هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

مقایسه دو تبلت Nook و kindle Fire

در نگاه اول برای مقایسه دو گجت Nook و kindle Fire، تبلت‌های Nook از لحاظ ظاهر خیلی بهتر از کیندل هستند و نکته جالب توجه در این است که به خاطر وزن کم و سبک هر دو تبلت، شما می‌توانید به آسانی با یک دست هر دو را بلند کنید. یکی دیگر از نکات مثبتی که نوک در مقایسه با فایر دارد صفحه نمایش بسیار صاف آن است.

 یکی از بزرگ ترین مزیت‌های این صفحه نمایش در این است که گرد و خاک را به خود جذب نمی‌کند و در حالت کلی می‌توان گفت که گجت‌های نوک به دلیل صفحه نمایش شان بسیار تمیزتر از فایر هستند.

البته هر دو تبلت دارای یک نکته مشترک هستند و آن هم اندازه صفحه نمایش شان در انداره ۱۰۲۴×۶۰۰ سانتی متر است.

این به معنای آن است که نمی‌توانیم بگوییم فایر عکس‌های با کیفیت تری نسبت به کیندل می‌گیرد یا برعکس؛ چرا که هر دو، عکس‌ها را با کیفیت ۱۶۹ پیکسل نمایش می‌دهند.

علاوه بر این خواندن مطلب در هر دو کیفیتی مشابه دارد. تنها تفاوتشان در این است که Nook صفحه نمایش laminate دارد،

این تفاوت باعث می‌شود این تبلت صفحه نمایش را از زاویه‌های متفاوت با کیفیت بهتری از رقیب خود نمایش دهد.

در زمینه مقایسه کنترل صدای هر دو تبلت می‌توان گفت که کنترل صدا در نوک به شکل فیزیکی صورت می‌گیرد، ولی در فایر کیندل این کار توسط یک نرم افزار نصب شده در داخل خود تبلت قابل کنترل است.

در کنار اینها در هر دو تبلت اطلاعات را می‌توانید از طریق پورت‌های microUSB جابه‌جا کنید. در ضمن Nook نیاز به همین میکرو USB‌های اختصاصی خود دارد تا بتواند شارژ شود و هر دو تبلت دارای پورت مخصوص به گوشی‌هایی به اندازه ۵/۳ میلی‌متری هستند تا بتوانید به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش دهید. از دیگر پورت‌های موجود در نوک می‌توان به پورت میکروفن آن اشاره کرد.

رابط کاربری

شاید باورش کمی ‌دشوار باشد، ولی در زیر ظاهر تمام تبلت‌هایی چون آمازون، Barnes و نوبل همان Gingerbread موجود روی اندروید‌ها ۲٫۳٫۴ نصب شده و برای همین هم personalization را که توسط این مدل از تبلت‌های اندروید ارائه می‌شود، هیچ کدام از تبلت‌های دیگر نمی‌توانند به همراه داشته باشند.

به هر صورت تبلت Nook به دلیل این که دارای ۳ مدل متفاوت از صفحه نمایش است، این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که بک گراندش را به آسانی تغییر دهد. ولی در کل فایر به سبب ارائه personalization‌های بهتر، از رقیب خود در این زمینه برتر است.

در مقابل Amazon kindle Fire تنها دارای یک layout ثابت به شکل کتابخانه است؛ هر چند این مدل به دلیل ۳ بعدی بودن دارای جذابیت خاص خود است، ولی به خاطر یکنواختی ممکن است کاربر را آزار دهد.

با تمام این موارد هردو تبلت ابزارهای گوگلی نیستند؛ یعنی نمی‌توانید نرم‌افزار‌هایی چون جیمیل، یوتیوب، تقویم و از همه مهم تر Android Market را در آنها پیدا کنید. هر دوی این تبلت‌ها سیستم مخصوص به خودشان را دارند که از این نظر Amazon به خاطر امکان اتصال به Appstore از نوک جلوتر است.

البته این یعنی امکان دستیابی به اپلیکیشن‌های متنوع موجود در این فروشگاه. ولی اگر هک کردن Appstore برای شما چندان دشوار نباشد و بتوانید آن را روی Nook نصب کنید، تمام این مشکلات برای شما برطرف خواهد شد!

از دیگر مشخصات این تبلت‌ها می‌توان به پردازشگرهای دو هسته ای با ظرفیت یک گیگا هرتز آنها که از نوع TIOMAP4 هستند، اشاره کرد.

البته RAM‌های نصب شده روی آمازون ظرفیت ۵۱۲ MB دارند، در حالی که تبلت نوک رمی‌معادل یک گیگابایت دارد. عملکرد هر دوی این تبلت‌ها در سرعت و کارایی مشابه یکدیگر و قابل قبول هستند. از جمله مزیت‌های بسیار بزرگ این تبلت‌ها جا به جایی بسیار آسان آنهاست.

نحوه کار این گجت‌ها

تایپ متن‌های طولانی در هر دوی این تبلت‌ها کاری سخت و زمانبر است؛ چراکه کار با کیبوردشان آسان نیست، ولی در کل این کار غیر ممکن نیست

اگر می‌خواهید بهترین تایپ را در این گجت‌ها داشته باشید، بهتر است کیبورد را در حالت portrait قرار دهید. Email clients هردو ظاهری منحصربه فرد دارند؛ ولی نباید انتظاری که از Gmail دارید و کارهایی که به وسیله آن انجام می‌دهید را از این تبلت‌ها داشته باشید.

اگر چه همین ایمیل ساده و مختصر در بسیاری از مواقع کمک بسیار بزرگی برای شما محسوب شود.

امکان اتصال به اینترنت

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های هر وسیله نحوه اتصال آن به اینترنت است، چرا که برای همه کاربران اتصال به اینترنت یکی از مهم‌ترین کاربردهای گجت‌هاست.

Nook و Fire امکانات قابل قبولی در این زمینه برای ما فراهم کرده‌اند؛ مثلا در هر یک از آنها می‌توانید به آسانی سایت‌های حرفه ای را باز کنید و علاوه بر این از امکانات دانلود فلش روی آنها نیز بهره مند شوید.

و در نهایت این گجت‌ها امکان اتصال شما را به تمام شبکه‌های Wi-Fi میسر می‌کنند؛ ولی متاسفانه امکانات ارتباطی مانند GPS، Bluetooth و ارسال اطلاعات به شکل پاکت پاکت یا همان cellular data را برای شما فراهم نمی‌کنند و در بیشتر مواقع می‌توانید اطلاعات را از طریق پورت‌های microUSB شان جابه‌جا کنید.

در کنار این ویژگی، نوک دارای قابلیت اضافه تری به نام کارت‌های microSD است، این کارت‌ها برای بالا بردن سرعت load و unload کردن اطلاعات کارایی دارند.

مولتی مدیا

هر دوی این تبلت‌ها فاقد دوربین عکاسی هستند، به همین دلیل نمی‌توانید به‌وسیله آنها ویدئو چت کنید.

ولی می‌توانید به آسانی هر مطلبی را که به آن علاقه‌مندید در آنها بخوانید. حتی می‌توانید اندازه کلمات، سایزشان، فاصله خطوط از هم و رنگ آنها را به دلخواهتان انتخاب کنید.

البته هر دو گجت امکانات مشابهی را برای شما فراهم می‌کنند؛ ولی از لحاظ ایجاد امکانات طیف رنگ کیندل به سبب سیستم پیشرفته مولتی مدیایی که دارد، برای کاربر امکانات بیشتری در مقایسه با نوک ایجاد می‌کند.

در حقیقت آمازون به کاربر این امکان را می‌دهد که به آسانی ویدئو‌ها و MP3‌های مورد نظرش را تماشا کند. این به معنای آن است که شما نیاز ندارید از حافظه داخلی موجود روی فایر استفاده کنید.

کارایی

در نهایت می‌توان گفت که عمر مفید باتری هر دوی این تبلت‌ها ماکزیمم ۲۴ ساعت است.

نظرات 1 + ارسال نظر
MeRKaM چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:21 ب.ظ http://www.merkam.blogsky.com/

salam matlabe jalebi bod
be blog ma biyaed va dar bahshaye ma nazar bedid
mersi

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد