هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

کنسول‌های پرفروش و پرمخاطب بازار کدامند؟

بازی‌های کامپیوتری طی سال‌های اخیر رشد کیفی چشمگیری داشته‌اند و به همین دلیل بازار این کالاها با انبوهی از مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف و رده‌های کاربری گوناگون (از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای و فوق‌حرفه‌ای) مواجه است.

 امروزه طرفداران بازی‌های کامپیوتری با کمک ابزارهای جدید بازی یا ابزارهای مکمل کنسول‌ها می‌توانند تعامل بیشتری با دنیای مجازی داشته و بدون کوچک‌ترین خطر فیزیکی به دنیای پرتنوع بازی‌های کامپیوتری قدم بگذارند و با شوالیه‌های معروف مبارزه کنند یا با مشهورترین قهرمانان جهان در دنیای مجازی زورآزمایی کنند.

می‌توانند حتی با سرعت غیرقابل تصوری رانندگی کنند و…همه این مقدورات تنها با کمک کنسول‌های بازی، ابزارهای مکمل کنسول‌ها و همچنین نرم‌افزارهای بازی فراهم شده است که خوشبختانه این روزها در بازار کامپیوتر ما به راحتی و به وفور یافت می‌شود. البته شاید قیمت این ابزارها تا حدودی گران باشد، ولی برای برخی از گیم‌بازان صرف مبلغ بالا برای ایجاد ساعاتی خوش و پرهیجان می‌ارزد.

در این گزارش ما به معرفی کنسول‌های بازی پرفروش و پرمخاطب، روند قیمت‌ها و بررسی بازار این کالاها می‌پردازیم.

پس اگر شما هم قصد دارید با این ابزارهای سرگرمی اوقاتی را سپری کنید این گزارش را بخوانید:

انتظار رونق در بازار سرگرمی‌های دیجیتال

اگر در بازار کامپیوتر پایان امتحانات دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها به رونق بازار لپ‌تاپ و قطعات کامپیوتری منجر می‌شود، پایان امتحانات مدارس به ویژه مقاطع راهنمایی و دبیرستان باعث رونق بازار سرگرمی‌های دیجیتال می‌شود.

فعالان بازار تجهیزات سرگرمی با بیان این مطلب می‌گویند، امسال ما با مشکلات زیادی در بازار مواجه هستیم که مهم‌ترین آنها نوسانات نرخ ارز و رشد شدید قیمت‌ها است، اما بازار این کالا مشتریان خود را دارد و ما به بازار تابستانی بازی‌های کامپیوتری از کنسول گرفته تا ابزارهای مکمل امیدواریم. آنها میزان رشد قیمت‌ها در بازار تجهیزات بازی را در حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد نسبت به اواسط سال گذشته اعلام کردند.

البته قیمت برخی از تجهیزات سرگرمی حرکتی نسبت به روزهای ابتدایی ورودشان به بازار تا حدودی کاهش یافته است. اما در هر حال نوسانات نرخ ارز تاثیراتی بر قیمت این کالاها گذاشته است.

کنسول‌های پرفروش بازار کدامند؟

اختلاف در محبوبیت کنسول‌های بازی بین بازار جهانی و بازار ایران موضوعی است که اکثر فعالان بازار به آن اشاره می‌کنند. البته این اختلاف نه در سلیقه کاربری، بلکه در پشتیبانی کنسول‌ها از ابزارهای مکمل و همچنین پشتیبانی از انواع نرم افزارهای قفل شکسته در بازار است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، از بین کنسول‌های مختلف بازی (X BOX، X BOX 360، WII، PSP، PS3 )، در حال حاضر کنسولx BOX360 جزو پرفروش‌ترین‌های بازار است و علت هم این است که بازی معروف و هیجان‌انگیز KINECT روی این کنسول نصب می‌شود.

این کنسول همچنین قابلیت پشتیبانی از سایر ابزارهای مکمل را دارد و اکثر بازی‌های حرکتی روی آن نصب می‌شوند.

X BOX360 همراه با بازی محبوب KINECTدر ظرفیت‌های مختلف ۴ تا ۲۵۰ گیگابایتی به بازار عرضه شده است و قیمتی حدود ۸۷۰ هزار تا دو میلیون و ۵۰ هزار تومان دارد.

کنسول PSP هم در مدل‌های ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ با قیمتی حدود ۲۵۰ تا ۶۷۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است. مدل‌های PS GO با قیمت ۴۴۰ هزار تومان، PS VITA با قیمت ۶۸۰ هزار تومان از نمونه‌های پرفروش در بازار هستند. پس از این کنسول هم WII با قیمتی حدود ۳۶۵ تا ۴۰۰ هزار تومان در ردیف پرفروش‌هاست.

کنسول PS3 هم که در سطح جهانی فروش بالایی دارد به علت عدم نصب نرم‌افزارهای قفل شکسته و غیراورجینال در ایران مخاطب چندانی ندارد و با قیمتی در حدود ۵۴۰ تا ۷۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کنسول PS2 هم به علت تکنولوژی قدیمی که دارد چندان مورد توجه نیست و با قیمتی در حدود ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.این کنسول برای انجام بازی‌های قدیمی مناسب است و امکان نصب بازی‌های حرکتی توسط آن وجود ندارد.

معرفی ابزارهای مکمل در بازار بازی‌های کامپیوتری

فعالان بازار این کالا می‌گویند، تا پیش از عرضه ابزارهای مکمل کنسول‌های بازی به ویژه ابزارهای حرکتی بازار کنسول‌های بازی هیجان چندانی نداشت و بیشتر تکیه ما بر بازار نرم‌افزارهای قفل شکسته بود. چرا که اکثر افرادی که کنسول داشتند اخبار مربوط به نرم‌افزارهای جدید را پیگیری می‌کردند.

اما اینک با عرضه ابزارهای مکمل بازار این کالاها رونق بیشتری گرفته است.این ابزارهای مکمل که در انواع مختلفی روی کنسول‌های مختلفی نصب می‌شوند قیمت‌های مختلفی دارند و در برندهای گوناگونی به بازار عرضه شده‌اند. ابزارهای بازی موسیقی، مانند درام‌های بی‌سیم، گیتار بی‌سیم، بازی‌های حرکتی مانند پینگ‌پنگ، تنیس و… فرمان‌های خودرو که به کلاج و ترمز و… مجهزند نمونه‌هایی از این ابزارها هستند که توسط شرکت‌هایی چون لاجیتک، سونی‌، نینتندو‌، فراسو و… به بازار عرضه شده‌اند.

این ابزارها روی کنسول‌های بازی یا در کنار آنها در نقش مکمل به کار برده می‌شوند و با قیمت‌های مختلفی در بازار خرید و فروش می‌شوند.

از بازی‌های حرکتی تا تجهیزات موسیقییکی از پرمخاطب‌ترین ابزارهای مکمل کنسول بازی، بازی حرکتی KINECT است که روی کنسول X BOX نصب می‌شود و قیمتی در حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. به وسیله این ابزارهای حرکتی می‌توانید به راحتی و به طور بی‌سیم در دنیای ویدئویی بوکس، تنیس، بولینگ، پینگ‌پنگ، بیسبال‌، گلف و… بازی کنید.

بازی جذاب MOVE هم که روی کنسول‌های PS3 نصب می‌شود با قیمتی در حدود ۴۰ تا یک صد هزار تومان به بازار عرضه شده است.

یکی دیگر از پرمخاطب‌‌های بازار بازی‌های کامپیوتری، شبه اتومبیلی است که به یک فرمان، کلاچ و ترمز مجهز است و کاربر به وسیله آن می‌تواند یک رانندگی واقعی را با سرعت بالا تجربه کند.

این ابزار سرگرمی ‌با برندهای مختلفی مانند لاجیتک،فراسو، کوآنتوم و… و برای کنسول‌های PS3،PS2 و PC طراحی شده است. فرمان‌های مسابقه‌ای لاجیتک جزو گران‌قیمت‌ترین‌های بازار است که با قیمتی حدود۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد