هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

دوشنبه سایبر؛ بزرگ‌ترین روز خرید آنلاین

شاید در روز بیست‌وهشتم ماه نوامبر سال ۲۰۰۵ که عبارت «دوشنبه سایبر» برای اولین بار به‌کار برده شد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که این روز برای همیشه در تقویم باقی بماند و به یک روز شلوغ و هیجان‌انگیز برای خریداران در آستانه سال نو میلادی تبدیل بشود.

 دوشنبه سایبر یا Cyber Monday عبارتی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ در یک وب‌سایت خرید آنلاین به‌کار رفت، حالا به بخشی از فرهنگ خرید مردم سرتاسر دنیا در تعطیلات کریسمس تبدیل شده است. این روز در واقع اولین دوشنبه بعد از جمعه سیاه (جمعه بعد از عید شکرگزاری که به شکل سنتی به خرید برای سال نو میلادی می‌گذرد) است که در آن خریدهای ویژه سال نو به صورت آنلاین دنبال می‌شوند. در واقع با گسترش نفوذ اینترنت و افزایش تمایل به خریدهای آنلاین این روز به تقویم بیشتر کشورهای دنیا اضافه شد.

Cyber Mondayدوشنبه‌های سایبر هر سال رشد خوبی را در فروش نسبت به سال گذشته برای خودشان ثبت می‌کنند، اما گویا امسال فروش بیش از حد انتظار بوده است. به عقیده بسیاری از کارشناسان دوشنبه سایبر امسال بزرگ‌ترین روز خرید آنلاین تا حالا بوده است؛ این موضوعی است که فروشگاه‌های بزرگی مانند Walmart، eBay بزرگ‌ترین حراجی آنلاین دنیا و فروشگاه خرده‌فروشی آنلاین بزرگ Amazon.com هم آن را تایید کرده‌اند.

آخرین آمار منتشر شده در این مورد مربوط به بخش تحقیقات و تحلیل بازار IBM است که نشان می‌دهد فروش آنلاین در روز دوشنبه سایبر امسال شاهد رشد ۳/۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته بوده است. این در حالی است که تا هفته گذشته پیش‌بینی کارشناسان برای این رشد تنها ۲۰ درصد بوده است. با این اوصاف دوشنبه سایبر امسال به بزرگ‌ترین روز خرید آنلاین در سال‌های اخیر تبدیل شد. در این روز کارمندان بعد از تعطیلات عید شکرگزاری به دفاتر کاری خودشان برگشته‌اند تا ادامه خریدهای سال نو را از پشت کامپیوترهای شخصی‌شان دنبال کنند. با این حال، اما بسیاری از تحلیلگران بازار فکر می‌کنند که افزایش تعداد کاربران موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها نقش کاتالیزوری قوی را برای افزایش چشمگیر حجم خریدهای آنلاین بازی کرده‌اند. به این ترتیب حالا دیگر با وجود تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند کاربران حتی می‌توانند در هر زمان و از هر جایی خریدهای آنلاین خودشان را انجام بدهند. آمارها نشان می‌دهند که کاربران موبایل‌های هوشمند بیشترین سهم خرید آنلاین را در دوشنبه سایبر امسال نسبت به کاربران تبلت‌ها یا کامپیوترهای شخصی داشته‌اند. در واقع کاربران جوان‌تر بیشتر خریدهای خودشان را به صورت آنلاین و از طریق موبایل‌های هوشمندشان انجام داده‌اند و در مقابل خریدارانی که از تبلت‌ها یا کامپیوترهای شخصی برای خرید آنلاین استفاده کرده‌اند، سن بیشتری دارند.

گزارش‌های تحقیقاتی نشان می‌دهند که دستگاه‌های دیجیتال قابل حمل با سهم ۱۸ درصدی از بازدید فروشگاه‌های آنلاین، ۱۳ از کل فروش روز دوشنبه سایبر امسال را به خودشان اختصاص داده‌اند که این میزان فروش افزایش ۹۶ درصدی را نسبت به سال میلادی گذشته داشته است. بر اساس این گزارش‌ها، خریدهای آنلاین در روز دوشنبه سایبر امسال در حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح به اوج خودش رسیده بود. همچنین با افزایش سرعت اینترنت‌های خانگی، امسال بیشتر این خریدهای آنلاین از خانه‌ها انجام می‌شد تا دفاتر کاری.

میزان درآمد حاصل از کل فروش در روز دوشنبه سایبر امسال حتی به بیشتر از ۵/۱ میلیارد دلار پیش‌بینی شده توسط کارشناسان رسید. البته فعالان بازار معتقدند که خریدهای آنلاین تنها حدود ۱۵ درصد از کل حجم خرید برای سال نو میلادی را تشکیل می‌دهند. در این میان گویا تبلت‌ها بیشترین حجم خریدها را در میان محصولات دیجیتالی و الکترونیکی به خودشان اختصاص داده‌اند. بعد از تبلت‌ها، موبایل‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها به ترتیب بیشترین تقاضا را برای خرید در دوشنبه سایبر امسال در اختیار داشتند.

Cyber Monday

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد