تغییر لوگوی شرکتهای بزرگ و برنامههای معروف، از جهات مختلف میتواند مهم باشد:
- آدم ناخودآگاه به دنبال دلیل انجام کار میگردد و به دنبال این میگردد که آیا این کار بازتابدهنده تغییر راهبرد شرکتهاست، آیا شرکت قصد دارد یک »برند»سازی دوباره انجام دهد یا نه.
- از نظر گرافیکی و طراحی
و از نظر مقایسه تغییرات
در تازهترین مورد تغییرات لوگو، لوگوی نسخه ۲۳ فایرفاکس و لوگوی یاهو تغییر کردهاند. تغییر لوگوی فایرفاکس به مراتب جالبتر است، این لوگوی جدید فایرفاکس است. آیا میتوانید تغییرات را مشخص کنید؟
خب، شاید فکر کنید لوگو اصلا تغییر نکرده است، اما این طور نیست و اگر دقت کنید ۶ تغییر ظریف را مشاهده میکنید.
همان طور که میبینید:
- جزئیات کمتر شدهاند.
- گرادیانها بیشتر شدهاند.
- کنتراست رنگها بیشتر شده است و حتی در ابعاد کوچک و آیکون کوچک برنامه هم اجازی لوگو بهتر مشخص میشوند.
- نیاز به آن جزئیات روی نقشه کره نبود و آن جزئیات که همراه ظاهری شیشهای هم بودند، حذف شدهاند.
- اما یک تغییر کوچک اما ضروری، اصلاح دست روباه آتشین بوده است، در نسخههای قبلی لوگو یک مشکل عمده این بود که به نظر میرسید، دست به صورت یک جزء جدا روی سینه چسبیده است، اما در لوگوی جدید دست به صورت طبیعی به شانه متصل است.
با این تغییرات لوگو در صفحات کوچک و صفحات گوشیهای موبایل جلوه تمیزتر و بهتری خواهد داشت.
اما در تغییر لوگویی دیگر، یاهو دیروز لوگوی خود را تعییر داد، البته یاهو همچنان به رنگ بنفش وفادار مانده است و تازه لوگوی نهایی هم نیست!
در واقع در ماه پیش رو، یاهو هر روز یک لوگوی را در صفحه اول خود نمایش میدهد و در پنجم سپتامبر لوگوی نهایی را معرفی میکند. در لوگویی که دیروز به نمایش درآمد از فونت sans-serif استفاده شده بود.