هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

اچ پی: WeOS از این به بعد یک پروژه متن باز خواهد بود

سرانجام شرکت اچ پی وضعیت در ابهام سیستم عامل وب او اس را مشخص کرد. و در بیانیه ای گفت که این شرکت از این پس سیستم عامل وب او اس را تحت لیسانس متن باز منتشر می کند. 

سیستم عامل وب او اس در ابتدا توسط شرکت پالم در نمایشگاه CES 2009 معرفی شد و روی تلفن های پالم به کار رفت. مدتی بعد و در سال ۲۰۱۰ شرکت اچ پی شرکت پالم و سیستم عامل اش را با قیمت ۱.۲ میلیارد دلار خریداری کرد و سرمایه گذاری بزرگی روی توسعه این سیستم عامل انجام داد. اچ پی در آن زمان اعلام کرد که وب او اس را روی همه چیز، از پرینترها گرفته تا کامپیوترهای رومیزی، تلفن ها و تبلت ها وارد می کند. 

مدتی بعد هم این سیستم عامل را روی تبلت و تلفن های اچ پی دیدیم. اما اچ پی نتوانست در توسعه این سیستم عامل موفق عمل کند و داستان طبق نقشه پیش نرفت. این شرکت در نهایت تولید تبلت و تلفن همراه اش را متوقف کرد و سرنوشت این سیستم عامل و سرمایه گذاری میلیاردی اچ پی در هاله ای از ابهام فرو رفت. 

حالا این شرکت تصمیم گرفته که این سیستم عامل را به صورت متن باز در بیاورد و خود اچ پی نیز به صورت فعال در توسعه آن شرکت کند. 

البته فعلا هنوز در مرحله اعلام این خبر هستیم و باید ببینیم که اچ پی در این مورد چه سیاست هایی در پیش خواهد گرفت. اما بازمتن شدن این سیستم عامل سبب می شود که جامعه ی برنامه نویس ها و توسعه دهندگان بزرگی به سوی این سیستم عامل جلب شود. و اگر اچ پی موفق بشود با برنامه ریزی، این سیستم عامل را به سمت درستی هدایت کند شاید باز هم شاهد امیدهای جدیدی برای پیشرفت این سیستم عامل باشیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد