هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

بررسی لپ تاپ ASUS N550JK

این روزها وسال تکنولوژی مانند لپ تاپ ها جایگزین خوبی برای کامپیوترهای شخصی شدند چرا که این لپ تاپ ها هر روز قوی تر از قبل و کوچکتر از همیشه هستند. ساخت زیبای این لپ تاپ ها دلیل این شده است که بسیاری از کاربران ترجیح میدند یک لپ تاپ داشته باشند.

بررسی لپ تاپ ASUS N550JK

 کمپانی های مختلفی هم اکنون در حال ساخت لپ تاپ هایی هستند که قدرت مندتر از همیشه ظاهر شوند.شاید برخی از کاربران لپ تاپ هایی تهیه کنند که مخصوص گیم باشد و به بهترین طریق تمامی بازی های کامیپویتری را بدون هیچ مشکلی اجرا کند.  اما برخی دیگر از کاربران از لپ تاپ های خود توقعی بیشتر از گذشت و گذار در فضای مجازی نداشته باشند. اما گروهی دیگر علاوه بر گذشت و گذار در فضای مجازی علاقه دارند که انواع بازی های رایانه ای را در لپ تاپ های خود تجربه کنند.

 

 

ایم مسئله باعث می شود که کاربر همه قطعات اعم از رم، گرافیک CPU و…  بررسی کند و علاوه این ها اینگونه لپ تاپ ها باید ظاهر خوبی داشته باشند. پیدا شدن این لپ تاپ ها بسیار مشکل است. با ما همراه باشید تا به معرفی و نقد و بررسی لپ تاپ مولتی مدیا و گیم ASUS N550JK پبردازیم.

کمپانی ایسوس همه کاربران را در نظر گرفته و در سال ۲۰۱۴ از لپ تاپ جدیدی با نام ASUS N550JK رونمایی کرد. اگر چه در سال ۲۰۱۳ این کمپانی همین لپ تاپ با تغییرات جزئی با اسم ASUS N550JV معرفی کرده بود ولی پس از اینکه کمپانی انویدیا که در ساخت گرافیک بسیار مهارت دارد از سری جدید کارت گرافیک خود با نام ۸۰۰ رونمایی کرد ایسوس نیز برای اینکه لپ تاپ خود را در سال ۲۰۱۴ بروزرسانی کند تصمیم گرفت همین لپ تاپ را با تغییر کارت گرافیک بروز کند. در زیر میتوانید مشخصات این لپ تاپ را مشاهده کنید.

 لپ تاپ1

_Intel® Core™ i7 4700HQ Processor

_DOS

_DDR3L 1600 MHz SDRAM, DIMM Up to 16 G

_15.6″ ۱۶:۹ HD (1366×۷۶۸)/IPS FHD (1920×۱۰۸۰) LED Backlight Non-Glare LCD Panel

_Integrated Intel® HD Graphics 4600
NVIDIA® GeForce® GTX850M with 2GB/4GB DDR3 VRAM

_1TB HDD 5400 RPM

_Card Reader

_HD Web Camera

_Integrated 802.11 b/g/n or 802.11 a/g/n (WiDi)
Built-in Bluetooth™ V4.0+HS
10/100/1000 Base T
BT 4.0 support (on WLAN+ BT 4.0 combo card)

_Built-in Speakers And Digital Array Microphone
Built-in 4 Speakers And Microphone
Bang & Olufsen ICEpower®
SonicMaster Premium
Asus N series external sub-woofer support

_19 V DC, A, 120 W (i7 processor)

در ادامه به بررسی تخصصی تک تک سخت افزارهای بالا می پردازیم. ابتدا از CPU این دستگاه شروع می کنیم.

پردازشگر:

همانطور که میدانید CPU حرف اول را در سرعت و انجام محاسبات لپ تاپ و کامپیوترها می زدند. خوشحبتانه در این لپ تاپ کمپانی ایسوس از نسل جهارم سری پزدازنده Intel به اصطلاح هسول استفاده کرده است. پزدازش گر لپ تاپ ASUS N550JK از Intel® Core™ i7 4700HQ Processor بهره می برد. فرکانس این پردازش گر ۲٫۷ ghz می باشد که به راحتی میتواند سخت ترین محاسبات را انجام دهد و در کمترین زمان ممکن است آن را برای شما آماده کند. این لپ تاپ  ایسوس دارای چیسپت Intel® HM86 Express Chipset میباشد که به نوع خود از جدیدترین چیپست ها موجود در بازار است. برای اطلاعات ببیشتر و مقایسه چیپست ها به سایت Intel مراجعه کنید.

 لپ تاپ2

صفحه نمایش:

اگر اندکی با نحوه لپ تاپ های ایسوس آشنایی داشته باشید می دانید که  تمامی مدل‌های سری N550 از صفحات نمایش ۱۵٫۶ اینچی که تمامی آن ها از تکنولوژی IPS که دقت آن ها برابر با  ۱۹۲۰×۱۰۸۰ یا به اصطلاح Full HD بهره می برد. کمپانی ایسوس دو نوع صفحه نمایش در لپ تاپ ASUS N550JK قرار داده است که یکی از آن ها لمسی است و دیگری قابلیت لمسی ندارد. اما کدام بهتر است بستگی به شما دارد. در صفحه نمایش های غیرلمسی یک روکش مات بر روی صفحه نمایش قرار داده شده است که برای افرادی که گرافیست هستند کمی مشکل دارد و از کیفیت رنگ ها کم می کند. ولی صفحه نمایشی که لمسی را دارد  بسیار براق است و ممکن است هر روز نیاز به تمیز کردن داشته باشد. این صفحه نمایش نیز نور محیط را به شما انعکاس می کند ولی در حدی نیست که باعث آزار اذیت کاربران شود.

  لپ تاپ3

رم:

کمپانی ایسوس در لپ تاپ ASUS N550JK از رم ۸ گیگ استفاده کرده است و این اجازه را به کاربر داده است که در صورت نیاز میتوانید این رم را به ۱۲ گیگ یا به ۱۶ گیگ ارتقا دهید. اما فعلا رم ۸ گیگ برای انجام بازی ها و نرم افزارهای سنگین پاسخگو است ولی در آینده شاید نیاز به ارتقا داشته باشد که چنین اجازه ای به کاربر داده شده است.

گرافیک:

تاکنون لپ تاپ های زیادی با قیمت ها نسبتا کم ساخته شده اند که رم ۸ گیگ و پردازشگر Core i7 دارند ولی گرافیک این لپ تاپ ها نسبت به لپ تاپ ASUS N550JK پایین است! یکی از مهمترین ملاک خرید این لپ تاپ گرافیک فوق فوق العاده این لپ تاپ است که کمپانی ایسوس از سری ۸۰۰ انویدیا در این لپ تاپ استفاده کرده است.

گرافیک این لپ تاپ NVIDIA® GeForce® GTX850M with 4GB DDR3 VRAM می باشد که حافظه اختصاصی این گرافیک ۴ گیگ است واین قابلیت را دارد در زمان لازم ۲ گیگ به صورت مجازی ایجاد کند و در آخر گرافیک لپ تاپ به ۶ گیگ برسد! قطعا این گرافیک سنگین ترین بازی های رایانه ای مانند بازی فوق العاده Watch Dogs و بازی های دیگر را بدون هیچ لگی با کیفیت بالا اجرا می کند و همه این را مدیون کارت گرافیک این لپ تاپ هستیم.

 لپ تاپ4

علاوه بر این گرافیک کمپانی ایسوس برای اینکه مصرف برق شما در هنگامی که کار خاصی انجام نمی دهید پایین باشد مخصوصا در بیرون از خانه هستید و دسترسی به برق برای شما ممکن نیست و مجبور هستید چندین ساعت با لپ تاپ خود کار کنید، یک گرافیک دیگری به اسم Integrated Intel® HD Graphics 4600 در لپ تاپ قرار داده است که هنگامی که شما وارد بازی می شوید به صورت اتوماتیک کارت گرافیک GTX 850 انویدیا شروع به کار کردن می کند و در صورتی که کارهای معمولی مانند گشت و گذار در فضای مجازی هستید از گرافیک Intel 4600 استفاده می کند. این کار باعث شده مصرف لپ تاپ بسیار پایین بیاید و در هنگام کار های معمولی هیچ گرمایی از سوی لپ تاپ حس نخواهید کرد.

هارد:

کمپانی ایسوس در این دستگاه از هاردهای معمولی HDD استفاده کرده است تا قیمت لپ تاپ بالاتر از این نرود! این کمپانی چندین هارد برای شما قرار داده است که شما با توجه به نیازتان میتوانید آن ها را انتخاب کنید. اولین هارد که اکثرا کاربران نیز این نوع هارد را تهیه می کنند ۱TB HDD 5400 RPM  می باشد. نوع دوم هارد نیز ۷۵۰GB HDD 7200 RPM  است که سرعت بیشتری در انتقال فایل ها و خواندن فایل ها نسبت به هارد قبلی دارد. علاوه بر این دو این کمپانی هارد دیگری ۷۵۰GB HDD 5400 RPM قرار داده که افراد کمی این هارد را انتخاب می کنند.

آخرین هارد نیز ۱TB HDD 7200 RPM که بهترین نوع هارد این لپ تاپ محسوب می شود. اما با توجه به حضور هارد های SSD که سرعت باورنکردی نسبت این هارد ها دارند، کمپانی ایسوس این قابلیت را در دستگاه خود یعنی ASUS N550JK قرار داده است که در صورتی که شما به هارد های SSD نیاز دارید با یک پیچ گوشتی بتوانید آن را در دستگاه خود قرار دهید. شما با باز کردن پشت این دستگاه با یک پیچ گوشتی ساده میتوانید هارد HDD را به SSD تبدیل کنید. البته لازم است اشاره کنیم که این نوع هارد ها بسیار گران قیمت هستند.

طراحی ساخت:

به نظر همه کاربران طراحی این لپ تاپ حرفی برای گفتن ندارد و بسیار بسیار زیباست!  بدنه لپ تاپ ASUS N550JK از بهترین مواد ساخته شده است. قسمت بالایی لپ تاپ روکش فلزی دارد که متاسفانه اثر انگشت زیادی به خود جذب می کند. قسمت کیبورد لپ تاپ نیز از فلز ساخته شده است. قسمت زیری لپ تاپ از جنس پلاستیک ساخته شده که میتوانست ایسوس از فلز در ساخت این لپ تاپ در قسمت زیرین استفاده کند ولی  این کار باعث سنگین تر شدن هر چه ببشتر لپ تاپ و افزایش قیمت آن می شود. متاسفانه وزن این لپ تاپ نسبت به لپ تاپ های هم اندازه خود بالاست. وزن این لپ تاپ ۲٫۶ کیلوگرم است که در جا به جایی های روزانه ممکن است کمی سنگینی آن حس شود.

  لپ تاپ5

بلندگوها:

با جرئت تمام می شود گفت که بلندگو های این لپ تاپ بی نظیر هستند و تاکنون هیچ لپ تاپی توانایی ایجاد چنین صدایی را نداشته است. لپ تاپ ASUS N550JK در کل ۴ بلندگو دارد که صدا فوق العاده ای تولید می کند.  سیستم صوتی این لپ تاپ کامل به فناوری ICEpower مجهز است و بخاطر همین فناوری قدرت و کیفیت صدای تولید از این لپ تاپ فوق العاده است. کمپانی ایسوس به این ۴ بلندگو اکتفا نکرده و  ساب ووفر مخصوص خود را در کنار این لپ تاپ به خریداران می دهد که این  ساب ووفر بیس کم نظیری را در کنار صدای فوق العاده زیاد و با کیفیت تولید می کند که لذت گوش کردن به موزیک را چندین برابر می کند.

اتصالات:

اما کمپانی ایسوس فکر پورت ها و اتصالات لپ تاپ ASUS N550JK را کرده و دقیقا همانطور که انتظار داشتیم تمامی پورت ها لازم در این دستگاه قرار داده شده اند. سمت چپ این لپ تاپ به ترتیب، پورت مخصوص دستگاه ساب ووفر، پورت شبکه، پورت بسیار مفید HDMI و پورت Display، پورت دو عدد پورت USB 3.0 و یک پورت صوتی قرار دارد. اما سمت راست این لپ تاپ قفل Kensington، درایو نوری (متاسفانه کمی این دایو نوری به بنده دستگاه چفت نشده است)، یک پورت  دیگر USB 3.0 و محل کارت‌ خوان قرار دارند.در عقب لپ تاپ هیچ گونه پورتی قرار داده نشده است و در قسمت جلویی لپ تاپ نیز چند LED برای نمایش وضعیت لپ تاپ قرار داده شده اند.

کیبورد و تاچ پد

مشکل خیلی از کاربران لپ تاپ ها این است که به راحتی نمتوانند از تاچ پد لپ تاپ خود استفاده کنند. اما خوبی های این لپ تاپ تمامی ندارد و ایسوس علاوه بر همه این امکانات یک کیبورد و تاچ پد بزرگی در لپ تاپ ASUS N550JK قرار داده است که کاربران به راحتی بتوانند از تاچ پد استفاده کنند. تاچ پد لپ تاپ ASUS N550JK به خوبی طراحی شده و در این روزها به این گونه طارحی اسمارت گفته می شود. تاچ پد اسمارت این لپ تاپ به گونه ای است که دیگر کلیک راست و چپ در دستگاه قرار داده نشده و در صورتی که شما یک کلیک ر بر روی کل تاچ پد کنید کلیک جپ محسوب می شود و در صورتی که دو بار پشت سر هم تاچ پد را فشار دهید کلیک سمت راست محسوب می شود.

همچنین با چندین الگویی که هست میتواند صفحات را پایین و بالا ببرید. کیبورد لپ تاپ ASUS N550JK به صورت جزیره ای ساخته شده که در هنگام تایپ حس لذت بخشی را احساس خواهید کرد. کیبورد این لپ تاپ به گونه ای ساخته شده است که درصد خطای تایپی بسیار پایین بیاید. اما این کیبورد و تاچ پد در بیشتر لپ تاپ ها یک شکل هستند و این نور پس زمینه کیبورد ASUS N550JK است که با سایر لپ تاپ هایی که چنین قابلیتی را ندارند، متمایز می کند. نور پس زمینه زیر کیبور به گونه است که در در شب این اجازه را میدهد به راحتی به تایپ کردن بپردازید. همچنین این روشنایی این نور تغییر می کند و شما با دکمه های F3 و F4 به راحتی میتوانید نور کیبورد را کم و یا زیاد کنید.

 لپ تاپ6

باتری:

متاسفانه باتری این لپ تاپ باتری ۴ سلولی است که برای این لپ تاپ با این سخت افزار قدرمتند پایین به نظر می رسد. خود کمپانی ایسوس ادعا کرده است که در مصرف های معمولی میتواند ۵ ساعت با باتری لپ تاپ را روشن نگه دارید ولی در تست هایی که وبسایت های خارجی انجام داده اند نهایتا این باتری ۴ ساعت میتواند این لپ تاپ را روشن نگه دارد که با توحه به ۴ سلولی بودن این ساعت فوق العاده است ولی در صورتی که ۶ سلولی بود میتوانست نتیجه بهتری دهد.

سیستم خنک کننده:

صد درصد همه شما میدانید که سخت افزار فوق العاده لپ تاپ ASUS N550JK گرمای بسیار زیادی تولید می شود اما ایسوس در درون این لپ تاپ دو فن قرار داده است که به راحتی گرما را از داخل به بیرون دستگاه متقل می کند. این ادعای کمپانی ایسوس بوده ولی طبق تست های انجام شده در هنگام بازی کردن، گرمای بسیار زیادی از دستگاه تولید می شود که گویا دو عدد فن دستگاه پاسخگوی این گرما نیست و باید از فن استفاده کنید. البته ناگفته نماند در مصارف عادی هیچ گرمایی از دستگاه تولید نمی شود. طبق گفته ها بهتر است در هنگام بازی کردن از یک عدد فن زیر دستگاه استفاده کنید تا گرمای ناشی از قدرت لپ تاپ صدمه ای به سیم های دستگاه وارد نشود.

 لپ تاپ7

و اما دستگاه Leap Motion:

کمپانی ایسوس در کنار لپ تاپ ASUS N550JK و دستگاه سابوفر یک دستگاه جدیدی با نام Leap Motion به خریداران می دهد. اما سوال اینجاست که دستگاه Leap Motion چیست؟ دستگاه Leap Motion را میتوانیم نوعی کینکت کوچک ایکس باکس در نظر بگیریم. بعنی این دستگاه تمامی حرکات انگشت شما را درک می کند. با این دستگاه در برخی از مصارف دیگر لازم به موس و لمس صفحه نمایش ندارید و بدون لمس کردن میتوانید انجام دهید. برای مثال میتوانید با انگشت خود بدون لمس کردن صفحه نمایش و استفاده از موس صفحات را پایین یا بالا بیاورید.

 لپ تاپ8

نتیجه گیری:

به پایان نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N550JK رسیدیم و هم اکنون میخواهیم جمع بندی کلی ای درباره این لپ تاپ قدرتمند داشته باشیم. خوشبختانه لپ تاپ ASUS N550JK قدرت خیلی خوب دارد و مانند آن دسته از لپ تاپ ها نیست که فقط در کاغذ قدرت بالایی داشته باشد. پردازشگر و گرافیک و رم بالای این لپ تاپ قدرت فوق العاده ای دارد و به راحتی از پس انحام محاسبات سخت و پیچیده بر می آید. شارژدهی خوب این لپ تاپ با توحه به ۴ سلولی بودن و طراحی منحصر به فرد آن باعث شده تا اکثرا کاربران مجذوب ASUS N550JK شوند و آن را خریداری کنند. مهمترین دلیل اینکه کاربران این لپ تاپ را نتخاب می کنند علاوه بر سخت افزار قدرتمند، ظاهر بسیار زیبا و طراحی با کیفیت دارد که بخاطر همین است میتوانیم بگیم این لپ تاپ کاملترین لپ تاپ موجود در سراسر جهان است.

  لپ تاپ9

قیمت لپ تاپ:

خوشبختانه کمپانی ایسوس همانطور که در بالا اشاره شد بخاطر اینکه همه جوانب را در نظر گرفته بود و از بهترین سخت افزارها استفاده کرده توقع قیمت بالایی داشتیم ولی ایمن کمپانی توانایی قرار دادن هارد SSD و رم ۱۶ گیگ را داشت ولی در صورتی که چنین بود قیمت لپ تاپ بسیار بالا می رفت. بخاطر همین است که ایسوس به کاربران اجازه ارتقا داده است. کمپانی ایسوس قیمت بسیار زیادی برای این دستگاه قدرتمند در نظر نگرفته است شما میتوانید این لپ تاپ را با تمامی امکانات کناری (سابوفر و دستگاه بسیار جالب ASUS N550JK) با قیمت بسیار خوب ۴ میلیون تومان از فروشگاه ها خریداری کنید.

 نقاط ضعف دستگاه:

_سنگین بودن دستگاه

_داغ شدن فقط در هنگام بازی کردن

_باتری دستگاه

 نقاط مثبت دستگاه:

_سخت افزار قدرتمند

_طراحی بی نظیر

_سیستم صوتی فوق العاده

_دستگاه Leap Motion

_پورت های فراوان

_کیفیت عالی و بدنه فلزی

_صفحه‌ نمایش لمسی و کیفیت بسیار بالا

کیوبورد و تاچ پد راخت و بزرگ

_قابلیت ارتقای رم تا ۱۶ گیگ و ارتقای هارد به SSD

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد