هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

باکس آفیس ۱۱ خرداد: «مالفیسنت» برای آنجلینا جولی رکوردساز شد


«مالفیسنت» تازه‌ترین فیلم شرکت دیزنی رکورد بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی با بازی آنجلینا جولی در آمریکای شمالی را شکست.

بنابر گزارش سینما باکس به نقل از خبرآنلاین، فیلم «مالفیسنت»/«شیطان‌صفت» (Maleficent) به لطف استقبال زنان و دختران، در هفته اول اکران در آمریکای شمالی در ۳۹۴۸ سینما حدود ۷۰ میلیون دلار فروخت که یک پیروزی مهم برای آنجلینا جولی ستاره فیلم و شرکت والت دیزنی پیکچرز است.

 

 

این فیلم که نگاهی تازه به یک قصه پریان معروف دارد، در بازار بین‌المللی نیز به فروش چشمگیر ۱۰۰.۶ میلیون دلار دست پیدا کرد و با حساب بازار آمریکای شمالی، مجموع فروش جهانی خود را در هفته اول نمایش به ۱۷۰.۶ میلیون دلار رساند.

در همین حال، «یک میلیون راه برای مردن در غرب» (A Million Ways to Die in the West) به کارگردانی ست مک‌فارلین خیلی خوش‌اقبال نبود که این مسئله بار دیگر ماهیت پرخطر فیلم‌های وسترن رامورد تاکید قرار می‌دهد.

این کمدی درجه R که تولید شرکت‌های یونیورسال پیکچرز و مدیا رایتز است، در هفته اول نمایش از جمعه تا یکشنبه در ۳۱۵۸ سینما به فروش ناامیدکننده  ۱۷.۱ میلیون دلار دست پیدا کرد.

«یک میلیون راه برای مردن در غرب» پس از «مالفیسنت» و «افراد ایکس: روزهای گذشته آینده» در رده سوم قرار گرفت.

هفتمین فیلم «افراد ایکس» در هفته دوم اکران ۶۴ درصد تماشاگران خود را از دست داد و با ۳۲.۶ میلیون دلار مجموع فروش داخلی خود را به ۱۶۲.۱ میلیون دلار رساند.

«روزهای گذشته آینده» در بازار بین‌المللی ۹۵.۶ میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروش خود را در این سطح به ۳۳۸.۱ میلیون دلار رساند. فروش جهانی فیلم پس از دو هفته ۵۰۰.۲ میلیون دلار شده که بیش از هر فیلم دیگر مجموعه سینمایی «افراد ایکس» است.


آنجلینا جولی و دخترش ویوین در صحنه‌ای از فیلم «مالفیسنت»

«مالفیسنت» که جولی در آن به نقش جادوگر بدنام و معروف‌ترین ضدقهرمان «زیبای خفته» ظاهر شده، بهترین فروش افتتاحیه فیلمی با بازی او را داشت.

در ایالات متحده و کانادا، فروش هفته اول «مالفیسنت» بیش از ۶۰.۲ میلیون دلار فروش «پاندای کونگ فو کار» در ۲۰۰۸، حدود ۵۰.۹ میلیون دلار فروش «تحت تعقیب» در ۲۰۰۸ و حدود ۵۰.۳ میلیون دلار فروش «آقا و خانم اسمیت» در ۲۰۰۵ بود.

کارشناسان فروش اعتقاد دارند هدف قرار دادن دختران و مادران، عامل اصلی موفقیت تجاری «مالفیسنت» است، همان عاملی که انیمیشن «یخ‌زده» دیزنی را به یک فیلم بسیار موفق در بازار جهانی تبدیل کرد. در آمریکای شمالی حدود ۶۰ درصد تماشاگران فیلم جدید جولی، زنان بودند و حدود ۳۰ درصد سینماروها زیر ۱۸ سال داشتند.

منتقدان واکنش‌های کاملا متفاوت به «مالفیسنت» نشان داده‌اند، اما تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه A داده‌اند.

«مالفیسنت» داستان  زنی جوان با قلبی پاک است که در قلمرو جنگل زندگی آرامی دارد. تا اینکه روزی حمله یک ارتش متجاوز توازن سرزمین را به هم می‌زند.

مالفیسنت به پا می‌خیزد و محافظ بی‌امان سرزمین لقب می‌گیرد، اما او در نهایت گرفتار خیانتی بی‌رحمانه می‌شود؛ حرکتی که قلب پاک او را به سنگ تبدیل می‌کند. مالفیسنت برای انتقام، درگیر نبردی حماسی با جانشین پادشاه می‌شود و اورورا (با بازی ال فانینگ)، فرزند تازه‌به‌دنیا‌آمده او را طلسم می‌کند. در همان حال که اورورا بزرگ می‌شود، مالفیسنت پی می‌برد که او کلید برقراری صلح در قلمرو و شاید خوشبختی واقعی خود او را با خود دارد.

ویوین پنج ساله که کوچک‌ترین دختر جولی و براد پیت است، در «مالفیسنت» نقش پرنسس اورورا در کودکی را بازی می‌کند. 

شارلتو کوپلی، میراندا ریچاردسن، سام رایلی، ایملدا استانتن، جونو تمپل و لزلی منویل دیگر بازیگران این فیلم به کارگردانی رابرت استرومبرگ هستند.

در بازار بین‌المللی، «مالفیسنت» بخصوص در آمریکای لاتین موفق ظاهر شد. با این حال فیلم برای بازگشت بودجه ۱۷۵ میلیون دلاری خود راه درازی در پیش دارد. هنگام تولید پروژه گرازش‌های درباره اختلاف نظر جولیو استرومبرگ منتشر شد که «مالفیسنت» اولین فیلم بلند داستانی اوست. فیلمبرداری مجدد تعدادی از صحنه‌ها باعث شد هزینه تولید بیشتر شود.


ست مک‌فارلین و چارلیز ترون در صحنه‌ای از فیلم «یک میلیون راه برای مردن در غرب»

کمدی وسترن «یک میلیون راه برای مردن در غرب» در سینمااسکور درجه B گرفته و نظر منتقدان نسبت به آن منفی بوده است. این دومین کمدی استودیویی ناموفق پس از «مخلوط» با بازی آدام سندلر است که هفته پیش در تعطیلات طولانی هفته یادبود قربانیان جنگ با ۱۷.۷ میلیون دلار کار خود را شروع کرد (فروش سه روزه فیلم ۱۴.۲ میلیون دلار بود). هر دو فیلم با بودجه ۴۰ میلیون دلار ساخته شده‌اند.

فیلم مک‌فارلین همزمان با آمریکای شمالی در ۲۱ بازار خارجی ۱۰.۳ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به ۲۷.۳ میلیون دلار رساند.

هرچند مک‌فارلین – خالق سریال انیمیشن موفق «مرد خانواده» – بین تماشاگران مرد طرفداران زیادی دارد، اما فیلم‌های وسترن ذاتا سخت در گیشه‌ها می‌فروشند.

مک‌فارلین کارگردان، تهیه‌کننده، یکی از فیلمنامه‌نویسان و بازیگر فیلم «یک میلیون راه برای مردن در غرب» است.

او در این فیلم نقش یک گوسفنددار بزدل را بازی می‌کند که وقتی از یک نبرد با تفنگ فرار می‌کند، دوست دمدمی‌مزاج خود (با بازی آماندا سایفرید) را از دست می‌دهد. زنی اسرارآمیز (چارلیز ترون) به شهر می‌آید و به او کمک می‌کند رفتاری شجاعانه داشته باشد. مشکل اینجاست که همسر زن (لیام نیسن) که یک یاغی بدنام است برای انتقام به شهر می‌آید.

نیل پاتریک هریس، سارا سیلورمن و جووانی ریبیسی دیگر بازیگران «یک میلیون راه برای مردن در غرب» هستند. مک‌فارلین ۴۰ ساله دو سال پیش مجری هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار بود.

«گودزیلا» به کارگردانی گرت ادواردز و «مخلوط» به ترتیب با ۱۲.۳ میلیون دلار و ۸.۴ میلیون دلار، فهرست پنج فیلم پرفروش هفته را کامل کردند. مجموع فروش داخلی «گودزیلا» ۱۷۴.۷ میلیون دلار و مجموع فروش جهانی آن با حساب بازار آمریکای شمالی ۳۴۷.۷ میلیون دلار شده است.‌

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۳۰ مه تا ۱ ژوئن)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«مالفیسنت»

Maleficent

۷۰

۳۹۴۸

۱۷.۷۳۰

۷۰

۱۷۵

۱

۲

«افراد ایکس: روزهای گذشته آینده»

X-Men: Days of Future Past

۳۲.۶

۴۰۰۱

۸.۱۴۸

۱۶۲.۱

۲۰۰

۲

۳

«یک میلیون راه برای مردن در غرب»

A Million Ways to Die in the West

۱۷.۱

۳۱۵۸

۵.۴۰۵

۱۷.۱

۴۰

۱

۴

«گودزیلا»

Godzilla

۱۲.۳

۳۵۰۱

۳.۴۹۲

۱۷۴.۷

۱۶۰

۳

۵

«مخلوط»

Blended

۸.۴

۳۵۵۵

۲.۳۷۰

۲۹.۶

۴۰

۲

۶

«همسایه‌ها»

Neighbors

۷.۷

۲۹۳۹

۲.۶۲۵

۱۲۸.۶

۱۸

۴

۷

«اسپایدرمن شگفت‌انگیز ۲»

The Amazing Spider-Man 2

۳.۷

۲۱۵۲

۱.۷۵۴

۱۹۲.۷

-

۵

۸

«دست میلیون دلاری»

Million Dollar Arm

۳.۷

۲۳۲۹

۱.۵۸۹

۲۸.۱

۲۵

۳

۹

«سرآشپز»

Chef

۲.۱

۶۲۴

۳.۲۲۰

۶.۹

-

۴

۱۰

«زن دیگر»

The Other Woman

۱.۴

۱۱۱۴

۱.۲۷۹

۸۱.۱

۴۰

۶

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد