هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

نبرد بی امان سه غول


مقدمه:

در بازارهای داخلی دو کنسول مایکروسافت و سونی یعنی XBOX 360 و PS3 از لحاظ قیمت نسبت به بازارهای خارجی بسیار متفاوت هستند حتی از لحاظ بازی و محتوا. در ایران به دلیل عدم رعایت حقوق کپی رایت می توان بازی های کنسول مایکروسافت را چیزی بین ۳ تا ۶ هزار تومان خریداری کرد, البته باید کنسول را در اصطلاح کپی خور کرد.

اما در نقطه مقابل شرایط برای کنسول سونی طوری دیگر رقم می خورد، کنسول این شرکت هر چند هنوز به صورت کامل کپی خور نشده است اما با استفاده از روش هایی می توان آن را برای یک بازه زمانی معین کپی خور کرد. البته به این موضوع اشاره کنیم که شاید طرفداران کنسول شرکت سونی خیلی متعصب باشند چون با پشتیبانی از سونی و شرکت سازنده بازی, خرید بازی های اورجینال را به استفاده غیر قانونی از دستگاه ترجیح می دهند.

البته کنسول PS3 می تواند یک گام خوب برای ایجاد فرهنگ سازی در کشور برای محتوای اصلی و اورجینال باشد. سه شرکت سونی, مایکروسافت و نینتندو که به (سه بزرگ) معروف می باشند هیچ گونه حمایتی از بازی سازان ایرانی به دلیل تحریم ها ندارند. به این منظور که این سه شرکت کیت توسعه خود یا همان DEV KIT را در اختیار بازی سازها قرار نمی دهند تا این جامعه بتواند از لیسانس و حقوق مربوط به کنسول مورد نظر استفاده کند یا مثلا فرض بفرمایید که کنسول شما دچار مشکل سخت افزاری شده است و نمی دانید که برای تعمیر آن به کجا مراجعه کنید و اگر این شرکت ها در ایران نمایندگی رسمی داشتند با این مشکلات برخورد نمی کردیم.

در این مقاله سعی داریم به بررسی دو کنسول ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ بپردازیم.

X BOX 360:

به جرات می توان گفت که در کشورمان فروش کل کنسول مایکروسافت یعنی XBOX 360 از کنسول سونی بیشتر است. دلیل این موضوع می تواند راحت پیدا کردن بازی ها و قیمت بسیار ارزان آن باشد. شما حساب کنید که برای خریداری بازی XBOX 360 می توانید به مغازه سرکوچه محلتان مراجعه بفرمایید و بازی را با قیمتی ارزان تهیه کنید.

اما در کنسول PS3 شرایط برعکس است و باید حتما به توپخانه (در تهران) مراجعه کنید تا بازی که بالای ۱۰۰ هزار تومان (با این وضعیت ارز و دلار چون این بازی ها با دلار وارد می شوند) را تهیه کنید. مایکروسافت معمولا هر چند یک بار برای کنسول خود یعنی ایکس باکس ۳۶۰ یک آپدیت عرضه می کند تا جلوی استفاده غیر قانونی از این دستگاه را بگیرد. اما گروهی به نام C4 EVA وجود دارد که وظیفه اصلی شان این است که قفل های امنیتی موجود در آپدیت را بشکنند و می توان گفت که تا اینجای کار مایکروسافت را ناکام گذاشته اند.

فریم ویرهای ایکس باکس ۳۶۰ با نام LT شناخته می شوند که جدیدترین آنها LT3 می باشد. از مهمترین ویژگی آن می توان به نبود امکان نصب بازی روی هارددیسک اشاره کرد. شرکت مایکروسافت در حال حاضر سه نوع مدل ایکس باکس تولید می کند که عبارت اند از: مدل اول با هارد دیسک ۴ گیگابایتی, مدل دوم با هارد دیسک ۲۵۰ گیگابایتی و مدل سوم و یا نوع ویژه آن دارای ۳۲۰ گیگابایت هارد دیسک می باشد. فروش کل ایکس باکس در سرتاسر جهان از زمان عرضه تا تاریخ ۳۱ فروردین امسال ۶۷.۲ میلیون دستگاه می باشد.

مدل اول در کنار هارد دیسک چهار گیگابایتی در دو نوع رنگ مشکی مات و سفید تولید می شود. همچنین در این دو مدل متناسب با رنگ کنسول می توان یک کینکت سفید و یا مشکی خریداری کرد. به همراه این دو مدل یک حساب طلایی ایکس باکس لایو وجود دارد تا بازی کننده ها به صورت رایگان بتوانند به صورت آنلاین و از سایر مدها استفاده کنند. پس از تمام شدن این نوع حساب در بازار می توان کارتهای یک ماهه سه ماهه و یک ساله را خریداری کرد.

در مدل ۲۵۰ گیگابایتی امکان نصب بازی ها وجود دارد و این مدل فقط دارای رنگ مشکی براق می باشد. برای اتصال دستگاه به شبکه لایو می توان از Wi-Fi استفاده نمود، اما این موضوع را در نظر بگیرید که دستگاه باید فریمور L3 را داشته باشد. اگر دستگاه شما کپی خور شده و همچنین کنسولتان به فریمور L3 مجهز شده است در زمان اتصال کنسول به شبکه نباید هیچ گونه پیامی مبنی بر آپدیت دستگاه خود داشته باشید. اگر با پیغام آپدیت مواجه شدید بهتر است دستگاه را به کسی که در این زمینه تخصص دارد واگذار کنید چرا که اگر اپدیت برای دستگاه زیان آور باشد دیگر نمی توانید بازی های کپی شده را انجام دهید و در اصطلاح می گویند که کنسول بریک شده است.کلی به کاربران ایکس باکس بگویم که برای کپی خور کردن دستگاه خود به هیچ وجه خودتان این کار را نکنید مگر در صورتی که تخصص این کار را دارید.

در این کنسول می توان از سرویس نتفلیکس برای مشاهده کردن فیلم و سریال استفاده کرد، البته باید نرم افزارش را دانلود کنید. همچنین می توان به موسیقی, جدیدترین تریلرهای بازی ها, فیسبوک و توییتر استفاده نمود.

انتخاب کینکت برای ایکس باکس امری کاملا دلخواه می باشد اگر حوصله بالا پریدن جلوی تلویزیون خود دارید پس در خرید آن شک نکنید, اما اگر حوصله ندارید و می خواهید جلوی تلویزیون لم دهید برای خریداری آن اصلا فکرش هم نکنید. معمولا یکی از بدی های که کینکت دارد این است که به دنیای جدی و بزرگسال وارد نشده است و بازی های خاص خودش را دارد که زیاد هم جالب نیستند البته تا الان چون من در زمان نوشتن این متن هنوز بازی خاص و درگیر کننده ای برای کینکت ندیده ام. از بازی های انحصاری این کنسول می توان به سری بازی های چرخ دنده های جنگ,هیلو و فورزا اشاره کرد.

PS3:

پلی استیشن ۳ سونی یک سال بعد از کنسول مایکروسافت پا به میدان جنگ گذاشت. در قسمت پردازنده این کنسول که با نام CELL شناخته می شود نسبت به ایکس باکس ۳۶۰ قویتر است دلیل این موضوع هم استفاده از دیسک های بلو-ری ۵۰ گیگابایتی است. اما دیسک هایی که در ایکس باکس ۳۶۰ استفاده می شود DVD9 می باشند یعنی چیزی در حدود ۸.۵ گیگابایت فضا دارند.

وقتی که کنسول PS3 در سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد تا سال ۲۰۰۸ بازی و محتوای زیادی را کاربر نمی توانست برای این کنسول پیدا کند اما با ورود آقای کازو هیرائی در آن سال به قسمت گیم سونی جان دوباره ای به قسمت گیم این شرکت بخشید و تا الان که یکی از برتری های کنسول سونی در مقایسه با کنسول XBOX 360 داشتن بیشتر بازی های انحصاری و محتوا می باشد.

وقتی که در سال ۲۰۰۶ این کنسول ارائه داده شد هیچ کسی از هکرها دنیا نتوانستند تا سال ۲۰۱۰ میلادی به سیستم امنیتی این کنسول وارد شوند. اما الان با توجه به یک سری از جیل بریک ها و دانگل ها می توان کارهایی کرد و بازی های کپی را خریداری نمود اما از من به شما نصیحت اگر می خواهید این کنسول را خریداری کنید به هیچ وجه به سمت خریداری این ابزارها و بازی های کپی نروید چون اگر یک بار به شبکه متصل شوید آنوقت است که طعم تلخ عصبانیت سونی را خواهید چشید.

علاوه بر این موضوع درسرهای بسیار زیادی برای کپی خور کردن این دستگاه وجود دارد که اصلا به قیمت جان کنسولاتان ارزشی ندارد. اما نکته ی جالب اینجاست که خیلی از دارندگان کنسول PS3 نسخه ی اصلی بازی ها را خریداری می کنند. این رویکرد بازی کننده های ایرانی می تواند دو خوبی داشته باشد یکی حمایت از بازی سازها و دیگری ایجاد فرهنگ استفاده از قوانین کپی رایت اما در صورتی که قیمت ارز سر و سامانی به خود بگیرید.

در قسمت شبکه این کنسول با انواعی از سرویس های خود سونی و سایر شرکت ها مواجه می شوید که از مهمترین آنها می توانم به شبکه سرگرمی های سونی اشاره کنم. در قسمت آنلاین بازی کردن کنسول سونی برخلاف کنسول مایکروسافت می توان به صورت رایگان بازی کرد هر چند شاید در نمایشگاه E3-2012 هفته ی آینده این سیستم رایگان بازی کردن حذف شود و به نسخه ی پولی تبدیل شود.

از بازی های انحصاری سونی بخواهم بگوییم می توانیم به سری بازی های خدای جنگ, قتلگاه, مقاومت, سرزمین ناشناخته, گرن توریزمو, رگبار باران, بزرگ سیاره کوچک, موتور استورم, بدنام و خیلی از بازی های دیگر که برای این کنسول و حسگر حرکتی MOVE ساخته شده اند اشاره کنیم. میزان فروش کنسول PS3 از زمان عرضه تا تاریخ ۱۱ فروردین امسال ۶۴ میلیون می باشد.

کنترل های PS3 درای قابلیتی به نام Six Axis می باشند که برای انجام بازی ها می توان فقط کنترلر بازی را حرکت داد که این قابلیت در بازی رگبار باران به شدت دیده می شود و باعث ترشح اپی نفرین یا همان ادرنالین در خون می شود. یکی از امکانات دیگر کنسول PS3 داشتن MOVE می باشد. بازی کننده ها این کنترلر یعنی در دست می گیرند و متناسب با بازی حرکات را انجام می دهند. همچنین می توانید این کنترلر را بر روی وسیله ای با نام Sharp Shooter قرار دهید و بازی های اول شخص و سوم شخص را به راحتی انجام دهید. باز هم می گویم اگر حوصله بالا پریدن و یا چپ و راست رفتن را دارید این حسگرهای حرکتی را خریداری کنید اما در غیر این صورت توجه خاصی به آنها نداشته باشید.

شرکت سونی در حال حاضر چهار نوع مختلف کنسول PS3 تولید می کند: مدل اول دارای رنگ قرمز می باشد و فقط در دو کشور بریتانیا و ژاپن به فروش می رسد شاید طرفداران دو تیم منچستر یونایتد و لیورپول از این کنسول استقبال زیادی داشته باشند. مدل دوم دارای رنگ سیاه با ۱۶۰ گیگابایت هارد دیسک و به همراه یک ماه استفاده رایگان از امکانات شبکه پلی استیشن به قیمت ۲۴۹ دلار. مدل سوم باندل PS3 سیاه رنگ با ۳۲۰ گیگابایت هارد دیسک به همراه بازی ندای وظیفه: جنگ اوری مدرن ۳ و با قیمت ۲۹۹ دلار. مدل آخر علاوه بر کنسول PS3 سیاه رنگ و ۳۲۰ گیگابایت هارد دیسک یک پک PS MOVE به همراه چند بازی که از موو پشتیبانی می کنند وجود دارد و قیمت این نوع مدل ۳۴۹ دلار می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد