هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

HP دوباره به سیستم عامل WebOS خود اطمینان می کند

شرکت HP در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ با فراز و نشیب های فراوانی روبرو شد . در ۶ جون سال ۲۰۱۰ در کنفرانس Hp ٬ رئیس مایکروسافت با یک اقدام عجیب ٬ تبلت Hp را معرفی کرد .این تلبت که Hp slate نام داشت با قلب تپنده ویندوز ۷ مایکروسافت قرار بود به بازار عرضه شود.

 اما پس از یک ماه ٬ Hp اعلام کرد که اجرا کردن ویندوز ۷ روی تبلت ٬ ایده جالبی نیست و این پروژه را تمام شده اعلام کرد . این کار ضربه بدی به پیکر Hp و مایکروسافت وارد کرد . در هر حال باید به این نکته توجه داشت که این تلبت توسط رئیس مایکروسافت معرفی شده بود .

شرکت Hp برای بیرون آمدن از این بحران تصمیم به ساخت سیستم عاملی تخصصی خود برای تبلت ها گرفت و در ۲۸ آپریل سال ۲۰۱۰ به طور رسمی در سایت خود اعلام کرد که شرکت palm را به قیمت ۱.۲ میلیارد دلار خریداری کرده است .

این بدان معنا بود که سیستم عامل متن باز Web os که در ۶ جون ۲۰۰۹ در شرکت پالم متولد شده بود نیز متعلق به HP خواهد بود .

شرکت hp بعد از خرید پالم در سال ۲۰۱۰ بیش از یک سال روی سیستم عامل متن باز Web os کار کرد و سرانجام در ۷ جولای ۲۰۱۱ پس از مدت ها شایعه سازی ٬ Hp اعلام کرد که سیستم عامل web را در حدی آماده سازی کرده که بزودی تبلت ها و تلفن های همراه های Hp بر پایه Web os منتشر خواهد شد .


این خبر اهالی دهکده جهانی تکنولوژی را بسیار خوشحال و امیدوار کرد که یک سیستم عامل جدید با امکانات جدید توسط Hp پایه گذاری شده است که آن می تواند سرعت حرکت و رقابت را بین شرکت ها بالا ببرد .

اما تنها یک ماه بعد از فروش ٬ این شرکت نتوانست جایی در بازار تبلت ها که توسط آیپد اپل قبضه شده بود پیدا کند و تبلت touch pad که با web os عرضه شده بود آنقدر فروش کمی داشت که که خود Hp و بسیاری از فروشگاه ها با تخفیف ۳۰۰ دلاری سعی در فروش تبلت های باقی مانده در انبار ها داشتند .

پس از این اتفاق Hp در یک واکنش غیر قابل پیش بینی پایان کار Web os را برای همیشه اعلام کرد و اعلام کرد که web os دیگر ساپورت نخواهد شد .

این اتفاق ضربه بدی به پیکره Hp زد و سهام این شرکت را با افت وحشتناکی مواجه کرد .

تا حدی که مایکروسافت به خود اجازه داد و از برنامه نویسان web os دعوت کرد که با دریافت یک گوشی مجانی ویندوز فون ۷ ٬ به برنامه نویسان اندک این پلت فرم اضافه شوند و ویندوز فون ۷ را از کمبود برنامه نویس نجات دهند .

و این ترفند این بی اثر نبود و در تنها دو روز بیش از ۱۰۰۰ برنامه نویس web os ٬ به مایکروسافت پاسخ مثبت دادند .

و این تمام ماجرا نبود و مدیر Hp آقای Léo Apotheker از سمت خود بخاطر بی کفایتی اخراج شد و جای خود را به خانوم Meg Whitman مدیر سابق ebay داد 

خانم Meg Whitman مدیر جدید HP

همه امیدوار بودند که با ورود خانم Meg Whitman شرایط بد Hp پایان یابد و همچنین web os این سیستم عامل آینده دار نیز دوباره متولد شود .

با ورود خانم Meg Whitman سیستم عامل web os چند آپدیت دریافت کرد که این نشانگر تمایل دوباره Hp به راه اندازی web os بود .

و سرانجام شرکت Hp دیروز اعلام کرد که دوباره کار خود را بر روی web os ادامه خواهد داد و تبلت جدید را در سال ۲۰۱۳ با web os منتشر خواهد شد .

این شرکت تا ۲۰۱۳ وقت آنرا دارد که دوباره جهان رو از تولد یک سیستم عامل نوپا خشنود سازد و البته بخاطر قراردادی که HP با مایکروسافت دارد ٬ اعلام شده که تبلت web os مانع کار Hp بر روی تبلت های مبتنی بر ویندوز ۸ نخواهد بود .

باید تا ۲۰۱۳ صبر کرد که طعم سیستم عامل web را چشید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد