هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هسته سفارشی در A6 اپل بجای A15 یا A9

هنگامی که شرکت اپل آیفون ۵ را معرفی نمود، تنها جزئیاتی که آنها از پردازنده جدید دستگاه نشان دادند این بود که این پروسسور A6 نامیده می شود و این پردازنده ۲ برابر سرعت بیشتری نسبت به مدل قدیمی تر خود دارد.

مدتی بعد از معرفی آیفون ۵ بود که شایعات پیرامون این پردازنده شروع شد. برند جدید ARM Cortex A15 که اعلام شد اولین در نوع خود در این صنعت به شمار می رود یکی از گزینه های اعلام شده بود. اما به گفته AnandTech، به نظر می رسد که اپل نه از A15 استفاده کرده و نه از مدل قدیمی تر A9.

در عوض اپل، یک طراحی کاملا سفارشی براساس ساختار armv7s بجای صدور مجوز یک هسته خاص همانند A9 یا A15 انتخاب کرده است. این شبیه به همان چیزی است که کوالکام برای CPUهای خود همانند Scorpion یا Krait انجام داد، که براساس ساختار ARM هستند اما از هسته سفارشی Qualcomm استفاده می کنند.

این حرکت به اپل کنترل بیشتری برروی سایز می دهد، همچنین برروی بازدهی و مصرف برق تراشه جدید. این کاری است که بسیار بهتر می توان نسبت به چیپ های سفارشی انجام داد تا چیپ های رایج موجود در بازار.

در بخش GPU، کارشناسان AnandTech حدس می زنند، این می تواند PowerVR SGX543MP3 باشد، یک نسخه سریعتر از SGX543MP2 که در چیپ ست A5 استفاده شد، ضمن اینکه اپل بعید بود به طرف PowerVR SGX543MP4 که در A5X استفاده شد برود، هم به دلیل سایز و هم مصرف برق آن.

به هر حال باید دید بعد از این چه اطلاعات و جزئیاتی در مورد این محصول اپل منتشر خواهد شد.

gsmarena

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد