایین و مشکلات تان را دوچندان خواهد کرد. به گفته خانم گیسلر «زندگی آنقدر کوتاه است که زمانی برای کار با آدم های بد ندارید.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد