هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

بازار کتاب خوان ها همچنان پر تقاضا

کتاب‌ها هم این روزها مانند بسیاری از لوازم دیگر دیجیتالی شده‌اند. در واقع به همین دلیل هم هست که دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی این روزها به یکی از محصولات دیجیتال شخصی پر فروش در بازار تبدیل شده‌اند و طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند.

 با وجود حضور پر رنگ تبلت‌های چند رسانه‌ای در بازار، کتابخوان‌های الکترونیکی همچنان طرفداران خودشان را حفظ کرده و کمترین آسیب را از بازار تبلت‌ها خورده‌اند.

با این اوصاف است که کارشناسان و تحلیل‌گران بازار محصولات دیجیتال شخصی پیش‌بینی کرده‌اند که صادرات جهانی دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی تا پایان سال ۲۰۱۱ به بیش از دو برابر خواهد رسید که در این میان، تکنولوژی جدید نمایشگرهای رنگی برای این محصولات و غلبه آن بر کتابخوان‌های الکترونیکی سیاه و سفید بازار، بیشترین تاثیر را در افزایش میزان فروش و صادرات جهانی این محصولات داشته است.

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IHS iSuppli در این مورد نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۱ صادرات جهانی دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی به ۲۷/۱میلیون دستگاه می‌رسد که این میزان تا ۱۰۸ درصد بیشتر از صادرات ۱۰/۳ میلیون دستگاهی این محصولات در سال ۲۰۱۰ خواهد بود.

بیشترین میزان رشد این بازار به دنبال ترویج خرید کتابخوان‌های کم مصرف و تک‌رنگ از سوی فروشندگان اتفاق افتاده است؛ در حالی که در رقابت با تبلت پر طرفدار iPad شرکت Apple تنها کتابخوان‌های الکترونیکی رنگی می‌توانند رشد این بازار را تضمین کنند.

با اینکه صادرات و فروش دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی در سال‌های اخیر در سرتاسر جهان افزایش پیدا کرده است، اما بازار کتاب‌های الکترونیکی چندان رونقی ندارد و روند نسبتا راکدی را طی می‌کند.

این موضوع همراه با بازار تبلت‌های چند رسانه‌ای تاثیر قابل‌توجهی بر بازار کتابخوان‌های الکترونیکی می‌گذارند تا جایی که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که بازار کتابخوان‌های الکترونیکی تا سال آینده میلادی با کاهش ۳۷ درصدی به صادرات ۳۷/۱ میلیون دستگاهی برسد.

کتابخوان‌های الکترونیکی در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده و بازار آنها رونق قابل‌توجهی را تجربه کرده است که این اتفاق شاید بیش از هر چیزی به دنبال موفقیت محصولاتی مانند Kindle شرکت Amazon و Nook شرکت Barnes & Noble اتفاق افتاده است.

با این حال، اما انتظار می‌رود تا سه سال‌ آینده روند رشد بازار جهانی کتابخوان‌های الکترونیکی متوقف شده و در رقابت با بازار تبلت‌ها از آنها عقب بماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد