هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

خانه و آشپزخانه چنگال هوشمند سرعت غذا خوردن را محاسبه می کند

یکی از ابزار های هوشمند ارائه شده در نمایشگاه CES 2013 چنگال الکترونیکی HAPIfork است. این چنگال توسط شرکت HAPILABS طراحی و ساخته شده و می تواند سرعت و میزان غذا خوردن فرد را مانیتور کند.

 

تند تند بلعیدن یکی از عادت های غذا خوردن بد است که در برخی از افراد دیده می شود. در اکثر کسانی که با این عادت درگیر هستند مشکلات گوارشی نیز مشاهده شده. برخی از محققین معتقدند که با عجله غذا خوردن فرصت کافی را از بدن می گیرد و بدن نمی تواند میزان حقیقی غذای مورد نیاز خود را سنجیده و آن را به طور متعادل دریافت کند.

کار اصلی این چنگال آن است که می تواند مدت زمان صرف غذای فرد را محاسبه کرده و با شمردن دفعاتی که برای بردن غذا به سمت دهان حرکت می کند، سرعت مصرف غذا را نیز محاسبه کند. اگر این چنگال هوشمند تشخیص دهد که فرد تند غذا می خورد، این وضعیت را از طریق چشمک زدن یک لامپ LED کوچک که بر روی دسته این چنگال تعبیه شده اخطار می دهد.

 

دسته این چنگال دارای یک هاست الکترویکی است. این هاست نیز دارای یک کنکتور از نوع Micro US می باشد. کل این مجموعه با یک باتری 3.7 ولتی پلیمر-لیتیمی تغذیه می شود. جالب تر آنکه این چنگال می تواند با پایگاه اینترنتی آنلاین HAPIlabs Suite در ارتباط باشد تا سایت، اطلاعاتی نظیر الگو های خواب و غذا را در آنجا به صورت نمودار های آماری مورد بررسی و نمایش قرار دهد.

 

با استفاده از این چنگال می توان عادت بد تند غذا خوردن را تحت کنترل درآورد و با کاهش میزان سرعت بلعیدن غذا، مشکلات گوارشی و ریفلکس های معده (بازگشت غذا از سمت معده به مری) را مرتفع ساخت.

 

ارتباط این چنگال با هاست های موبایل و ... از دو طریق بلوتوث و پورت USB برقرار خواهد شد. فعلا قیمت چنگال با پورت یو اس بی، 99.99 دلار اعلام شده و ممکن است در نمونه های توسعه یافته نیز طراحی یک قاشق عجیب عملکرد این مجموعه را هوشمند تر کند. به شما توصیه می شود که خوردن غذای مورد علاقه خود را با این چنگال هوشمند حتی برای یک بار هم که شده تجربه کنید!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد