هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

معرفی دوربین D3200 نیکون، دوربینی جنجال بر انگیز در مجامع اینترن

هنگامی که نیکون دوربین D800 خود را با رزولوشن ۳۶٫۳ مگاپیکسل معرفی کرد، سر و صدای زیادی را در مجامع اینترنتی و آنلاین به راه انداخت.

حالا این شرکت بار دیگر بالاترین رزولوشن موجود در دوربین‌های غیر فول‌فرمی را نیز در یک دوربین سطح پایین قرار داده است و به نظر می‌رسد با معرفی دوربین D3200 که حسگری با ابعاد APS-C و رزولوشن ۲۴٫۲ مگاپیکسل دارد، باز هم قرار است .

تغییر رزولوشن ۱۰ مگاپیکسلی این دوربین نسبت به رزولوشن ۱۴ مگاپیکسل مدل قبلی یعنی D3100 نشان دهنده این است که نیکون برخلاف کانن (با معرفی دوربین‌های ۱Dx و ۵D Mark III) هنوز هم جنگ رزولوشن را رها نکرده است.

البته نیکون D3200 تنها به افزایش رزولوشن بسنده نکرده است.حسگر این دوربین در کنار موتور پردازشگر جدید Expeed 3 قرار گرفته تا این دوربین بتواند با حساسیت ۱۲۸۰۰ نیز عکاسی کند.

سیستم فوکوس خودکار ۱۱ نقطه‌ای این دوربین که یکی از آنها نیز از نوع کراس است، با سیستم تشخیص موقعیت نیکون ترکیب می‌شود تا بهترین شرایط فوکوس را برای کاربر فراهم کنند.


همچنین در عکاسی‌های سرعت‌ بالای پی‌درپی، نیکون D3200 می‌تواند با سرعت ۴ فریم در ثانیه عکاسی کند. متاسفانه به دلیل کوچکی بدنه، نیکون باز هم در این دوربین از موتور فوکوس خودکار استفاده نکرده است و به همین دلیل سرعت فوکوس بستگی به لنز‌های AF نیکون دارد که خود دارای موتور فوکوس هستند.

در بخش ویدئو نیز D3200 پیشرفت داشته و هم اکنون می‌تواند ویدئو‌هایی با رزولوشن Full HD (1080p) را با سرعت‌های ۲۴ و ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند. ضمن اینکه در تمام طول فیلمبرداری نیز فوکوس خودکار، نوردهی دستی و امکان استفاده از میکروفون جانبی وجود دارد.

چنین امکاناتی کمتر در دوربین‌های رده پایین دیده می‌شود و از این نظر می‌توان D3200 را یک دوربین فیلمبرداری کارآمد برای ضبط کلیپ‌های ویدئویی و عروسی نیز به حساب آورد. نمایشگر پشت دوربین از نوع LCD ۳ اینچی با رزولوشن آشنای ۹۲۱۰۰۰ نقطه‌ای است.

ضمن اینکه فلاش سر خود دوربین نیز می‌تواند به عنوان کنترل i-TTL برای کار با فلاش‌های سری SB نیکون نیز مورد استفاده قرار بگیرد که از این لحاظ نیز در دوربینی در این رده بسیار جالب است.


1x1.trans معرفی دوربین D3200 نیکون، دوربینی جنجال بر انگیز در مجامع اینترنتی

یکی از قابلیتی‌هایی که از D3100 روی این دوربین قرار گرفته و برای من جالب است، قابلیت Guide Mode یا وضعیت راهنمای دوربین است که روی هر بخش یا وضعیتی از دوربین که قرار می‌گیرید، نحوه استفاده یا عملکرد آن را با توضیحات و عکس نمایش می‌دهد. این قابلیت برای کسانی که در حال آموزش عکاسی هستند بسیار کاربرد دارد و مانند یک معلم همراه به آنها آموزش می‌دهد که چطور از دوربین‌شان استفاده کنند.

متاسفانه دوربین D3200 دارای زبان فارسی نیست و این قابلیت با زبان‌های انگلیسی و غیره برای ما در دسترس است (همیشه برای من سوال است که چرا نیکون با چنین بازار پررونقی که در ایران دارد نمی‌بایست همچون سونی به کاربران ایرانی بیشتر احترام بگذارد؟).

اما فکر می‌کنم جالب‌ترین قابلیتی که می‌توان درباره این دوربین از آن یاد کرد، امکان استفاده از یک ماژول جانبی Wi-Fi به نام WU-1a روی این دوربین است که جداگانه با قیمتی حدود ۶۰ دلار معرفی شده است.

با استفاده از این ماژول دوربین شما می‌تواند به صورت بی‌سیم به دستگاه‌های پیرامون خود مانند لپ‌تاپ یا تلفن‌های همراه هوشمند متصل شده و عکس‌های گرفته شده را بلافاصله روی آنها آپلود کند.

ضمن اینکه در صورتیکه از نرم‌افزارهای خاصی مانند نرم‌افزارهای کنترل از راه دور دوربین‌ها برای گوشی‌های آندروید استفاده کنید، می‌توانید حتی از تلفن‌های همراه‌تان به عنوان یک ریموت از راه دور برای این دوربین استفاده کنید که برای عکاسی نجومه یا حیات وحش کاربرد بسیار زیادی دارد. (اپلیکیشن اپلی آن هنوز معرفی نشده است)

مانند اغلب دوربین‌های نیکون در این رده، این دوربین نیز همراه با یک لنز کیت ۱۸-۵۵mm VR در دو رنگ سیاه و قرمز به فروش می‌رسد که معمولا رنگ قرمز آن کمتر وارد ایران میشود.

قیمت آن فعلا حدود ۷۰۰ دلار در نظر گرفته شده که حدود ۵۰ دلار گرانتر از مدل قبلی خود یعنی D3100 می‌باشد. منتظریم تا با رسیدن این دوربین به بازار ایران یک بررسی دقیق‌تر روی آن انجام دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد