هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

راهی برای اضافه نمودن خواص مختلف به کاغذ

محققان موسسه Italiano di Tecnologia در ایتالیا راهی را پیدا کرده اند که با استفاده از آن می توان خواص مختلفی را به کاغذ اضافه کرد. از جمله این خواص می توان به خاصیت مغناطیسی، عایق بودن، شب نمایی و حتی خاصیتی که باعث تمیز کردن کاغذ توسط خودش و مبارزه بر علیه باکتریهاست اشاره کرد. با وجود اضافه شدن این خواص و تغییرات اساسی، کاغذ رفتاری شبیه به کاغذهای معمولی دارد و حتی می توان به همان روش رایج آنها را چاپ نمود.

این فرایند جدید براساس گرفتن سلولهای (monomers) موجود در کاغذ و ترکیب آنها با نانو ذرات خاص رخ می دهد. بعد از ترکیب آنها یک پلیمر شکل می گیرد. ترکیب نهایی، ساختاری پلیمری است که شامل نانو ذرات می باشد. این فرآیند نانو زمانی که برروی کاغد بکار برده می شود در اصل بستری را فراهم می سازد که اتفاقات دیگری روی دهد. مثلا اگر شما نانو ذرات اکسید آهن را به ساختار پلیمری اضافه نمایید، کاغذ مغناطیسی بدست می آید یا نانو ذرات نقره خواص ضد باکتریایی ایجاد می کند. سپس ترکیب ایجاد شده می تواند درون هرگونه مواد غیر بافته شده مانند کاغذ تزریق شود تا در واقع خاصیت مورد نظر به کاغذ داده شود.

دکتر Roberto Cingolani رهبر این تیم پژوهشی اعلام می کند که از این کاغذها می توان در صنایع مهمی مانند بهداشت و صنایع غذایی استفاده نمود. مثلا از خاصیت ضد آب بودن این کاغذها برای حفظ اسناد مهم استفاده کرد و یا از کاغذهایی با خاصیت شب نما و یا مغناطیسی برای استفاده در امور امنیتی و بانکی استفاده نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد