هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

رفع فیلتر فیس‌بوک توسط برخی شرکتهای اینترنتی

facebook رفع فیلتر از فیس‌بوک توسط چند شرکت اینترنتی؟ این اتفاق همیشگی‌است یا موقت؟

بعضی از کاربران اینترنت از شب گذشته (۲۵ شهریورماه ۹۲) اعلام کردند که توانسته‌اند بدون استفاده از فیلتر‌شکن به سایت‌هایی هم‌چون فیسبوک، بی.بی.سی و یا یوتیوب دسترسی پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا،  کاربران برخی از شرکتهای خدمات دهنده اینترنت در داخل کشور شب گذشته از رفع فیلتر فیس بوک در برخی استانها و مناطق تهران خبر دادند و بلافاصله برخی از سایت‌های خبری به این موضوع پرداخته و این سوال مطرح شد که آیا فیس بوک رفع فیلتر شده است؟

بر اساس اعلام کاربران، امکان دسترسی به فیس‌بوک و توییتر در برخی نقاط کشور میسر بود و البته برخی کاربران در نقاط دیگر همچنان به این شبکه‎ها دسترسی مستقیم نداشتند و این موضوع در حالی بود که هیچ کدام از نهادها و یا مقامات مسوول درباره رفع فیلتر فیس بوک و یا سایت‌های دیگر فیلتر شده پیش از این اظهار نظری نداشتند و تاکنون هیچ خبر رسمی در این باره منتشر نشده است و این گمانه‌زنی وجود دارد که این موضوع به دلیل بروز یک اختلال فنی و یا تغییر تنظیمات در دسترسی به اینترنت از مسیر بین‌الملل باشد.

  

در رابطه با این موضوع مسوول پشتیبانی یک شرکت اینترنتی گفت: در رابطه با رفع فیلترینگ فیس بوک چیزی به ما ابلاغ نشده است اما عده‌ای از کاربرانمان اعلام کردند که به سایت‌هایی نظیر فیس بوک دسترسی پیدا کرده‌اند، البته این موضوع در رابطه با تمامی کاربران صادق نبود.

علاوه بر این، مدیر یک شرکت اینترنتی در رابطه با این موضوع تایید کرد که شب گذسته تمام کاربرانمان به فیس بوک دسترسی پیدا کردند البته با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این دسترسی در حال حاضر دوباره مسدود شده است و دراین رابطه سند رسمی به ما ابلاغ نشده است.

در همین حال عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با برخی خبرگزاری‌ها در پاسخ به این پرسش که شب گذشته گزارشهایی مبنی بر عدم فیلتر بودن شبکه فیس بوک ارائه شده، افزوده است: “بله دیشب ما دنبال قضیه بودیم ظاهرا اشکالات فنی در برخی از ISP بوجود آمده و ما دنبال علت آن هستیم و ما داریم بررسی می کنیم که به هر حال از طریق کدام یک از این شرکتها این موضوع انجام شده است.”

اما هیچ یک از مسوولان مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت کشور تاکنون درباره این موضوع و علت دقیق آن اظهار نظری نکرده‌اند.

بعد از شرع فعالیت دولت جدید، صفحه‌هایی منسوب به اعضای هیات دولت از جمله وزیر امور خارجه در فیس بوک به فعالیت پرداختند. البته همان طور که گفته شد ایجاد صفحاتی با نام فعالان سیاسی از گذشته هم وجود داشته اما این بار این که این صفحه به طور مستقیم توسط شخص وزیر مدیریت می‌شود و وی روزنوشت‌هایی را در صفحه شخصی خود منتشر می‌کند، بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات داخل و حتی خارج از کشور داشته است.

اما پس از محمدجواد ظریف، صفحه‌ای با نام وزیر ارتباطات و اشخاص دیگر از اعضای هیات دولت مطرح و البته تکذیب شدند تا اینکه وزیر ارتباطات چندی پیش از ایجاد کمیته‌ای برای بررسی موضوع عضویت برخی اعضای هیات دولت در شبکه‌ی اجتماعی فیس بوک خبر داد.

پیش از این مهدی اخوان بهابادی – دبیر شورای عالی فضای مجازی – هم در ارتباط با عضویت و فعالیت در فیس بوک گفته بود:«به عنوان یک شبکه اجتماعی که در خارج از کشور فعالیت دارد، فرقی بین این شبکه با سایر شبکه‌های اجتماعی قائل نیستیم و پیش از این هم اعلام کرده‌ایم که عضویت در این شبکه‌ها به طور طبیعی جرم نیست اما دور زدن سامانه فیلترینگ کشور طبق قانون جرم محسوب می‌شود. »

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد