هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

رونمایی از پردازشگر Ivy Bridge اینتل و ارتقا پردازشگرهای قبلی!

اگر در چند ماه آینده قصد خرید یک کامپیوتر داشته باشید، دو انتخاب بیشتر ندارید، یا یک کامپیوتر با تراشه تازه اینتل یعنی Ivy Bridge بخرید یا اگر به فکر یک خرید اقتصادی هستید و می‌خواهید پول بیشتری در جیبتان باقی بماند، یک کامپیوتر با پردازشگر قدیمی‌تر بخرید.

روز دوشنبه در جریان همایشی که به صورت زنده در اینترنت پخش شد، اینتل به صورت رسمی پردازشگر Ivy Bridge را رونمایی کرد، این پردازشگر، طراحی‌های سطح بالای قبلی اینتل در زمینه پردازشگرها یعنی Core i7 و i5 را ارتقا می‌دهد.

اینتل در کل، ۱۳ نوع مختلف پردازشگر Ivy Bridge را معرفی کرد، همه آنها چهارهسته‌ای هستند، البته انواع دیگری هم در راه هستند.

1x1.trans رونمایی از پردازشگر Ivy Bridge اینتل و ارتقا پردازشگرهای قبلی! آن دسته از تراشه‌های Ivy Bridge که برایه اولترابوک‌ها مناسب هستند، جزو ۱۳ پردازشگر معرفی‌شده نبودند. Ivy Bridgeهای مخصوص اوترا بوک‌ها چند هفته بعد وارد بازار خواهند شد، اینتل فعلا در طراحی این دسته از پردازنده‌ها که دوهسته‌ای هستند و با ولتاژ پایین‌تری کار می‌کنند و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می کنند، مشکلاتی دارد.

با این وجود، اینتل می گوید که ۵۷۰ کامپیوتر که در مرحله طراحی قرار دارند، در صدد هستند از Ivy Bridge استفاده کنند. به گفته اینتل، همه کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها می‌توانند از این فناوری «۲۲ نانومتری» سود ببرند.

برتری عمده Ivy Bridge، عملکرد آن در زمینه گرافیک و چندرسانه‌ای است، طوری که عملکرد آن ۲۰ درصد از نسل قبلی پردازنده‌ها یعنی Sandy Bridge است. به گفته اینتل عملکرد Ivy Bridge در زمینه بازی‌های با وضوح بالا و کد کردن ویدئوهای HD تا ۱۰۰ درصد بهتر خواهد بود.

1x1.trans رونمایی از پردازشگر Ivy Bridge اینتل و ارتقا پردازشگرهای قبلی! گفته می‌شود که در کل میزان کل توان پردازشی Ivy Bridgeها، ۲۰ درصد بیشتر از پردازنده‌های قبلی است و این در حالی که این پردازنده‌ها ۲۰ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کنند.

این تراشه جدید پشتیبانی کاملی هم از فناوری USB 3.0 و هم از فناوری نقل و انتقال اختصاصی اینتل یعنی Thunderbolt به عمل خواهد آورد. تاندربلت در کامپیوترهای مک مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر حسب وسیله‌ مورد استفاده می‌تواند حتی از USB 3.0 هم سریع‌تر باشد.

Ivy Bridge جهش بزرگی در طراحی پردازنده‌ها است، اینتل در این پردازنده نه‌تنها فاصله بین ترانزیستورها را از ۳۲ نانومتر به ۲۲ نانومتر رسانده است، بلکه  از شیوه طراحی جدیدی به نام Tri-Gate هم استفاده کرده است که به صورت بنیادین، متفاوت است. Tri-Gate در واقع شیوه آرایش سه‌بعدی ترانزیستورهاست.

تا پیش از Ivy Bridge، اینتل هر بار که پردازشگر جدیدی معرفی می‌کرد، یا فاصله بین ترانزیستورها یا طراحی تراشه را ارتقا می‌داد و پیش نیامده بود که در آن واحد، هر دو کار را با هم انجام بدهد.

1x1.trans رونمایی از پردازشگر Ivy Bridge اینتل و ارتقا پردازشگرهای قبلی! ۱۳ پردازشگر Ivy Bridgeای که امروز معرفی شده‌اند، آغازی هستند برای طرح بزرگ‌تری که اینتل در سر دارد و بر اساس آن قرار است همه محصولات این شرکت از فناوری ۲۲ نانومتری استفاده کنند. این فناوری به سرورهای پیشرفته اینتل یا پردازشگرهای گوشی‌های هوشمند که قرار است رقیبی برای ARM باشند، تسری خواهد یافت.

البته اینتل از همین حالا به فکر نسل بعدی پردازنده‌ها یعنی Haswell است، این پردازنده قرار است در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شود و از فناوری ۲۲ نانومتری استفاده می‌کند. اینتل در پی ایجاد تراشه‌های ۱۴ و ۱۰ نانومتری هم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد