هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

گوگل گلس برتر از ساعت های هوشمند آمد پدید!

در هفته های اخیر همه جا پر شده از شایعاتی درباره ساخت ساعت های هوشمند؛ از اپل و سامسونگ گرفته تا مایکروسافت و ال جی، گزارش ها حاکی از تلاش این شرکت ها برای ارائه محصولاتی در این عرصه است. حتی گوگل هم از دایره شایعات بیرون نمانده. 

و در آن سمت، مجموعه راهنمای تولید اپلیکیشن (Glassware) برای گوگل گلس منتشر شده تا توسعه دهندگان بتوانند برای این کامپیوتر پوشیدنی جدید، به تولید برنامه بپردازند. وقتی این دو داستان متفاوت، یعنی ساعت هوشمند و عینک هوشمند را در مقابل خود قرار دهیم، به نظر می رسد عینک گوگل از تمام ساعت هایی که در راه هستند مهم تر باشد. اما چرا؟ 


گوگل گلس می تواند پلتفرم بزرگ بعدی با محوریت اپلیکیشن ها باشد

ساعت هوشمند می تواند گامی جدی در عرصه کامپیوترهای پوشیدنی باشد ولی عینک هوشمند، کفش های نیترو به پا کرده و با سرعت از آن جلو می زند. احتمال زیادی هست که مصرف کننده، گلس را پس بزند، درست شبیه هندزفری های بلوتوث که فراگیر نشدند. ولی اگر گلس موفق شود، می تواند آیفون بعدی باشد: یعنی بهشت توسعه دهندگان اپلیکیشن. سه مورد زیر می توانند در این زمینه حیاتی باشند: 

  مورد اول. رویکرد شفاف گوگل در زمینه توسعه محصولاتش باعث شده این شرکت پیشاپیش با دیدگاه های افراد استفاده کننده از گلس آشنا شود، نگرانی ها را شناسایی کند و محصول و بازاریابی آن را بر این اساس بهینه نماید. ضمن اینکه همین رویکرد، باعث افتادن نام گلس بر سر زبان ها نیز شده؛ جالب است بدانید که 68% از توسعه دهندگان عضو برنامه اکتشافی گلس، در توییتر بیش از 1000 نفر دنبال کننده دارند. 

  مورد دوم. انتخاب سرمایه گذاران باسابقه و کاردانی نظیر اندرسون هوروویتز، کلینر پرکینز و افرادی مثل آنها برای پشتیبانی از پروژه های مرتبط با گوگل گلس نظیر اپلیکیشن ها و ابزارهای جانبی مرتبط با محصول، باعث می شود درست مثل استارت آپ های تولید اپلیکیشن برای آیفون در سال 2008، اینک نیز توسعه دهندگان از نظر سرمایه در مضیغه نباشند. 

  مورد سوم. گوگل در حال وضع محدودیت هایی بر توسعه دهندگان اپلیکیشن ها است تا به این وسیله تجربه کاربری بهتری را برای مصرف کنندگان رقم بزند و دامنه گسترش محصول را نیز افزایش دهد. 

پوشیدن گلس نه تنها تجربه ای جدید برای دارنده آن بلکه برای افراد پیرامون او نیز هست. کنجکاوی اولیه افراد می تواند سریعاً به بدبینی و ناراحتی آنها تبدیل شود و نگرانی بابت ضبط ویدیو یا ثبت عکس از در حالی که متوجه نیستند، در صدر این گونه موارد قرار دارد. پخش شدن چنین محتواهایی هم اکنون نیز در شبکه های اجتماعی مشاهده می شود ولی گلس می تواند به آن دامن بزند. این سخت ترین چالشی خواهد بود که در راه جذب توسعه دهندگان وجود دارد. 

گوگل می تواند بر نحوه استفاده مردم از گلس تاثیر بگذارد

گوگل نمی تواند عادت های غلط مردم را تغییر دهد. اگر کسی آنقدر بی ادب هست که سر میز شام با موبایلش بازی کند، حتما در همان حال با گوگل گلس هم پیام هایش را می خواند. بی جنبه بودن افراد، تقصیر گوگل نیست، همان طور که تصیر تولید کننده های تلفن هم نیست. 

با این حال سرمایه گذاران برگزیده گوگل در کنار توسعه دهندگان اپلیکیشن ها می توانند بر میزان پشتیبانی گلس از کارهای مختلف و در وضعیت های متفاوت اثر بگذارند. 

گوگل دارد مسیر مثبتی را طی می کند. ممانعت از عرضه اپلیکیشن هایی که تبلیغات نمایش می دهند و یا خواهان دسترسی به سنسورهای دستگاه هستند و یا می خواهند داده های مربوط به کاربران را برای مقاصد تبلیغاتی ثبت و منتشر کنند، بسیار کار صحیحی است و برای گام اول، کفایت می کند. گوگل از توسعه دهندگان خواسته، آپدیت های مکرر ارسال نکنند و مطمئن شوند برنامه شان کاری که مصرف کننده انتظار ندارد را انجام نمی دهد. در ضمن هر برنامه باید برای انجام دستورات به نیابت از کاربر، از او کسب اجازه کند. 

این حرکت هوشمندانه ای از طرف گوگل نه فقط در جهت پشتیبانی از مصرف کنندگان است بلکه باعث می شود میل و رغبت آنها به خرید گلس هم افزایش یابد و آشنایان چنین افرادی هم از بودن در کنارشان احساس اطمینان کنند. هر چه تجربه کار با گلس امن تر و پایدارتر باشد استفاده از آن در عین حضور در اجتماع لذت بخش تر خواهد بود. 

به نوعی، همه افراد در شکل گیری گوگل گلس ایفای نقش خواهند کرد. اینکه چطور وارد زندگی ها و فرهنگ ها شود تماما بستگی دارد به بازخوردهای افراد مختلف. مسلماً هر فردی باید مسئولیت استفاده از آن را خود بپذیرد ولی جالب است که چطور گوگل در این راستا نیز گام بر می دارد تا آینده این دستگاه، تضمین شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد