هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

مراسم گیگابایت؛ پی سی، بدون شک!


این روز ها آنقدر بازار تبلت ها و تلفن های هوشمند داغ شده که گاهی همه ما زمین خاکی هایی که از آنجا کارمان را شروع کردیم، فراموش می کنیم. در چند سال اخیر شاید میزان توجه به PC روز به روز کمتر شده باشد، اما آیا واقعا اینچنین است که این دستگاه ها دیگر استفاده ای برای ما ندارند؟

دیروز شرکت آواژنگ، به عنوان عرضه کننده مادربورد های گیگابایت، مراسمی را در هتل همای تهران برگزار کرد تا به ما یادآوری کند که PC هنوز هم حرف های بسیاری را برای گفتن دارد.

در ادامه مطلب با ملورین همراه باشید، تا در جریان آنچه که در مراسم آواژنگ گذشت، قرار گیرید.
  

این مراسم با سخنان آرتو ریو، مدیر فروش خاورمیانه گیگابایت، آغاز شد. آقای ریو در ابتدا با دیدی فلسفی بحث نیاز به PC را مطرح کرد تا در ادامه مراسم دیگر سخنرانان بتوانند با استدلال ها فنی و تجربی، سخنان او را کامل نمایند. 

این نیاز انسان است که محصولات مختلف را خلق کرده. برای مثال نیاز به حرکت و جا به جایی انسان، ماشین را به وجود آورد و سپس نیاز به سرعت بیشتر در این حوزه باعث خلق هواپیماها شد. اما PC چرا به وجود آمده؟ دلیل اصلی این خلقت را شاید بتوان نیاز بشر به پردازش دانست. در عصر دیجیتال باید دستگاهی وجود داشته باشد تا خیلی سریع دریافت، پردازش و ارسال اطلاعات را انجام دهد.

هنگامی که احتیاج به انجام یک کار تخصصی مانند ویرایش یک متن دارید، باید حتما کیبورد و ماوس را در اختیار داشته باشید و هنگامی که می خواهید بر روی کاناپه ایمیل های خود را چک کنید، به دستگاهی نیاز دارید که قابلیت حمل و نقل بالایی داشته باشد. آقای ریو با استدلال به چنین دلایلی معتقد است که PC، تبلت و یا تلفن هوشمند نمی توانند جایگزین یکدیگر شوند و در واقع هر یک از آن ها برای نیاز مشخصی خلق شده اند.

با سخنان آقای ریو مشخص شد که هر دستگاه توانایی خاص خود را دارد، و خیلی سخت است که گزینه ای را انتخاب کنیم که بتواند تمام حوزه ها را پوشش دهد. اما حال چرا باید به سوی PC پیش برویم؟ این پیر دنیای گجت ها چه ویژگی هایی دارد که ما را قانع می کند تا به استفاه از آن روی بیاوریم؟ گیگابایت در ادامه مراسم، دلایل خود را برای ما بازگو می کند.

پیش از آنکه نوبت به مدیحه گویی برای PC برسد، این بهراد فخوری بود که از لحاظ فنی به معرفی برخی مادربورد های گیگابایت پرداخت.

آقای فخوری به عنوان کارشناس محصول آواژنگ، به قابلیت های ویژه مادربورد های G1 sniper 5 و Z87X-OC Force پرداخت. مدل اول به صورت اختصاصی برای گیمر ها طراحی شده و مدل دوم نیاز علاقه مندان به اورکلاکینگ را بر آورده می کند.

G1 Sniper 5 با توجه به فضای اختصاصی و مجزا برای سخت افزار صوتی، نویزگیر صدا، پردازنده صوتی Creative Sound Core3D و خازن های صوتی پیشرفته Nichion می تواند صدایی شفاف و با کیفیت را در اختیار مصرف کننده قرار دهد. این مادربورد همچنین از شبکه پیشرفته تری نیز بهره می برد. تراشه Qualcomm Atheros Killer TM E2200 باعث ارتقا کیفیت اتصال در بازی ها و رسانه های آنلاین می شود و با شناسایی تمام ترافیک و الویت بندی آن، تضمین می کند که برنامه های مهم بهترین اتصال را داشته باشند.

قابلیت های G1 Sniper 5 اما در همینجا ختم نمی شود. این مادر بورد با پشتیبانی از SLI و Crossfire چهار مسیره، پیکر بندی های پیشرفته را با چند کارت گرافیکی در اختیار کاربر می گذارد تا در نهایت سیستم از گرافیک قدرتمند تری برخوردار باشد.

از سوی دیگر Z87X-OC Force از قابلیت های اورکلاکینگ انحصاری گیگابایت برخوردار است. قابلیت هایی همچون OC ignition ،OC Brace ،OC Touch و ... اگر بخواهیم توضیحی کوتاه درباره قابلیت های مذکور بدهیم، باید بگوییم که OC ignition توان برق را فقط برای پردازنده قطع می کند و بدین طریق سیستم خنک کننده آبی را به صورت امن، فعال نگه می دارد. OC Brace به شما این امکان را می دهد تا چهار کارت گرافیک را در یک فضای باز و بدون کیس بر روی مادربورد نصب کنید و هیچگونه نگرانی بایت صدمه دیدن شکاف PCle بر روی مادبورد نداشته باشید. و در نهایت OC Touch طیف وسیعی از کلید ها و سوئیچ ها را فراهم می آورد تا از طریق آن ها بهترین کارایی اورکلاکینگ با لذت بالا، در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

در صورتی که علاقه دارید تا بیشتر در مورد مادربورد های گیگابایت و ویژگی های آن ها بدانید می توانید فایل پاورپوینت مربوط به آن ها را با حجم ۲۰ مگابایت دانلود نمایید.

پس از بهراد فخوری، نوبت به حرفه ای هایی بود که شیفته PC بودند. کسانی که هر یک دلایل قانع کننده خود را برای انتخاب PC داشتند و در این مراسم آن ها را با دیگران به اشتراک گذاشتند. اولین فردی که بر روی صحنه آمد، فرزاد صمیمی بود. آقای صمیمی کارشناس تجهیزات موسیقی است و تا به حال چندی از بزرگترین استودیو های صدای تهران را راه اندازی کرده. آقای صمیمی به همراه همکار خود، اقدام به ضبط صدای ساز های مختلف نمود. گیتار، پیانو و درام، ساز هایی بودند که به نوازش در آمدند و سپس فرزاد آن ها را به کمک یک نرم افزار ویژه موسیقی، ویرایش کرد و با الصاق صدای ساز های مختلف به یکدیگر، در چند دقیقه یک Track موسیقی را برای حاضرین، تولید نمود.

او در واقع با این کار نشان داد که چگونه علاقه مندان به موسیقی می توانند از طریق قدرت کامیپوتر شخصی خود در خانه، از پس کار های سنگین موسیقی بر بیایند.

نفر بعدی، محمد رضا محمدی بود. آقای محمدی به مدت سه سال در پروژه های سینمایی مطرح کشور در زمینه تصحیح رنگ ویدیو فعالیت داشته و از سال ۱۳۸۱ به عنوان کارشناس فنی و مشاور فروش تجهیزات دیجیتال ویدیویی در یکی از بزرگترین شرکت های متخصص در این عرصه، مشغول به فعالیت است. محمدرضا در ابتدا از تجربیات خود در صنعت فیلم سازی گفت و بیان کرد که آن ها چگونه پیش از عصر کامپیوتر های قدرتمند، مجبور بودند تا ساعت ها زمان را صرف برش دادن و چسباندن بخش های مختلف به یکدیگر کنند تا در نهایت بتوانند از پس ویرایش یک فیلم بر بیایند.

او سپس به حضار نشان داد که چگونه می توان چند فایل سنگین ویدیویی را در کنار یکدیگر قرار داد و در مدتی کم آن را رندر نمود. به گفته محمدرضا برای انجام همین کار تا همین چند سال پیش سیستم های ویژه گران قیمتی اختصاص داده می شد که از کارت اختصاصی میکس بهره می برد.

در ادامه مراسم نیز امیر حسین عرفانی به عنوان هنرمند عرصه هنرهای دیجیتال و فعال در مدل سازی سه بعدی، و یاسر ژیان به عنوان برنامه نویس حوزه بازی سازی و یکی از تولید کنندگان بازی معروف گرشاسپ، دیدگاه های خود را در رابطه با برتری PC مطرح کردند. به عقیده آن ها کامپیوتر ها نقشی وصف ناپذیر در خلق آثار سه بعدی دارند و قدرت پردازشی بالای آن ها، این امکان را فراهم می کند تا در مقایسه با کنسول ها، شاهد جزئیات بیشتری در بازی ها باشیم.

همانطور که خواندید، گیگابایت در این مراسم سعی بر این داشت تا نشان دهد که ‍PC ها هنوز هم عضوی اصلی در ساختار تکنولوژی هستند و حتی با گسترش بازار تبلت ها و تلفن های هوشمند، باز هم نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد.

آیا شما هم با گیگابایت موافق هستید؟ به نظر شما PC همچنان می تواند در خانه کاربران جایی را به خود اختصاص دهد؟ دلایل خود را با ما در میان بگذارید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد