هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

OLED چیست؟

 OLED چیست!

شما برای ساختن یک تصویر تنها به رنگ قرمز،سبز و آبی نیاز دارید، OLED از طریق ارسال موج الکتریکی بین خطوط مصالح باعث تابش این نورهای خاص می شود، هیچ تکنولوژی تلویزیون دیگری مثل OLED کار نمی کند، LCD با فیلتر کردن رنگ ها و مسدود کردن آن با کریستال های مایع تصاویر را می سازد از طرف دیگر تلویزیون های پلاسما از نور UV و اشتعال گاز رنگ قرمز، سبز و آبی را به وجود می آورد.

چرا OLED !

به چه معنی است! خوب  OLED یا  Organic Light-Emitting Diode باریکتر ، سبکر و از همه مهمتر دارای عملکرد بالاتر از دیگر تلویزیون هاست، هر پیکسل از این صفحه نمایش را می توان خاموش یا روشن کرد( هیچ تکنولوژی دیگر قادر به انجام این کار نیست)، به این معنی که دارای نسبت کانتراست فوق اقعاده است.

به عنوان مثال LG 55-inch OLED که در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شد دارای وزنی معادل ۱۶٫۵ pounds و به باریکی ۳/۱۶ اینچ و مصرف برق آن به طور قابل توجه ای کاهش یافته است.

LCD یا LED

همانطور کا شما هم اطلاع دارید تلویزیون های کنونی LED ، LED نیست، اینها تلویزیون های LCD است که از چراغ(نور پس زمینه) LED در آنها کار گذاشته شده است، در حالی که تلویزیون های LED و LCD از لحاظ مصرف برق نسبت به تلویزیون های LCD معمولی و Plasma مصرف کمتری دارند اما مصرف برف آنها به کمی مصرف برق OLED نمی رسد.

یکی از تفاوت های مهم میان OLED با  LED در استفاده از کربن(آلی) برای تولید نور است، از طرف دیگر LED مثل چراغ های کوچک می ماند در حالی که OLED دارای مناطق سطح نوری می باشد یا به عبارت دیگر سطح صفحه نمایش نور تولید می کند.

تنها تلویزیونی که الان می توان به آن LED گفت ، تلویزیون Sony Crystal LED Prototype است که در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شد ، اگر این تکنولوژی از Prototype(نمونه) خارج شد ما اطلاعات بیشتری در مورد آن بیان خواهیم کرد.

RGB OLED در مقابل OLED سفید

OLED کنونی را می توان به دو ارگان تقسیم کرد و میشه گفت یک جورایی هم گیچ کننده است، نحوه کار کردن RGB OLED مثل تلویزیون های Plasma با جداکننده قرمز ، سبز وآبی اما  White OLED متفاوت است، وقتی یک جریان الکتریکی به آن وصل می شود یک نور سفید تولید می کند، این نور سفید با رد شدن از فیلتر های زنگ به زنگ های قرمز ، سبز و آبی تبدیل می شود.

عملکرد فیلتر و رنگ را می توان به صورت زیر نشان داد:

لایه های این تصویر که به صورت شماره نشان داده شده است را می توان به صورت زیر بیان کرد:

۱)ساندویچی از رنگ قرمز، سبز و آبی OLED است که با ترکیب یکدیگر رنگ سفید را تشکیل می دهند.

۲)فیلتر رنگ (جداکنند زنگ)

۳)نشان دهنده خروجی رنگ می باشد.

۴)یک فیلتر شفاف(راست) که اجازه می دهند که زنگ سفید از آن عبور کند و  باعث افزایش کلی نور پس زمینه میشود و اگر OLED پشت فیلتر آبی را خاموش کنید، پیکسل های که می بینید رنگ زرد خواهند داشت و در آخر اگر OLED پشت آبی و قرمز را خاموش کنید، پیکسل ها سبز نشان داده خواهند شد.

این عکسی که در بالا نشان داده شد فقط ۱ پیکسل است، میشه گفت بیش از ۲ میلیون پیکسل(شبیه بالا) در یک تلویزیون(۱۰۸۰*۱۹۲۰) قرار دارد، البته شرکت ال جی یک سری پیکسل های اضافی به محصولات تلویزیون خود اضافه کرده است تا بتواند به وسیله آن نور صفحه نمایش را افزایش دهد.

این به نظر عجیب می آید؟ منظور ما این است که اگر شما ۳ رنگ موجود را دارید چرا آنها را به رنگ سفید بر می گردانند؟ خوب جواب این سوال کمی ساده در عین حال پیچیده است، این OLED سفید مزایای زیادی دارد، یکی از این مزایا دارا بودن عمر بیشتر و کاهش تغییر زنگ در مقابل صفحه نمایش های ساده R،G،B است.

یکی دیگر از خصوصیات این صفحه نمایش ساخت آسان به معنی ارزان بودن است که به راحتی می توان بیان کرد که OLED به سرعت وارد بازار خواهد شد. نهایتا، می توان گفت که OLED White(سفید) برنده میدان است.

OLED در مقابل AMOLED

مبایل ها و دیگر دستگاه های  همراه در بیشتر موارد بیان می کنند که از AMOLED به جای OLED استفاده می کنند، کلمه AM که در اول اسم AMOLED قرار دارد از Active Matrix برگزفته شده است که نشان دهنده آدرس سخت افزاری آن دستگاه است، این صفحه نمایش را می توان نوعی از OLED  داسنس اما با یک روش جدید برای نمایش تصویر، که این روش برای  تصاویر متحرک(Motion) بهتر جواب می دهد، از طرف دیگر هر یک از پیکسل های AMOLED را می توان آدرس دهی کرد و این دقیقا همان چیزی است که OLED هم در تلویزون داراست.

برخی از شما ها، به یاد دارید که قبلا به تلویزیون های LCD را TFT LCD یا Active-Matrix LCD می گفتند، شما به سختی این وضوح را می بینید، زیرا هر LCD که الان با آن آشنایی دارید حتما در مبایل، تبلت، تلویزیون و … از طریق Active-Matrix  به کار برده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد