هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

آیفون 5 اپل رسما معرفی شد

نسل ششم اسمارت فون های اپل با نام آیفون ۵ معرفی شد. این محصول جدید اپل دارای بدنه ای از جنس آلمونیوم و شیشه می باشد. طبق گفته اپل این باریک ترین اسمارت فونی است که تاکنون اپل ساخته است و ۱۸ درصد باریک تر از آیفون ۴ اس می باشد. ضمن اینکه این باریک ترین گوشی هوشمند دنیاست.

ضخامت آیفون ۵ تنها ۷.۶ میلیمتر و وزن آن ۱۱۲ گرم است که حدود ۲۰ درصد سبک تر از آیفون قبلی می باشد. اما صفحه نمایش آیفون ۵ از نوع رتینا با چگالی پیکسلی ۳۲۶ PPI است. همانطور که قبل از معرفی آن هم می شد حدس زد صفحه نمایش آن ۴ اینچی با رزولوشن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۶:۹ است.

اپل دلیل اینکه این اسمارت فون را با این سایز طراحی و ساخته است، دستان کاربران اعلام می کند و می گوید به این دلیل آیفون ۵ در این سایز طراحی شده چون در بهترین حالت در دستان کاربران قرار می گیرد. در این نسخه از آیفون، کاربر می تواند تا ۵ ردیف آیکون به آن اضافه نماید. نرم افزار آنها آپدیت شده و هم اکنون می توان تعداد بیشتری ایمیل در Mail و تعداد بیشتری رویداد در Calendar دید.

نرم افزارهایی مانند iPhoto, iMovie, GarageBand نیز آپدیت شده اند. اپلیکشن App Store نیز آپدیت شده است. طبق گفته اپل، صفحه نمایش آیفون ۵ دقیق ترین صفحه نمایش است که ساخته شده، سنسورهای لمسی آن با لایه های دیگر یکپارچه شده و لایه اضافی نیز حذف گردیده است. این بدون شک پیشرفته ترین صفحه نمایش در دنیاست.

در بخش ارتباطی، آیفون ۵ دارای HSPA+, DC-HSDPA و البته LTE می باشد. در حال حاضر یک چیپ منحصر به فرد تنها برای صدا و داده و یک چیپ رایویی مجزا نیز وجود دارد، ضمن اینکه یک ویژگی منحصر به فرد در بخش آنتن نیز وجود خواهد داشت. سیستم وای فای ۸۰۲.۱۱n آن نیز هم اکنون می تواند با سرعت ۲.۴ghz و ۵ghz به کار انتقال اطلاعات بپردازد.

اما شاید یکی از مهمترین ویژگی و مشخصه یک اسمارت فون پردازنده آن باشد. در آیفون ۵ از پردازنده Apple A6 استفاده شده است که در مقایسه با A5 حدود ۲ برابر سریعتر و ۲۲ درصد کوچکتر است.

در آیفون ۵ از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است که ۲۵ درصد کوچکتر از دوربین قبلی است. بازدهی آن در شرایط نور کم بسیار بهتر شده ضمن اینکه سرعت ثبت تصویر نیز بالاتر رفته است. یکی از ویژگی هایی که اپل به معرفی آن پرداخت ویژگی با نام panorama است که می توان تصاویری ۲۸ مگاپیکسلی ثبت کرد. این دوربین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰P را داشته و کاربر در هنگام فیلمبرداری می تواند به گرفتن عکس نیز بپردازد. دوربین FaceTime آن نیز HD است.

برروی آیفون ۵ سه میکروفن در جلو، پشت و پایین وجود دارد. طراحی اسپیکرها نیز بهبود یافته و حدود ۲۰ درصد کوچکتر از قبل شده است. به همراه ویژگی wideband audio می توان طیف بیشتری از فرکانسهای صوتی را ضبط کرد. کابل کانکتور آن حدود ۸۰ درصد کوچکتر شده و با نام Lightning که ۸ پینی است عرضه می شود.

سیستم عامل آیفون ۵ همانطور که پیش بینی می شد iOS 6 است، سیستم عاملی که دارای ویژگی های جدید زیادی است. یکی از بخش هایی که با توسعه و بهبود عملکرد روبرو شده است، بخش مربوط به Siri است. اپل اعلام می کند که iOS 6 پیشرفته ترین سیستم عاملی است که تاکنون برای یک گوشی طراحی شده است.

آیفون ۵ اپل قرار است در رنگ های مشکی و سفید عرضه شود. قیمت این دستگاه نیز برای مدل های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به همراه ۲ سال اشتراک ۱۹۹، ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار می باشد. پیش فروش این دستگاه از ۱۴ سپتامبر آغاز و از ۲۱ سپتامبر این دستگاه عرضه می شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد