هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

آی پد اجازه ورود به کابین خلبانان را گرفت!

اداره هوانوردی آمریکا به پروازهای امریکن ایرلاینز اجازه داده که در کابین خلبان از آی پد استفاده کنند و این حتی شامل زمان نشستن و برخاستن می‌شود.

 به‌رغم این هنوز از مسافران خواسته می‌شود از لحظه ترک گیت تا رسیدن به ارتفاع ۱۰ هزارپایی از روشن کردن و استفاده از هر گونه لوازم الکترونیکی از جمله آی پد خودداری کنند.

دلیل این سختگیری برای عدم استفاده مسافران از دستگاه‌های الکترونیکی احتمال ایجاد تاثیر بر دستگاه‌های ناوبری هواپیما اعلام شده این در حالی است که آزادی استفاده از آی پد در کابین خلبان احتمال ریسک بالاتری را دارد، چراکه تمامی دستگاه‌های ناوبری در کابین قرار دارند.

برخی معتقدند اعمال ممنوعیت استفاده از این دستگاه‌ها عمدتا به خاطر این است که توجه و حواس مسافران در این دو موقع حساس پرواز معطوف جای دیگری نباشد، هر چند مرکز مدیریت هوانوردی آمریکا این موضوع را اعلام نکرده است، اما بعید به نظر می‌رسد چنین چیزی موضوع ممنوعیت آنها باشد چراکه در این صورت باید اجازه استفاده از کتاب و مجله و روزنامه هم به مسافران در این بین داده نمی‌شد.

در همین حال کارشناسان جهان دیجیتال معتقدند که قوانین اداره هوانوردی آمریکا قدیمی و تاریخ گذشته هستند و نیازمند بازنگری دارند چراکه مثلا در یکی از این قوانین از همگان خواسته شده که دستگاه کامپیوتر خود را خاموش کنند چیزی که در مورد دستگاه‌هایی چون آی پد و کیندل بی مورد به نظر می‌آید.

یک سخنگوی اداره هوانوردی آمریکا گفته است وجود چنین قوانینی عمدتا برای عدم تداخل با دستگاه‌های آژانس‌های هوایی در داخل فرودگاه‌ها است.

در همین حال اداره هوانوردی آمریکا در اطلاعیه اش در مورد اجازه به استفاده از آی پد در کابین خلبان گفته است که این مجوز پس از انجام تست‌های شدید الکترونیکی داده شده است و به این ترتیب خلبانان می‌توانند از آی پد در کیف مخصوص اسناد راهبری پرواز استفاده کنند.

اداره هوانوردی آمریکا به این پرسش پاسخ نداده که چرا دستگاهی که اجازه استفاده در کابین خلبان دارد در کابین مسافران چنین مجوزی ندارد، اما گفته است: محدودیت تعداد دستگاه‌های تصویب شده برای کابین خلبان دو دستگاه است (به ازای هر خلبان یک دستگاه) و این با میزان تاثیر ده‌ها و گاهی بیش از صدها دستگاه مورد استفاده توسط مسافران، سناریوی متفاوتی را ایجاد می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد