هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

بررسی مادربرد GA-X79-UD5 گیگابایت

یکی از مهم ترین چیز ها در رایانه برای هر کاربر میزان کارایی آن هاست. هر روز خبری تازه از ساخت محصول یا فن آوری که در جهت بهینه کردن این عامل مهم در کاربرد رایانه ها به گوش کاربران می رسد، با ارائه چیپ ست جدید X79 اینتل به بازار، تغییری بزرگ در میزان کارایی رایانه ها با بهره گیری از پردازنده های چند هسته ای Core i7 این شرکت به وجود خواهد آمد.

 در این میان گیگابایت با عرضه مادربرد های سری X79 خود همگامی خود را با جدید ترین فن آوری های روز دنیا نشان داده و با ارائه چهار مادربرد در این پیکربندی نیاز کاربران متفاوت با کاربری های مختلف را مد نظر قرار داده است.

یک دسته از این کاربران کسانی هستند که کاربری آن ها سرور بودن است که با ارائه این چیپ ست جدید و به مراتب آن پردازنده های جدید با سوکت ۲۰۱۱ که قوی ترین در نوع خود هستند، به چیزی که مدت ها منتظرش بودند دست یافته اند.

این نیاز این دسته از کاربران به دلیل کمبود چنین قابلیت هایی که در این پیکره بندی ارائه شده است، تنها از طریق بستن یک سیستم ویژه workstation ها که فضای زیاد و صرفه هزینه ای بسیار سنگین را در بر داشت ممکن بود.

اما این بار گیگابایت با مادربرد GA-X79-UD5 خود محصولی ارائه کرده که می توان آن را در کنار استفاده عادی برای کاربری سرور نیز ایده آل شمرد.

این مادربرد با پشتیبانی از پردازنده های ۲۰۱۱ اینتل که نسل جدیدی از پردازنده های چند هسته ای هستند امکان پشتیبانی از حافظه های چهار کانال را به وجود آورده است و در آن تمامی اتصال های مورد نیاز کاربران از آخرین نسل موجود در نظر گرفته شده اند که داشتن شکاف PCIe نسل سوم و درگاه USB 3.0 و SATA 6 Gb/s را می توان نمونه های آن بر شمرد

چیزی که این مادربرد را متمایز می کند تلفیق تمامی این فن آوری ها و فن آوری های جدید گیگابایت با هم و دستیابی به محصولی است که به یک توازن و هماهنگی کامل در امکانات و توانایی ها دست یافته است.

برای مثال داشتن ۸ شکاف حافظه برای این مادربرد امکانی ایده آل برای کاربری به عنوان یک Workstation است که نیاز به حافظه بالا دارد. اما این همه قضیه نیست!

در این سری، گیگابایت برای اولین بار پیکربندی جدید خود را ارائه کرده که توان رسانی در آن به طور دیجیتال و در سه مسیر مختلف انجام می شود، این به معنی ایمنی بیشتر برای حافظه های کاربر و افزایش طول عمر آن ها و همچنین کارایی است.

همانطور که بر روی برد GA-X79-UD5 گیگابایت دیده می شود این هشت شکاف در دو دسته چهار تایی در دو سوی مختلف برد قرار دارند که با بهره گیری از توان رسانی سه سویه که از آخرین فن آوری های گیگابایت است به هر یک از این دسته ها کاملا مجزا و به طور یکنواخت و مشخص توان خواهد رسید که از ویژگی های بی نظیر این محصول است.

از سوی دیگر با اینکه این محصول ویژه اورکلاکینگ طراحی نشده اما با بهره بردن از ۳D BIOS و OC Dual BIOS جدید گیگابایت این امکان نیز از کاربر گرفته نشده و کاربران در صورت تمایل می توانند به اورکلاک هم بپردازند و در صورت بروز هر نوع مشکل با فشار دکمه تعویض بایوس، کاربر بایوس از پیش تعریف شده را بارگذاری خواهد کرد.

انتخاب قطعات با کیفیت بالا و طراحی حرارتی بسیار خوب این مادربرد را در رده مادربرد های با بازدهی بسیار بالا قرار می دهد و همچنین با پشتیبانی از SLI و  CrossFireXسه سویه(۳ Way) امکان استفاده از سه کارت گرافیک همزمان را برای کاربر فراهم می آورد که در این زمینه نیز این محصول در بالاترین سطح پشتیبانی گرافیکی قرار دارد.

از برخی امکانات سخت افزاری این مادربرد داشتن دو شکاف PCI Express x16 که هر دو با سرعت x16 کار می کنند و یک شکاف PCIe x16 که با سرعت x8 کار می کند، دو درگاه SATA 6Gb/s  و ۴ درگاه SATA 3Gb/s، ۱۴ درگاه USB 2.0 و ۴ درگاه USB 3.0 را می توان نام برد.

همچنین این محصول هم مانند دیگر محصولات این سری در داخل جعبه خود دارای یک کارت الحاقی بلوتوث نسل ۴ و WiFi می باشد که این مادربرد را از نظر امکانات ارتباطی کامل می کند.

لازم به ذکر است که فن آوری به کار رفته در این کارت الحاقی جزو به روز ترین فن آوری هاییست که در زمینه اتصال سیار در تجهیزات به کار گرفته شده که نمونه آن را می توان در iPhone 4S یافت.

این مادربرد برای اولین بار با در کنار هم قرار دادن تکه های پازل گم شده یک مادربرد ارزان قیمت و دارای دو کاربری معمولی و یک workstation در کنار هم، محصولی منحصر به فرد را ارائه کرده است.

در کل GA-X79-UD5 گیگابایت را می توان یک مادربرد سرور همه فن حریف و ارزان برشمرد که همه امکاناتی را که از چنین مادربردی انتظار می رود را با قیمتی پایین در اختیار کاربران می گذارد.

این محصول را می توان به زودی در بازار های معتبر داخلی با گارانتی آواژنگ خریداری نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد