هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

نبرد بهترین ها : آیپد3 و ترانسفورمر پریم TF700T

لت اندرویدی ترانسفورمر پریم TF700T شرکت ایسوس و آیپد ۳ شرکت اپل از جمله محصولاتی قدرتمند هستند که در آینده قرار است معرفی و به بازار عرضه شوند . وبسایت android authority که یکی از وبسایت های معروف و مهم در زمینه اخبار و مطالب مربوط به تبلت هاست (مخصوصا تبلت های اندرویدی) ،به تازگی مقایسه ای بین این دو تبلت انجام داده است که در ادامه ما ترجمه این مقایسه را در اختیارتان قرار می دهیم .

می توان معتقد بود که سرعت پبشرفت تبلت های اندرویدی در سال ۲۰۱۲ شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت که یکی از دلائل آن وجود سیستم عامل اندروید ۴.۰ خواهد بود.وجود چیپ قدرتمند ۴ هسته ای Cortex A9 ، پردازشگرهای ۲ و ۴ هسته ای Qualcomm Krait و چیپ های TI و سامسونگ Cortex A15 ، بعلاوه وجود صفحه نمایش های Full HD و Ultra-HD می تواند دلائلی برای پیشرفت تبلت ها در سال جاری باشد.

به نظر می رسد که یکی از بهترین تبلت های امسال،آخرین مدل از تبلت ایسوس یعنی Asus Transformer Prime TF700T است که می تواند یکی از رقبای جدی آیپد ۳ که هنوز معرفی نشده است باشد. ما در اینجا مشخصات این دو سوپر تبلت را تا آنجایی که اطلاعاتی در مورد آنها داریم ، بررسی می کنیم تا بتوان به یک جمع بندی رسید که کدامیک از این دو تبلت می توانند موفق تر باشند.

مشخصات کلی ایسوس ترانسفورمر پریم TF700T

asus transformer prime 01 600x335 نبرد بهترین ها : آیپد3 و ترانسفورمر پریم TF700T

پردازشگر : ۴ هسته ای ۱.۳ گیگاهرتزی تگرا ۳
صفحه نمایش : ۱۰.۱ اینچ +SuperIPS
رزولوشن : ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ / ۵۰ درصد PPI بالاتر از پریم اصلی (۲۲۴ PPI)
حافظه داخلی : ۳۲ گیگابایت
رم : ۱ گیگابایت
دوربین : ۸ مگاپیکسلی در پشت،۲مگاپیکسل در جلو
ویدئو : قابلیت ضبط ۱۰۸۰p
بدنه : آلمونیوم
وزن : ۵۸۶ گرم
باتری : حدود ۷۰۰۰ mAh
ارتباط : Wifi
سیستم عامل : اندروید ۴.۰.۳
قیمت : حدود ۶۰۰ دلار

مشخصات کلی آیپد ۳ طبق اطلاعاتی که بدست آمده است

ipad 3g نبرد بهترین ها : آیپد3 و ترانسفورمر پریم TF700T
پروسسور : ۱.۳-۱.۵ گیگاهرتزی ۴ هسته ای A6 یا ۱.۸ گیگاهرتزی دو هسته ای A6
صفحه نمایش : ۹.۷ اینچ IPS
رزولوشن : ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ / ۱۰۰ درصد PPI بالاتر نسبت به آیپد اصلی (۲۶۴ PPI)
حافظه داخلی : ۱۶ گیگابایت
رم : ۱ گیگابایت
دوربین : ۲-۵ مگاپیکسل دوربین پشت،۲ مگاپیکسل در جلو
ویدئو : قابلیت ضبط ۷۲۰p برروی هر دو دوربین
بدنه : آلمونیوم
وزن : حدود ۶۰۰ گرم
باتری : حدود ۷۰۰۰ mAh
ارتباط : Wifi
سیستم عامل : iOS 5.1 یا کمی جدیدتر
قیمت : حدود ۵۰۰ دلار

پردازشگر 

البته TF700T ممکن است یک ارتقاء در زمینه پروسسور در زمان عرضه خود در سه ماهه دوم سال جاری دریافت کند ، اما در مورد پروسسوری که فعلا  بعنوان پردازشگر اصلی آن معرفی شده ،می توان گفت که پروسسور ۱.۳ گیگاهرتزی تگرا ۳ می تواند مقداری سرعت کمتری نسبت به پردازشگر A6 آیپد داشته باشد .Apple A6  نبرد بهترین ها : آیپد3 و ترانسفورمر پریم TF700T
آیپد ۳ احتمالا از پروسسور ۱.۵ گیگاهرتزی ۴ هسته ای Cortex A9 و یا ۱.۸ گیگاهرتزی دو هسته ای استفاده خواهد کرد . همچنین یک احتمال بسیار کم از حضور یک پردازشگر Cortex A15 سامسونگ در این تبلت وجود دارد که البته با وضعیتی که بین این دو شرکت وجود دارد استفاده از Cortex A15 تا حدودی دور از ذهن خواهد بود .در هر صورت قطعا آنها از بهترین پردازشگر موجود که بهترین عملکرد را در تست ها داشته باشد استفاده خواهند کرد.

در مورد ایسوس ترانسفورمر،شاید تگرا ۳ در آن زمان زیاد رقابتی نباشد و چیپ Krait ، OMAP 4470 و چیپ های جدید Exynos همگی بهتر از تگرا ۳ در آن زمان باشند،اما شاید بتوان حدس زد که +Tegra 3 تا قبل از تابستان آینده و یا اوایل تابستان عرضه شود .

صفحه نمایش

ipad 3 retina display نبرد بهترین ها : آیپد3 و ترانسفورمر پریم TF700T

می توان انتظار داشت که شرکت اپل در این زمینه هم موفق به شکست ایسوس شود تنها با داشتن رزولوشن و PPI بالاتر ، اگر چه تفاوت زیاد نخواهد بود (۱۸ درصد PPI بالاتر).نسبت تصویر آیپد، ۴:۳ است و در مقابل ترانسفومر پریم دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰ می باشد. هر دو تبلت توانایی پخش ویدئو و فیلم هایی با رزولوشن ۱۰۸۰p را خواهند داشت نه بیشتر و نه کمتر ، اما باز هم می بایست عنوان کنیم که اگر بخواهیم در زمینه کیفیت صفحه نمایش بصورت کاملا حرفه ای بحث کنیم ،اپل قابلیت شکست ایسوس در این زمینه را دارد.
قیمت 

این امکان وجود دارد که اپل قیمتی حدود ۵۰۰ دلار را برای آیپد در نظر بگیرد،یکی از دلائل افزایش هزینه ها برای این دو شرکت در تولید این دو محصول ، وجود صفحه نمایش با PPI بالاست و به همین دلیل که آیپد ۳ دارای PPI بالاتری است،پس می توان قیمتی بالاتر نیز برای آن متصور شد . البته با توجه به مذاکرات اپل با شرکت تامین کننده که بعضی از آنها را مانند Foxconn مجبور به پرداخت دستمزد پائین تری کرده است ، این امکان وجود دارد که اپل قیمت آیپد ۳ را در همان حدود ۵۰۰ دلار نگه دارد .

apple ipad price نبرد بهترین ها : آیپد3 و ترانسفورمر پریم TF700T

در زمینه حافظه داخلی ،یکی از قسمت هایی که قیمت تمام شده دستگاه را بالا میبرد ، ایسوس با ۳۲ گیگابایت در برابر ۱۶ گیگابایت آیپد ۳ برگ برنده را در اختیار دارد.البته نکته مهم در این بخش این است که بسیاری از مردم معمولا به قسمت ها و مشخصات دیگر تبلت اهمیت بیشتری می دهند تا به حافظه داخلی آن.

عمر باتری و دوربین 

عمر باتری هر دو دستگاه تا حدود زیادی شبیه به هم می باشد. یکی از ویژگی های دستگاه های اندرویدی که امسال عرضه می شوند،داشتن عمر باتری زیاد می باشد.تولیدکنندگان یاد گرفته اند که چگونه دستگاه هایی بسیار موثر در این زمینه بسازند،پس قطعا تولیدکنندگان مختلف در این زمینه می توانند دستگاههایی خوب در حد آیپد تولید نمایند.

asus transformer prime 06 600x335 نبرد بهترین ها : آیپد3 و ترانسفورمر پریم TF700T
دوربین مانند همیشه موضوع مهمی در تبلت ها نیست بدلیل اینکه بسیاری از افراد از دوربین خود برروی تبلت ها استفاده نمی کنند و یا به ندرت این کار را انجام می دهند. با توجه به اینکه این روزها در اسمارت فون ها دوربین های خوبی استفاده میشود،به هر حال شاید این موضوع مقداری عجیب باشد که چرا هنوز هم بسیاری از تولیدکنندگان از دوربین های VGA برروی تبلت استفاده می کنند.

جمع بندی

مانند بسیاری از اوقات ایسوس ترانسفومر پریم تبلتی است که با بسیاری از تبلت های بازار متفاوت است و دلیل اصلی این تفاوت داک کیبورد آن است که می توان به جرات عنوان کرد که این داک بزرگترین مزیت این تبلت نسبت به رقبا می باشد. این روزها اگر بخواهید تبلتی به همراه داک کیبورد همانند ایسوس تهیه کنید ، شاید هیچ گزینه ای را نتوان در بازار پیدا کرد . این داک ، تبلت شما را تبدیل به یک نوت بوک کوچک می کند و عمل تایپ برروی آن را بسیار راحتتر می کند.همچنین تماشای فیلم نیز برروی آن بسیار راحتتر است چرا که هیچ نیازی به نگه داشتن تبلت در دست برای تماشای فیلم ندارید.

transformer prime tf700t 600x450 نبرد بهترین ها : آیپد3 و ترانسفورمر پریم TF700T

شاید بتوان ادعا کرد که این طرح ایسوس ، آینده ای برای تبلت ها و لپ تاپ ها خواهد بود . این بهترین دستگاه موجود در هر دو بخش تبلت و لپ تاپ می باشد که با هم ترکیب شده است.بعنوان یک رقیب آیپد ۳ شرکت اپل ، ایسوس ترانسفورمر TF700T کمی بیش از حد گران است (با قیمتی حدود ۶۰۰ دلار) . البته شاید ایسوس قیمت این محصول را در زمان عرضه تا حدود ۵۰۰ دلار پایین بیاورد .

همچنین امیدواریم که بزودی نسخه ۱۱.۶ اینچی دستگاههای ترانسفومر را ببینیم ،اگر چه این سایز ممکن است بعنوان یک تبلت مقداری بزرگ باشد،اما بعنوان یک جانشین برای لپ تاپ می تواند دستگاه بسیار خوبی باشد.

ضمن اینکه زمزمه هایی از ساخت تبلت هایی با این طرح توسط سامسونگ نیز به گوش می رسد.درست است که ایسوس یک تولید کننده فوق العاده عالی و بزرگ در جهان است،اما قطعا به گزینه های بیشتری برای انتخاب نیاز می باشد که شرکت هایی مانند سامسونگ که آن هم یک تولیدکننده لپ تاپ و تبلت می باشد می تواند همانند ایسوس شروع به ساخت آن نماید. البته ما قبلا تبلت هایی از لنوو که همراه با داک باشد را نیز دیده ایم.

آیپد ۳ نیز با این مشخصات قطعا یکی از بهترین های بازار خواهد شد که حتی احتمال اینکه لقب پرفروشترین تبلت سال را نیز بدست بیاورد وجود دارد.با وجود اخبار و اطلاعات و حتی شایعاتی که در مورد آیپد ۳ به گوش می رسد و تا حدودی مشخصات و ویژگی های آن را در اختیارمان قرار می دهد ، باز هم این احتمال وجود دارد که در زمان معرفی،ویژگی جدیدی که ما در مورد آن نشنیده باشیم ارائه شود.

آیپد ۳ هم همانند نسل قبلی خود یعنی آیپد ۱ و ۲ یکی از محصولاتی است که بیشترین نگاه ها را به سمت خود جلب می نماید.محصولی که با طراحی زیبا و البته با سیستم عامل منحصربه فرد خود بیشترین علاقمندان در سطح جهان را دارد .نظر شما در مورد این دو محصول چیست ؟ اگر شما هم امکان خرید هر ۳ دستگاه را داشته باشید ، کدامیک را ترجیح می دهید ؟ نظر خود را در رابطه با این دو تبلت قدرتمند به ما بگویید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد