هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

سیستم عامل Fedora وارد بازار ربایش ابری شد

در دنیای متن باز، هفته گذشته اخبار زیادی را داشتیم. فدورای جدید، تنها پروژه متن بازی نبود که در هفته گذشته به نگارش جدید رفت. KDE و فایرفاکس نیز، نگارش‌های جدید خود را عرضه کردند.

فدورا، پروژه community لینوکس ردهت یکی از محبوب‌ترین توزیع‌های لینوکسی است.

این توزیع پیشگام عرضه فناوری‌ها و قابلیت‌های جدید به‌دنیای لینوکس است و این بار هم با عرضه فدورا۱۶ آن را ثابت کرده است. فدورا ۱۶ از گنوم ۲/۳ استفاده می‌کند و رابط کاربری گرافیکی آن تغییر یافته گنوم شل است.

این رابط کاربری تغییر یافته از قابلیت‌های گنوم۳ بهره می‌برد، اما پایدارتر است و کارایی بهتری دارد. گنوم رابط پیش‌فرض فدورای ۱۶ است اما KDE، LXDE، Xfce نیز گزینه‌هایی هستند که می‌توانند در این توزیع استفاده شوند.

فدورا ۱۶ نخستین توزیع لینوکسی است که شامل OpenStack است. در صفحه قابلیت‌های OpenStack این توزیع آمده است: «فدورا می‌تواند برای پیاده‌سازی سیستم‌های رایانش ابری با کیفیت بالا استفاده شود. این توزیع امیدوار است کاربران بیشتری را به‌سوی خود بکشاند.»

در حالی که فدورا از OpenStack پشتیبانی می‌کند، این توزیع از Aeolus Conductor ردهت نیز پشتیبانی می‌کند. Aeolus رقیبی برای اوپن‌استک نیست، بلکه ابزار مدیریت رایانش ابری است و می‌تواند سیستم‌های مختلف Could را پیاده‌سازی و مدیریت کند.

فدورا۱۶ همچنین قابلیت جدیدی در زمینه مجازی‌سازی دارد. در صفحه ویکی فدورا آمده است:

مدیر قفل ماشین مجازی، یک daemon است که باعث می‌شود دو پردازش نتوانند همزمان روی یک ماشین مجازی عملیات انجام بدهند. به‌این ترتیب امکان اینکه یک ماشین مجازی دوبار استفاده شود وجود ندارد و امنیت داده‌ها حفظ خواهد شد.

لینوکس و هسته‌های جدید

در حالی که هسته لینوکس در حال حاضر در نگارش ۳ به‌سر می‌برد، کار بر روی نگهداری و توسعه سری ۲٫۶ هنوز ادامه دارد.

گرگ کروهارت‌من، توسعه‌دهنده هسته لینوکس دو نسخه Stable از نگارش‌های ۳۲,۴۷, ۶ ,۲ و ۳۳,۲۰, ۶ ,۲ را منتشر کرد.

در سری ۳۳, ۶ , ۲ هسته لینوکس، این عرضه آخرین به‌روز رسانی بوده است. هارت‌من در فهرست ایمیل‌های خود نوشت: «توجه داشته باشید که این آخرین به‌روزرسانی از این نسخه است و به‌معنای پایان حیات این توزیع خواهد بود. لطفا به نگارش ۳ مهاجرت کنید.»

هسته ۳۳, ۶ , ۲ در ماه می سال ۲۰۱۰ برای اولین بار عرضه شد و Ceph و LogFS از جمله قابلیت‌هایی بودند که به هسته لینوکس در این نگارش اضافه شدند.

کی‌دی‌ئی جان گرفت

در حالی که اکثر توزیع‌های لینوکسی، روند انتشار منظمی ندارند، کی‌دی‌ئی تلاش کرده است همواره خودش را به برنامه‌ریزی برساند. نگارش نوامبر کی‌دی‌ئی سومین به‌روزرسانی از KDE4.7 را در بر داشت و در آن، تعداد زیادی باگ رفع شد و به امنیت آن نیز اضافه شد. این رابط کاربری همچنین با بهره‌گیری از فریم‌ورک سمانتیک Nepomuk سرعت بیشتری بدست آورده است.

آرچ‌بنگ ۲۰۱۱٫۱۱

همزمان با رویداد تاریخی جالب ۱۱٫۱۱٫۱۱ توزیع آرچ‌بنگ که در حقیقت از آرچ‌لینوکس مشتق شده است، خودش را به‌روز کرد. این توزیع جدید از نظر ظاهری تغییرات زیادی داشته است.

آرچ‌بنگ که تاکنون به‌صورت ArchBang YYYY.MM عرضه می‌شد، از این به‌بعد نام‌گذاری دیگری برای خودش در نظر خواهد گرفت و نگارش‌های فصلی عرضه خواهد کرد.

فایرفاکس۸

در این هفته همچنین فایرفاکس خودش را یک پله بالاتر برد. در حالی که فایرفاکس در هر نگارش جدید، قابلیت‌های جدیدی را رو می‌کند، کاربران بیشتر از همه قابلیت‌هایی را می‌بینند که از نگارش‌های جدید حذف شده است. موزیلا در فایرفاکس۸، افزونه‌هایی که توسط برنامه‌ها و وب‌سایت‌های غیر از موزیلا روی این مرورگر نصب شده است را غیرفعال می‌کند تا امنیت بیشتری برای فایرفاکس به ارمغان بیاورد.

در پست بلاگ انتشار این نسخه آمده است: اغلب پیش می‌آید که کاربران، به‌خصوص جامعه برنامه‌نویسان، افزونه‌های غیررسمی را روی مرورگر خود نصب می‌کنند، اما در این نگارش همه آن را غیرفعال کردیم تا کاربران مجددا فهرست خود را بررسی و تنها از افزونه‌هایی که می‌شناسند استفاده کنند.

فایرفاکس۸ همچنین از Orion editor به‌عنوان ویرایشگر کد استفاده می‌کند و طراحان وب از این قابلیت جدید شگفت‌زده هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد