هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک تبلت

این روزها تنوع رایانه‌های لوحه‌ای (tablet) در بازار آنقدر زیاد شده که گاهی اوقات کاربران در انتخاب آنها دچار سردرگمی می‌شوند و قادر نیستند سیستم مناسب‌تری را برگزینند.

برای انتخاب و خرید یک تبلت خوب باید با ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و موارد کاربرد آنها آشنایی داشته باشید و بدانید از عهده چه کارهایی بخوبی برآمده و قادر به انجام چه کارهایی نیستند.

بازی‌های رایانه‌ای

کنترل‌های لمسی تبلت‌ها در بازی‌های اول شخص تیراندازی و اکشن ورزشی بد عمل می‌کنند ؛ اما بهترین پلتفرم برای بازی‌های رومیزی مانند بیلیارد، شطرنج و بازی با کارت‌ها را ارائه می‌دهند.

رایانه‌های لوحه‌ای واقعا برای بازی‌های فیزیکی از قبیل Angry Birds، Cut the Rope و Doodle Jump ساخته شده‌اند که در همه آنها افکت‌های ویژه توسط کنترل‌های لمسی و شتاب‌سنج (accelerometer) خلق می‌شوند، خارق‌العاده و گاهی اوقات نیز اعتیادآور هستند.

بازی‌های فیزیکی ورزشی هم در تبلت‌های اندرویدی عملکردی خوب دارند و برخی از آنها اختصاصا برای آیپد (iPad) طراحی شده‌اند.

سیستم عامل

تبلت‌ها از نظر سیستم عامل ۳ نوع هستند ؛ نوع اول ویندوزی است که عملکرد بسیار کندی دارد. انواع دیگر شامل تبلت‌های اندرویدی هانی کامب (Honeycomb) و (iOS) در آیپد اپل هستند.

وبگردی و ایمیل

اگر شما اخبار را پیگیری می‌کنیدیا به مراجع علمی، ادبی و کتاب ها، اطلاعات عمومی و آشپزی علاقه دارید یا دائما ایمیل‌های خود را چک می‌کنید، تبلت‌ها برای وبگردی (web-surfing) و پست الکترونیکی (email) ایده‌آل هستند.

رسانه‌ها و سایت‌های اجتماعی

استفاده از محتوای رسانه‌ای اجتماعی (social media) مستلزم وارد شدن سریع به شبکه اجتماعی مورد نظر و جستجوی آن چیزی است که شما می‌خواهید و تبلت‌ها کاملا با این گونه فعالیت‌ها سازگاری دارند.

برخی از این سایت‌ها با ایجاد نگارش‌های نرم‌افزاری در تبلت ها، تجربه‌ای فوق‌العاده از محتوای وب را برای شما فراهم کرده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی معروف برنامه‌های کاربردی (App) را مخصوص هر دو پلتفرم تلفن‌های همراه هوشمند و رایانه‌های لوحه‌ای پدید آورده‌اند که روی هر دو سیستم عامل تبلت‌ها قابل نصب بوده و رابط کاربری (UI) را در اختیار قرار می‌دهند که استفاده از آن بسیار آسان‌تر از رابط کاربری خود وب سایت‌هایی مثل فیسبوک و توییتر بوده و سرویس‌های غنی‌تری را نیز ارائه می‌کنند.

ویدئو

قدرت (render) و اندازه ابعاد صفحه نمایش آیپد و تبلت‌های هانی کامب به اندازه کافی برای تماشای ویدئو به صورت انفرادی مناسب است.

هر دوی این پلتفرم‌ها از قابلیت رندر ویدئو اچ دی ۷۲۰p جهت پخش روی صفحه نمایش شان برخوردارند و علاوه بر آن تبلت‌های هانی کامب قادرند در صورت نیاز ویدئوی فول اچ دی ۱۰۸۰p را از طریق درگاه و کابل اتصال HDMI به تلویزیون‌ها و صفحه نمایش‌های فول HD خروجی دهند.

همچنین امکان اجاره آنلاین و دانلود محتوای رسانه‌ای از فروشگاه‌های آنلاین هر دو پلتفرم رایانه‌های لوحه‌ای وجود دارد. با این حال خدمات ارائه شده از سوی فروشگاه آنلاین اپل (Apple App Store) به مراتب از بازار اندروید (Android Market) بهتر است.

اما تبلت‌های هانی کامب به علت بی‌نیازی از تعامل با رابط کاربری iTunes، از مزیت پشتیبانی از کدک‌های (codec) ویدئویی بیشتری برخوردار بوده و شکافتن DVD به فایل‌های (DVD Rip) و قرار دادن فایل‌های ویدئویی در پوشه ویدئو اندروید خیلی ساده‌تر است.

کتاب‌های الکترونیک

انباشته کردن کتابخانه‌ای متشکل از صدها e-book در یک وسیله سخت‌افزاری که به شکل یک کتاب ساخته شده، کار بسیار جالبی است. اما مطالعه با تبلت‌ها به مدت طولانی را توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا ممکن است باعث خستگی و ناراحتی چشم‌ها شود. دستگاه‌های کتابخوان با صفحه نمایش‌های جوهر الکترونیک (E Ink) و متن‌ها و تصاویر سیاه و سفید با چشم‌های شما سازگارتر هستند.

تولید خلاق، آفیس و تایپ متون

تایپ متن توسط صفحه کلید مجازی تبلت‌ها از تایپ با تلفن‌های هوشمند بسیار بهتر و آسان‌تر است ؛ اما کارهای حرفه‌ای تایپ نویسندگی و روزنامه‌نگاری را نمی‌توان با این نوع تایپ لمسی (touch-type) انجام داد. شما برای حل این مشکل می‌توانید صفحه کلیدهای بلوتوث یا وای فای (WiFi) را به کار ببرید یا از انواعی مانند ایپد ترنسفورمر ایسوس (Asus EeePad Transformer) که صفحه کلیدهای جداگانه قابل اتصال برای این منظور دارند، استفاده کنید. تبلت‌ها قادر به پشتیبانی از نرم‌افزارهای آفیس، تولیدی و خلق جدی محتوای رسانه‌ای نیستند؛ اما با نرم‌افزارهایی مانند پولاریس (Polaris) که به هیچ وجه با نرم‌افزار آفیس مایکروسافت در رایانه‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ قابل مقایسه نیست و از پیش روی ایپد ایسوس نصب شده تا حدی به صورت نیمه‌تمام می‌توانید کارهای آفیسی را انجام دهید. شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که تبلت‌ها نمی‌توانند در خارج از منزل و دفترکار و در هتل و سفر به عنوان تنها سیستم رایانه‌ای از عهده همه کارهای شما برآیند.

برنامه‌های کاربردی

برای آن دسته از کابرهایی که قصد دارند رایانه‌های لوحه‌ای خود را صرفا جهت انجام کارهایی چون بازکردن و خواندن ایمیل و وب گردی و جستجوی اطلاعات به کار ببرند، می‌گوییم که تبلت‌های اندرویدی هانی‌کامب پلتفرم بهتری را ارائه می‌کنند. نشاندارکردن پنجره‌های وب، استفاده مستقیم از جستجوی صوتی گوگل (Google voice search) و از همه مهم تر پشتیبانی از نرم‌افزار فلش ادوب (Adobe Flash) 3 قابلیت مهم و با ارزشی هستند که در سیستم عامل iOS آیپد اپل از قلم افتاده‌اند.

ویژگی‌های سخت‌افزاری

۱ـ پردازنده و حافظه اصلی: بیشتر تبلت‌های مطرح امروزی حداقل یک پردازنده (CPU) انویدیا تگرا ۲ ( ۲ Nvidia Tegra) یک گیگاهرتزی و یک گیگابایت حافظه اصلی (RAM) درون خود دارند. پردازنده‌های ۲ هسته ای (dual-core) انویدیای آنها بر اساس معماریARM Cortex A9 هستند.

اما این تراشه ۲ هسته‌ای یک گیگاهرتزی که اتفاقا از نوع A9 نیز هست، در آیپد Apple A5 نامیده می‌شود و مقدار رم آیپد ۲ تنها ۵۱۲ مگابایت است. هم اکنون برخی تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های جدید به پردازنده‌های ۲‌/‌۱ تا ۴‌/‌۱ گیگاهرتزی و حتی ۴ هسته‌ای مجهز شده‌اند. تبلتی را انتخاب کنید که پردازنده آن حداقل ۲ هسته‌ای با سرعت یک گیگاهرتز بوده ویک گیگابایت رم داشته باشد.

۲ـ صفحه نمایش: صفحه نمایش بیشتر تبلت‌های اندرویدی و همه رایانه‌های لوحه‌ای هانی کامب ۱‌/‌۱۰اینچی با تفکیک‌پذیری (رزولوشن) ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است تا با مشخصات نگارش اندروید ۱‌/‌۳ مطابقت داشته باشد. آیپد ۲ از صفحه نمایشی ۷‌/‌۹ اینچی ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسلی بهره می‌برد اما رزولوشن بالاتر تبلت‌های هانی کامب با قاب تصویر ۱۶:۱۰ بهتر است.

۳ـ فضای ذخیره داده: تبلت‌های امروزی فضاهای ذخیره داده ۸ ، ۱۶، ۳۲ و یا ۶۴ گیگابایتی از نوع وضعیت جامد (SSD) دارند، اما بر قیمت آنها با بالا رفتن ظرفیت ذخیره داده شان افزوده می‌شود. اگر به دنبال تبلتی انعطاف‌پذیر با ظرفیت زیاد ذخیره داده هستید، آن را میان تبلت‌های هانی کامب که از کارت‌های حافظه SD پشتیبانی می‌کنند، جستجو کنید.

۴ـ وای فای‌/‌۳G: همه تبلت‌ها پشتیبانی از وای فای را به صورت درون ساخت دارند و پشتیبانی از ۳G در برخی آنها به صورت انتخابی است که گران تر هم هستند. اما در کشور ما که هنوز خدمات ۳G شرکت‌های ارائه‌کننده سیمکارت‌های موبایل راه اندازی نشده در انتخاب آنها باید نیازهای آینده و بودجه خود را در نظر بگیرید.

۵ ـ دوربین: تمام تبلت‌های مدرن به ۲ دوربین در قسمت پشت و روی خود مجهزند. دوربین‌های رویی برای چت ویدئویی کاربرد دارد و معمولا بین ۲‌/‌۱ تا ۲مگاپیکسلی است. دوربین‌های پشتی معمولا ۵ مگاپیکسلی هستند. اما شما کیفیت عکس دوربین را امتحان کنید و سعی کنید تبلتی را انتخاب کنید که به فلاش LED مجهز باشد.

۶ ـ درگاه‌های اتصال گسترش I‌/‌O : نوع درگاه‌های اتصال و کابل‌های برق در تبلت‌های اندرویدی بسیار مهم است. در انتخاب آنها باید بدانیم که اندازه درگاه USB و HDMI آنها میکرو، مینی یا سایز کامل است. درگاه‌های USB و HDMI ایده آل در تبلت‌ها باید در اندازه کامل باشد. پشتیبانی از کارت حافظه SD و قابلیت شارژ از طریق درگاه USB نیز در آنها امتیاز محسوب می‌شود.

۷ـ کیس: مرغوبیت جنس بدنه، سبک وزن و باریک و خوشدست بودن کیس رایانه‌های لوحه‌ای نیز گزینه‌های مهمی در انتخاب آنها به شمار می‌آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد