هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

ذخیره بو و صدای افراد در عینک!

محققان دانشگاه “کیو” در توکیو موفق به ابداع عینکهایی شده اند که می تواند در حین تعاملات اجتماعی تجربیات کاربر خود را با ایجاد صدا و رایحه تقویت کند.

 این عینک دارای بلندگو و ابزار انتشار بو است، در واقع این عینک هوشمند می تواند بو و صدای مختص فردی را در محیط اطراف پراکنده سازد که با کاربر در حال گفتگو است.

به طور حتم این عینک کاربردی فراتر از زیبایی دارد و سازندگان آن این ابزار را با هدف بالابردن کیفیت ارتباطات اجتماعی نزدیک از طریق ایجاد تجربیات صوتی و بویایی احساسی و به یاد ماندنی ابداع کرده اند.

عینک از طریق بلوتوث با تلفن هوشمند کاربر در ارتباط است. زمانی که حسگرهای فروسرخ عینک فردی را ردیابی کنند که عینکی مشابه را به چشم زده است، پیامی حاوی نام کاربر، شماره تلفن وی و نشانه های صوتی و بویایی ویژه کاربر برای فرد مقابل ارسال خواهد شد و کاربر اصلی نیز چنین پیامی را از جانب فردی که در مقابل دارد دریافت خواهد کرد.

همچنین با ترکیب کارایی های این عینک با دوربین تلفن هوشمند نه تنها می توان مکان و زمان تصاویر به ثبت رسیده از افراد، بلکه صدا و بوی وی را نیز در تصاویر ذخیره کرد.

به این شکل زمانی که کاربر عکسی قدیمی را در گوشی خود نگاه می کند و یا از مکانی عبور می کند که در تصاویر به ثبت رسیده، صدا و بوی مخصوص آن مکان یا آن فرد آزاد می شوند.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، منتشر کننده بو در پشت دسته عینک Sound-Perfume قرار گرفته و حاوی هشت نوع رایحه خالص است.

زمانی که یکی از این رایحه ها با استفاده از تصاویر به ثبت رسیده انتخاب می شوند، رایحه به واسطه داغ شدن سیمی آزاد می شود.

آزمایش این عینک بر روی گروهی ۵۲ نفر از داوطلبان در دانشگاه ملی سنگاپور نشان داد این عینک می تواند بر روی کیفیت ارتباط اجتماعی افراد در اولین ملاقاتها تاثیرگذار باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد