هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

هیجان دانلود در پاتوق دی ال

دانلود آهنگ | فیلم و سریال | بازی و نرم افزار

برای اولین بار از زمان معرفی آیفون: رونمایی از صفحه Why iPhone

در این شامگاه خبری که پس از معرفی گلکسی S 4 -در مراسمی شبیه کارناوال های رقص برزیل- شکل گرفته، سایت اپل هم دستخوش تغییراتی شده و حالا در صفحه اختصاصی آیفون شاهد رونمایی از یک صفحه فرعی جدید به نام Why iPhone هستیم. این صفحه جدید به تشریح مزیت های آیفون 5 نسبت به سایر تلفن ها (بخوانید تلفن های اندرویدی) اختصاص یافته. 

اپل در این صفحه، به کسب 8 جایزه پیاپی از J.D. Power and Associates برای خدمت به مشتریان، به جزئیات طراحی و ساخت محصول، به نمایشگر رتینا و مزیت های آن، به عمر باتری مناسب برای مکالمه تلفنی و مرور وب و تماشای ویدیو، به چیپ پردازشی سریع، به دوربین iSight، به فروشگاه اپلیکیشن امن و به چند مورد دیگر پرداخته. 

کل ماجرا در نوع خود و در تاریخ آیفون، سابقه ندارد. اپل حتی این صفحه را برای مشتریان فعلی خود نیز ایمیل کرده، کاری که بیشتر به نظر تدافعی می آید تا تهاجمی. این رویکرد به خصوص زمانی بیشتر به چشم می آید که در بالای صفحه متنی با این محتوا می خوانیم: 

«یک آیفون هست. و بعد همه آن چیزهای دیگر. چه چیزی آیفون را از سایرین متفاوت می کند؟ شاید اینکه به شما امکان کارهای مختلفی را می دهد یا اینکه به شما امکان انجام آنها به سادگی را می دهد. اینها دو دلیلی هستند که کاربران آیفون، برای دوست داشتن وسیله شان ذکر می کنند. ولی دلایل بسیار بیشتری هم هست.» 

بعد از اظهار نظر جنجالی فیل شیلر درباره منسوخ بودن گلکسی S 4 حتی پیش از رونمایی آن، این دومین حرکت اپل در چند روز اخیر است که رسانه ها از آن به رفتارهای تدافعی یاد می کنند. 

با وجود اینکه پیش از این سامسونگ با تبلیغ جنجالی اش آیفون و خریداران آن را مسخره کرده بود، ولی اپل کوچکترین واکنشی به این حرکت نشان نداده بود. حتی دیگر تبلیغات سامسونگ که کاربران آیفون را هدف قرار می دادند نیز با واکنشی از سوی اپل مواجه نشدند ولی اکنون، شاهد یک رویکرد جدید در بازاریابی اپل هستیم. 

با وجود اینکه اپل همچنان اشاره مستقیمی به سامسونگ یا گوگل نمی کند ولی کاملا مشخص است که سری گلکسی اس و اندروید باعث ناراحتی این شرکت شده اند. البته اپل هنوز جایگاه خود نزد مشتریانی که خواهان خرید تلفن های اعلا هستند را از دست نداده و هنوز درآمد این شرکت از iOS، بالاتر از درآمد گوگل از کل محصولات و خدماتش است، ولی اندروید مشخصاً دستاورهای خوبی داشته. به خصوص در بازارهای در حال توسعه که زنگ خطر از مدت ها قبل برای اپل به صدا در آمده. 

تا این لحظه هنوز خبری از Why iPad یا صفحه ای مشابه برای سایر محصولات نشده. آیا این نشان از نگرانی اپل در مورد از دست رفتن جادوی آیفون نیست؟ شما در رابطه با این اقدام اپل چه نظری دارید؟ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد