هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

از چه مرورگری استفاده کنیم ؟


این روزها رقابت بین مرورگرها بسیار بیشتر از قبل شده است . گوگل قصد دارد با مرورگر قدرتمند خود ، در دنیای مرورگرها یکه تازی کند ، موزیلا سعی در بهبود عملکرد فایرفاکس دارد تا هنوز هم خود را بعنوان رقیبی جدی برای کروم معرفی شود ، بسیاری از کاربران فایرفاکس را بهترین مرورگر موجود می دانند که البته تعداد آنها هم کم نیست . اینترنت اکسپلورر نیز با آماده کردن تیم خود مشغول انجام کارهای بسیار خوبی برروی مرورگر خود می باشد .

همچنین مرورگرهای قدرتمندی مانند اپرا و مرورگر مخصوص اپل نیز وجود دارند . مرورگرها بسیار خوبی هم برای تبلت ها و اسمارت فون ها وجود دارند . این مطلب ترجمه تحقیقی است که در وبسایت Techradar منتشر شده و تمامی آزمایشات ، تستها و اظهار نظرها توسط این وبسایت انجام شده است .

بهترین مرورگر از نظر سرعت

ما آزمایشات زیادی را برروی مرورگر اینترنت اکسپلورر ۹ ، سافاری ۵.۱ ، فایرفاکس ۹ ، گوگل کروم ۱۶ و اپرا ۱۱.۶ انجام دادیم ، تا ببینیم که بازدهی آنها چگونه است . همه این مرورگرها تقریبا به سرعت وبسایت موردنظر را باز می کنند ، اما هنوز هم تفاوت بین سرعت لود آنها وجود دارد که این بستگی به عوامل مختلف مانند بازدهی JavaScrip در این مرورگرها دارد ، چرا که این عامل ، تاثیر زیادی در اپلیکشن های تحت وب و مجموعه کار وبسایت دارد .

براساس معیار و عملکرد جاوااسکریپت Sunspider ، فایرفاکس موزیلا بهترین عملکرد ممکن در بین رقبای خود را دارد . نتایجی که در تست این بخش بدست آمد بدین صورت است که فایرفاکس با امتیاز ۱۸۹.۴ms در رتبه اول قرار گرفت ، مرورگر بعدی سافاری است که نتیجه ای برابر با ۲۱۹.۶ms بدست آورد . در رتبه های بعدی به ترتیب مرورگرهای IE9 با ۲۴۷.۹ms ، اپرا با ۲۵۴.۳ms و کروم با ۲۹۱.۰ms قرار دارد . برروی ویندوز ویستا نیز نتایج تقریبا مشابهی بدست آمد .

لازم به ذکر است که این آمار براساس نصب مرورگر بصورت پیش فرض بدست آمده است ، این بدان معناست که این مرورگرها بدون هیچگونه پلاگین ، افزونه و برنامه های مشابه دیگر که برروی مروگرها نصب می شوند ، تهیه شده است .


بهترین مرورگر از نظر add-ons

شما به راحتی می توانید add-ons های مختلفی برای تمام مرورگرها مهم بدست آورید ، اما فایرفاکس در این بخش هم بهترین است . تعداد بسیار زیاد add-ons و تنوع آنها به نوعی باعث کسب شهرت برای فایرفاکس شده است . به یاد داشته باشید که همانطور که گفته شد مرورگرهای مختلف دارای بانک add-ons خوبی می باشند که شاید در این میان فقط سافاری باشد که همانند بقیه کتابخانه عظیمی از add-ons را در اختیار ندارد . اما به هرحال add-ons های ضروری مانند ad blockers که برای بلوک کردن آگهی هاست ، توییتر و یا اطلاع دهنده جی میل را به راحتی می توانید دریافت کنید .

مرورگر اپرا ، در این بخش شایسته یک توجه ویژه است ، چرا که اپرا بیش از یک مرورگر است . این مرورگر دارای سیستم یکپارچه ایمیل ، گروه های خبری و چت IRC ، سرور فایل مخصوص اپرا ، Opera Turbo برای بهبود عملکرد و بازدهی در ارتباطهای مختلف اینترنتی و یک سایدبار برای قرار گرفتن widget بازی های مختلف ، اپلیکشن ها مختلف و ابزارهای مفید می باشد .


بهترین مرورگر برای ویندوز ۷

سافاری تنها مرورگری است که کارایی خوبی دراین بخش ندارد ، یک مرورگر معمولی که هیچ چیزی بیشتر از رقبای خود ندارد . IE9 و اپرا هر دو بسیار خوب برروی ویندوز ۷ کار می کنند و می توانند گزینه های خوبی باشند ، اما فایرفاکس براساس سرعت بالای خود و البته قابلیت گسترش بسیار زیاد خود ، میتواند انتخاب ما در این بخش باشد .

بهترین مرورگر برای ویندوز ویستا 

در تست مرورگرها برروی این ویندوز ، IE9 عملکرد خوبی دارد . نتیجه تست آن برروی ویندوز ویستا ۱۹۳.۷ms است ، ولی هنوز هم فایرفاکس از آن بهتر است با کسب امتیاز ۱۹۲.۲ms . سافاری در این تست امتیاز ۲۲۴.۴ms ، کروم ۲۴۶.۶ms و اپرا ۲۵۱.۲ms را بدست آوردند .


بهترین مرورگر برای ویندوز اکس پی

اینترنت اکسپلورر ۹ در این بخش کارایی ندارد ، چون این مرورگر مخصوص ویندوز اکس پی طراحی نشده است . کروم به دلیل استفاده کمتر از رم و فضای دیسک ، بهترین عملکرد را برروی ویندوز اکس پی دارد که البته این بدان معناست که کروم بهترین مرورگر برای نت بوک ها نیز می باشد .

بهترین مرورگر برای OS X

واقعا فایرفاکس مرورگری عجیب است ، چرا که در این بخش هم جلوتر از سافاری قرار دارد . امتیاز بدست آمده برای آن ۱۵۳.۸ms است ، در مقایسه ، سافاری دارای امتیاز ۲۰۹.۲ms می باشد . در رتبه بعدی ، اپرا ۲۱۴.۷ms و کروم ۲۲۵.۳ms قرار دارند . به هرحال فایرفاکس بهترین مرورگر برای Mac است البته در کنار سافاری .

بهترین مرورگر در حالت privacy

همه مرورگرهایی که تست شدند ، دارای حفاظت عالی در زمان مرور وب هستند و البته هشدار دهنده صفحات مشکوک وب که تعدادشان هم کم نیست . در این بخش IE9 بهترین است . قابلیت حفاظت از ردیابی ، شما را قادر می سازد تا جلو وبسایتهایی که توانایی ردیابی شما را دارند ، بگیرید .


بهترین مرورگر در زمینه HTML5

همه مرورگرهای مهم از HTML5 پشتیبانی می کنند ، اما اگر بدنبال پشتیبانی کامل از آن هستید ، کروم و بعد از آن فایرفاکس در این زمینه بهترین هستند . با توجه به وبسایت Caniuse.com ، مرورگرهای کروم و فایرفاکس برای پشتیبانی کامل و استاندارد از HTML5 نمره ۸۹% را کسب کردند . در این بخش سافاری با ۷۸% ، اپرا با ۷۴% و اینترنت اکسپلورر با ۵۲% در رتبه های بعدی قرار می گیرند . اگر شما پشتیبانی از CSS را هم به آن اضافه کنید ، کروم و فایرفاکس با ۸۷% در صدر هستند .

بهترین مرورگر برای اندروید

مرورگر پیش فرض اندروید بسیار خوب است ولی شاید Opera Mobile هم در کنار آن گزینه خوبی باشد البته برروی اسمارت فون ها . این مرورگر دارای یک رابط دوست داشتنی است که قابلیت سینک کردن با نسخه دسکتاپ خود را نیز دارد . برروی تبلت ها نیز ، مرورگر پیش فرض آنها بسیار مناسب است . در کنار این مرورگر ، مروگرهای دلفین و فایرفاکس نیز بسیار مناسب به نظر می رسند .

بهترین مرورگر برای آیپد 

سافاری بهترین گزینه در این بخش است مخصوصا برروی آیپد ۲ . سرعت مناسب و استفاده راحت و آسان ، این مرورگر را به ابزاری مفید برای مرور صفحات وب برروی آیپد اپل تبدیل کرده است ضمن اینکه مرورگر Atomic نیز بسیار خوب می باشد .

مرورگر مورد علاقه شما چیست ؟ نقاط مثبت و منفی مرورگرهای مختلف از نظر شما در چیست ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد