هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

لقب ایمن‌ترین مرورگر به کروم رسید!

پژوهش شرکت آکووانت نشان می‌دهد مرورگر گوگل کروم در مقایسه با دیگر مرورگرهای رایج از ایمنی بیشتری برخوردار است.

 پژوهشگران شرکت آکووانت (Accuvant) با انتشار یک گزارش ۱۲۰ صفحه‌ای از پژوهش خود ادعا کرده‌اند گوگل کروم ایمن‌ترین مرورگر است و اینترنت اکسپلورر مایکروسافت و مرورگر منبع باز فایرفاکس از این نظر به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

به گفته این پژوهشگران علت امنیت بالای مرورگر گوگل کروم این است که از قسمت‌های مهم سیستم عامل ویندوز در برابر برنامه‌ها و فرایندهایی که جاوا اسکریپت، تصاویر و دیگر محتواهای وب را از هم جدا می‌کنند، محافظت می‌کند و مانع از آسیب دیدن ویندوز در برابر برنامه‌ها و بدافزارهای مختلف می‌شود.

این کار از طریق سازوکاری با نام «جعبه شنی» (sandbox) صورت می‌گیرد. این سازوکار در مرورگر اینترنت اکسپلورر نیز تعبیه شده است اما هنوز برای فایرفاکس پیش بینی نشده است و به همین دلیل این مرورگر از لحاظ ایمنی در رده پایینی قرار دارد.

سازوکار جعبه شنی مانع از این می‌شود که برنامه‌ها و بدافزارهای بتوانند محتوای درایوهای مختلف را بخوانند و با منابع پیرامونی رایانه ارتباط برقرار کنند. کار دیگر این سازوکار این است که اجازه نمی‌دهند برنامه‌های مختلف نصب شده در رایانه مستقیماً به سرورهای اینترنتی خود متصل شوند.

اما مرورگر مایکروسافت از این نظر در رتبه دوم قرار دارد که محدودیت کمتری برای برنامه‌های مزاحم ایجاد می‌کند. این مرورگر اجازه می‌دهد این برنامه‌ها به محتوای درایوهای مختلف دسترسی داشته باشند و آن‌ها را بخوانند.

اما اجازه برقراری ارتباط برنامه‌های مختلف با سرور‌ها را نمی‌دهد. به همین دلیل هکر‌ها فرصت بیشتری پیدا می‌کنند تا از آسیب پذیری مرورگر مایکروسافت سواستفاده کنند و به همین دلیل راحت‌تر می‌توانند به محتوا‌ها و پرونده‌های مختلف ذخیره شده بر روی درایوهای مختلف دسترسی پیدا می‌کنند.

گفته می‌شود هم اکنون ۹۳ درصد از کاربران اینترنت از یکی از سه مرورگر اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم و فایرفاکس استفاده می‌کنند.

پژوهشگران شرکت آکوانت نیز با استناد به همین آمار و ارقام در پژوهش خود فقط بر همین سه مرورگر متمرکز شده بودند.

ظاهراً این پژوهش به سفارش شرکت گوگل انجام شده است، اما پژوهشگران آکوانت گفته‌اند در کار خود با استقلال عمل کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد